گزارش صعود دیواره لجور اراک (ماترهورن ایران) ۲و۱۴۰۰/۲/۳ – هر هفته یک برنامه «شماره ۹۱۲»

ارسال شده توسط در 10 می 2021 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه, گزارش برنامه های فنی, گزارش صعود هاي تخصصي

تیم ۸ نفره‌ی صعودهای فنی باشگاه اسپیلت روز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۰/۲/۲ در ساعت ۵ بامداد راهی شهر اراک شد.

درساعت ۹ صبح به منطقه‌ی لجور در نزدیکی شهر شازند ، روستای اسکان رسیدیم.

پس از آماده شدن و چک کردن وسایل با کوله‌های سنگین به سمت پناهگاه حرکت کرده و حدود ساعت ۱۰:۳۰ کل اعضا و دوستان در پناهگاه حاضر بودند.

پس از کمی استراحت و صرف آب و غذا در کرده‌های دو نفره به سمت دیواره حرکت کردیم.

آقایان محسن سلیمی و مهدی یگانه در اولین کرده به قصد صعود مسیر صادق وارد دیواره شدند و دیگر اعضا در کرده های دو نفره به طرف مسیر تنوره حرکت کردند.

مسیر صادق دارای ۹ طول با درجه سختی bc 5.11 و مسیر تنوره ۹ طول با درجه سختی ۵٫۱۰  ab است.

اعضا در کرده های ۲ نفره شروع به صعود کردند.

در بین مسیر از زیبایی های دیواره بسی لذت بردیم.

از ابزارهای قدیمی که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفته مانند نبشی های قدیمی ، بولت های قدیمی ، میخ های قدیمی و گُوه های چوبی بسیار قدیمی که برایمان جالب بود.

ساعت ۱۶:۳۰ در طاقچه کارگاه هفتم صندوق یادگاری آبی رنگ که در آن دفترچه خاطرات هست به یکدیگر رسیدیم و دوستان زحمت کشیدند چند خط یادگاری نوشته و اسامی دیگر دوستانی که صعود کرده بودند را مشاهده کردیم و سپس تصمیم به صعود ۲ طول آخر را گرفتیم.

۲ طول آخر مسیر تنوره هرکدام دارای یک میانی بود.

استاد ظهوری به عنوان نفر سرطناب صعود کرده و پس از برقرار کردن کارگاه بچه ها را تک تک حمایت کردند.

ساعت حدود ۱۷:۳۰ کل اعضای تیم روی قله‌ی لجور ایستاده و به یاد همنورد عزیزمان حسین صادق‌زاده عکس یادگاری گرفته شد.

از روی قله‌ی لجور قلل چوت و شاه کیخسرو را می‌توان دید.

بعد از دقایقی تصمیم به فرود گرفته و از مسیر زمستانی که ۱۰۰ متر آن دارای سیم بکسل می باشد ، فرود آمده و به سمت پناهگاه سرازیر شدیم و در ساعت ۱۹:۳۰ کل اعضا سلامت به پناهگاه رسیدند.

شب آرامی را در پناهگاه لجور گذرانده و روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۲/۳  هفت نفر از اعضا در ساعت ۸ صبح به طرف دیواره حرکت کردند.

آقایان محسن سلیمی و مهدی یگانه از مسیر پژمان با درجه سختیbc 5.11 صعود کرده و آقای علاقه بند و خانجان از مسیر سکوت با درجه سختی  b 5.11 تلاش کردند.

آقایان بهروزی و ظهوری و خانم دکتر هوشمند نیز پس از کمی تلاش بر روی مسیر سکوت فرود آمده و در قسمت شرق دیواره روی مسیر ویستا با درجه سختی ۵٫۱۰ cd شروع به تلاش کردند.

تیم مسیر پژمان ساعت ۱۶ روی قله رسیده و تصمیم به فرود گرفتند.

تیم مسیر سکوت پس از صعود و رسیدن به کارگاه آخر اقدام به فرود کردند و تیم مسیر ویستا هم پس از صعود چند طول اقدام به فرود کردند و در نهایت ساعت ۱۷ همه ی اعضا صحیح و سلامت در پناهگاه در کنار هم بودند.

پس از کمی استراحت به طرف مینی بوس حرکت کرده و ساعت ۱۹ به طرف تهران بازگشتیم.

* اطلاعات مسیر:

مسیر تنوره :  ۹ طول با درجه سختی ۵٫۱۰ ab

مسیر صادق : ۹ طول با درجه سختی ۵٫۱۱  bc

مسیر ویستا: ۴ طول با درجه سختی۱۰ cd

مسیر پژمان : ۹ طول با درجه سختی ۵٫۱۱ bc

مسیر سکوت: ۶ طول با درجه سختی ۵٫۱۱b

آقایان : صفتدر ظهوری «مربی و سرپرست» – محمدرضا بهروزی «مربی» – محسن سلیمی «مربی» – مهدی یگانه – سبحان سلیمی – نیما علاقه بند – پویان خانجان خانی