گزارش صعود خط الرس دارآباد به توچال (۲۵/۹/۹۰)

ارسال شده توسط در 19 دسامبر 2011 ۱۳ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گزارش صعود هاي تخصصي

نوع برنامه : نیمه فنی – استقامتی

نفرات شرکت کننده : باقر یوسفی – رضا خلیل آبادی ( سرپرست ) – احمد رضا مطهری – الهه کیانی – نسرین سلطانی

مشخصات مسیر : این خط الرس طویل از قله دارآباد به ارتفاع ۳۲۰۰ متر شروع و با طی مسیری تیغه ای به قله سیاه بند و سپس با اتصال نواری سنگی به قله پیازچال می رسد و از آن به بعد با صعود و فرود هایی زیاد به قله ۳۹۶۶ متری توچال ختم می شود .

مدت برنامه : یک روزه – سرعتی

شرح برنامه: وجود تیغه های سنگی این مسیر همیشه این خط الرس را یکی از خط الرس های مهم و مورد توجه کوهنوردان قرار داده است که پیمایش آن در تابستان صرفا کاری استقامتی اما در زمستان علاوه بر استقامت داشتن ، سرعت عمل و دارا بودن تکنیک های سنگنوردی و یخ و برف را نیز می طلبد . ما نیز با انتخاب نفرات شایسته ای از باشگاه و تشکیل یک تیم منسجم تصمیم به اجرای این برنامه را گرفتیم برنامه ای که به ندرت ۱روزه اجرا شده است .
دقایقی از طلوع آفتاب نگذشته بود که با صعودی بسیار خوب بعد از گذشت ۲/۵ ساعت، در ساعت ۷ صبح به قله زیبای دارآباد رسیدیم ، حجم برف و تیغه های پیش رویمان نوید صعودی فنی را می داد پس از یک ساعت استراحت  با نظر سرپرست برنامه، خانم ها کیانی و سلطانی از تیم جدا شده به پایین بازگشتند و ما ۳ نفر شروع به پیمایش این خط الرس دشوار کردیم و با یک صعود سرعتی و پشت سر گذاشتن مسیرهای فنی و برف کوبی هایی حجیم (کمتر از ۸ ساعت) در ساعت ۱۶:۰۰ به قله توچال رسیدیم و با گرفتن عکسی یادگاری مسیر را به سمت دربند پیش گرفته و این برنامه را نیز به آلبوم افتخارات کارگروه صعود های تخصصی باشگاه اسپیلت اضافه کردیم .

گزارش : احمد رضا مطهری

 

۱۳ دیدگاه to “گزارش صعود خط الرس دارآباد به توچال (۲۵/۹/۹۰)”

  1. ذبیح الله حمیدی می گوید:

    در سال های نه چندان دور این مسیر را به همراه زنده یاد ابراهیم شیخی و تنی چند از دوستان دیگر به طور سرعتی در زمستان صعود کردیم.
    این صعود موفق و جالب یاد و خاطره آن صعود و آن یار سفر کرده را برایم زنده کرد.
    صعود هایی که واقعا می توان آن ها را تخصصی و سرعتی نامید.
    بر خود می بالم که مسئول باشگاهی هستم که جوانانی این چنین در آن فعال اند و صعود هائی این گونه به نام باشگاه و پرچم خود یعنی باشگاه اسپیلت به ثبت می رسانند.
    همواره شاد و پیروز و سالم باشید.

  2. پروانه می گوید:

    آفرین به بچه های خوب اسپیلت

  3. حامد قلندر می گوید:

    درود بر شماهمنوردان عزیز
    همواره سلامت و پیروز باشید

  4. tفاطمه درزی می گوید:

    درود و شادباش به تیم بسیار خوب صعود های فنی و آرزوی سلامت و بهروزی برای همنوردان گرامی

  5. ایوب یوسفی جوردهی می گوید:

    باقر عزیز به امید فتح قله های هیمالیا و اورست توسط شما و با آرزوی توانمندی و سلامتی برای شما و همکاران محترمتان.

  6. الهه حمیدی می گوید:

    بسیار عالی
    خدا قوت

  7. فرید کازرونی می گوید:

    سلام و درود بر همنوردان خوب و عزیزم . از صمیم قلب بهتون تبریک میگویم و امیدوارم همیشه و همه پرتوان و استوار باشید. با آرزوی بهترینها برای شما خوبان

  8. مصطفی حسین زاده می گوید:

    با سلام خدمت آقای حمیدی و آقا سهند عزیز: حسین زاده هستم از گرو کوهنوردی سروش سلامتی سگزاباد بویین زهرا ؛ از طریق گروه پامچال تاکستان با شما خوبان آشنا شدم.امیدوارم در دانش افزایی کوهنوردی گروه نوپای ما کمکمان کنید.با تشکر

  9. karamifar می گوید:

    آقای مصطفی حسین زاده،
    با سلام و تشکر از تماس شما با سایت باشگاه، به اطلاع می رسانم اگر منظور شما از به کار بردن نام «سهند عزیز»، همنورد گرامی آقای سهند عقدائی است، باید متذکر شوم ایشان مدیر آژانس مسافرتی و گردشگری اسپیلت البرز و آقای ذبیح اله حمیدی، مؤسس و مسئول باشگاه کوهنوردی اسپیلت هستند که هیچ گونه ارتباط تشکیلاتی، صنفی و ورزشی با هم ندارند و هر کدام مؤسسه جداگانه ای را اداره می نمایند.
    ضمناً در مورد دانش افزایی و تبادل اطلاعات کوهنوردی، خواهشمند است درصورت تمایل با تلفن های ثابت باشگاه تماس حاصل فرمایید.

  10. شنتيا می گوید:

    درود بر شماهمنوردان توانا.

  11. kamal می گوید:

    dostan salam ma dar tarik 8/10/90 tagreban 2 hafte bad shoma wase ejrae in barname raftim be darabad ama do roz tol keshid ta khato ras ro tey konim ba tawajjo be in ke do roz gabl ejray barname baresh barf dashtim hajm barf ziyad bood wa ma ham ye kam dirtar az golle darabad harekat kardim va 4 nafar bodim wali nemishe bawar kard ke in barnamaro ye roze mishe ejra kard age shoma ye roze raftin dameton garm.kamal ehrambafiyan. gazvin

  12. علی می گوید:

    سلام . الان گزارش رو خوندم . خیلی با حال بود.خدا قوت

  13. vida می گوید:

    سلام. به شما تبریک میگم و برای همتون آرزوی سلامتی و بهروزی دارم
    کاش منم همراتون بودم

دیدگاه خود را بیان کنید