گزارش صعود زمستانی قله امیری ۹۷/۱۲/۱۷ – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۰۲»

ارسال شده توسط در 9 مارس 2019 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله امیری با ارتفاع ۳۸۵۰ در جاده هراز و در انتهای شمال شرقی چند روستای مازندران (وانا . امیری. دینان. ترا و…) قرار دارد.

گزارش صعود ؛
ساعت ۵:۱۵ دقیقه صبح روز جمعه ۱۷ اسفند ۹۷ تیم ۲۷ نفره باشگاه (۲۶ نفر اعضا و یک نفر میهمان) با یکدستگاه مینی بوس و دو دستگاه سواری اعضا از پل سیدخندان حرکت و در ساعت ۸:۱۵ دقیقه به (روستای وانا) اول مسیر صعود رسیدیم .

پس از آماده شدن تیم ، در امتداد رودخانه واقع در دره حرکت خود را آغاز کردیم.

ساعت ۹ برای صرف صبحانه به مدت بیست دقیقه توقف نمودیم .

نکته قابل توجه عدم وجود برف در کنار رودخانه بود.

بعد از حدود دو ساعت کوهپیمایی در امتداد رودخانه باید به سمت چپ تغییر مسیر داد که با شیب نسبتاً تندی به دهلیز عبور به روی یال منتهی می گردد.

مسیر شیب به سمت دهلیز با برف کوبی سبک همراه بود و بارش برف نیز شروع شد.

پس از عبور از دهلیز که بعضاً همراه با کار فنی و طناب بود، به روی یال رفتیم و در ساعت ۱۴:۳۰ اولین تیم به سرپرستی ارسلان بیک محمدی به قله رسیدند و بقیه اعضا به تناوب تا ساعت ۱۵ به قله رسیدند. دو نفر از اعضا موفق به صعود نشدند.

بعد از گرفتن عکس یادگاری روی قله ، فرود را آغاز و پس از عبور دادن همه اعضا از دهلیز به اول شیب رسیدیم. در ابتدای مسیر به دلیل لغزنده بودن دو نفر از اعضا به پایین سقوط کردند که متأسفانه یکی از اعضا آسیب دید که سرپرست برنامه سریعاً به کمک اعضا رفت .

با توجه به بارش برف و پرهیز از قرار گرفتن در مسیرهای بهمنی مجبور شدیم با احتیاط بیشتری ادامه مسیر دهیم که با تأخیر و در حدود ساعت ۲۰:۳۰ همه اعضا به مینی بوس رسیدیم و در ساعت ۲۳/۴۵ این برنامه در پل سید خندان به پایان رسید.

آقایان : غلامرضا خلیل آبادی «سرپرست» – ارسلان بیک محمدی «کمک سرپرست» – ناصر کاویانی – علیرضا رضایی – مهدی یگانه – محمدحسین رحمانی – بنیامین سعیدی – هادی حسنی – سید محسن حسینی – شایان زاهدی – حجت اسماعیل زاده – دانیال طهرانیان – علی شیدا – فرشید صادق الحسینی «مربی» – حامدرضا قنبری – حمید سلیم رفتار – میثم لنگرودیان – مهدی مختاری- احمد مشیری
خانم ها : زینب داداشی(مربی) – دکتر فاطمه هوشمند – نرگس یاری – سپیده میرشانی – ندا محمدنژاد – سارا مقصودپور – زهره مؤمنی