ارسال شده توسط در 18 فوریه 2021 یک دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه, گزارش برنامه های فنی, گزارش صعود هاي تخصصي

طبق برنامه از قبل اعلام شده تیم صعودهای فنی که صعود قله آزادکوه از مسیر گرده بود ، اعضای ۷نفره  تیم ساعت ۴ صبح روز ۱۶ بهمن حرکت خود را با دو دستگاه سواری شخصی از میدان آزادی به سمت روستای کلاک علیا از توابع بلده (جاده چالوس) آغاز کرد.

مسیرهای صعود به قله آزادکوه از جاده چالوس شامل سه مسیر است ؛

۱- سه راهی زنگوله – روستای نسن – آزاد کوه

۲- سه راهی زنگوله – روستای کلاک – آزاد کوه

۳- دو راهی دیزین – روستای وارنگرود – دره شیر کمر – دشت کمان – آزاد کوه می باشد.

صعود تیم ما از روستای کلاک علیا شروع می شد.

این روستا در این ایام تقریباً خالی از سکنه بوده و فقط چند نفر چوپان با چند رأس گله گوسفند در روستا ساکن هستند.

پس از پارک ماشین ها در روستا در یک روز آفتابی و تقریبا گرم زمستانه صعودمان شروع شد.

ابتدای مسیر به سمت قله پس از گذشتن از باغات روستا به دره ای منتهی می شود.

سمت چپ دره معمولاً پاکوب مشخصی دارد ولی در زمستان به دلیل پوشیده شدن با برف قابل تشخیص نیست و معمولاً تیمها با برفکوبی از یک سمت به سمت دیگر رودخانه جابجا می شوند.

به دلیل حجم نه چندان زیاد برف، برفکوبی سختی پیش رو نداشتیم و خیلی زود به منطقه ای رسیدیم که باید تصمیم می گرفتیم از مناسب ترین راه به گرده برسیم.

صبحانه را در همین منطقه صرف کرده و سپس با تصمیم سرپرست ، از یال غربی که منتهی الیه آن کمی بالاتر از ابتدای گرده بود حرکت کردیم.

این مسیر دارای شیب نسبتاً تندی ‌ست و با توجه به گرم شدن بیش از حد هوا به نوعی آزار دهنده شده بود.

پس از رسیدن به گرده بنا به تصمیم سرپرست به صعود ادامه دادیم تا به مکان مناسبی برای برپایی چادرها برسیم.

به دلیل سنگینی کوله ها صعود بر روی گرده دربعضی از مسیرها به کندی و سخت پیش می رفت.

تقریباً در در ارتفاع ۳۹۰۰ متری و در یک فضای ایمن و مناسب قبل از تاریکی هوا شروع به برپایی چادرها کردیم و شب نسبتاً آرام و نه چندان سردی را سپری کردیم.

صبح روز دوم با روشن شدن هوا و بنا به تصمیم سرپرست و با توجه به پیش بینی نامساعد شدن هوا در روز پیش رو ، با جمع کردن چادرها و با تمام تجهیزات و کوله سنگین مسیر را ادامه دادیم تا در صورت صعود از مسیر گردنه چورن فرود بیاییم.

روز دوم هوا شرایط کاملاً برعکسی با روز اول داشت. باد بسیار شدید و همراه با ابر و مه ما را تا صعود به قله و سپس فرود تا دره اصلی همراهی کرد.

صعود روز دوم در بعضی از مسیرها همراه با ایجاد کارگاه و حمایت اعضا با طناب شد و همین مسأله صعود را با کندی مواجه کرد.

نهایتاً با وجود هوای سرد و باد شدید و کوله های سنگین ، رأس ساعت ۱۲ با تمام نفرات بر روی قله عکس یادگاری گرفتیم و بلافاصله از مسیر گردنه چورن فرود را آغاز کردیم.

در راه فرود به دلیل بهمن خیز بودن مسیر به خصوص از گردنه چورن ، مجبور به صرف انرژی بیشتر به دلیل فرود و صعود برای به اصطلاح نبریدن بهمن ها شدیم و نهایتاً با تمام نفرات همزمان با تاریکی هوا به روستای کلاک برگشتیم.

به دلیل  بارش برف و ترافیک سنگین در جاده چالوس برنامه ساعت یازده شب در میدان آزادی به پایان رسید.

آقایان: صفتدرظهوری «سرپرست» – محمدرضا بهروزی «مربی» – حسین قربان نژاد – مهدی یگانه – فرامرز فریدی – علی شیدا – نیما علاقه بند

گزارش از علی شیدا

عکس‌ها از گالری اسپیلت

قله آزادکوه به ارتفاع ۴۳۵۵ متر

یک دیدگاه to “گزارش صعود زمستانی گرده شرقی آزادکوه ۱۶ و ۱۳۹۹/۱۱/۱۷ – هر هفته یک برنامه «شماره ۹۰۰»”