گزارش برنامه صعود قله سوتک بزرگ (۹۵،۳،۲۱)

ارسال شده توسط در 11 ژوئن 2016 ۴ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

طبق جدول رسمی برنامه های باشگاه ، این هفته صعود قله کمان کوه در نظر گرفته شده بود که بنا بر کمبود وقت و تصمیم سرپرست ، قله‌ی سوتک بزرگ صعود شد .شرح آن را به قلم سرپرست برنامه در زیر می خوانید؛

جمعه ۹۵،۳،۲۱ ساعت ۵:۲۰ حرکتمان را از میدان آزادی آغاز کردیم.

بعد از کرج در جاده چالوس مسیرمان را ادامه دادیم و بعد از گچسر به سه راهی دیزین رسیدیم. از سه راهی حدود ۲ کیلومتر جلوتر وارد جاده وارنگه رود شدیم و ساعت ۷:۳۰ به روستای زیبا و سرسبز وارنگه رود شدیم و از کنار رودخانه پرآب و خروشان آن منطقه پیمایش را شروع کردیم .

بعد از یک ساعت کوهپیمایی دردره زیبا و چشم نواز وارنگه رود ، ساعت ۸:۳۰ به دره سوتک یک (شیرکمر)رسیدیم.

بعد از صرف صبحانه ، ساعت ۹:۳۰ آماده حرکت شدیم .مسیر معمولی صعود به قله کمان کوه همین دره سوتک یک بود، اما در این برنامه تصمیم گرفته بودیم از دره بعد که چالش بیشتری دارد ، این قله را صعود کنیم پس در دره وارنگه رود مسیرمان را ادامه دادیم تا به دره دوم (سوتک دو) رسیدیم .

لازم به ذکر است باید آب آشامیدنی را از دره سوتک یک به همراه داشته باشیم چرا که در این مسیر ، چشمه های فصلی وجود دارد و معلوم نیست که در ادامه مسیرآب وجود داشته باشد یا خیر!

ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه به دره دوم رسیده و بعد از یک ساعت کوهپیمایی به دشت سوتک بزرگ رسیدیم .

از آنجا برای صعود کمان کوه دو راه وجود دارد ؛
۱- راه دره
۲- راه یال سنگی
ما با توجه به توان تیم ، مسیر دره را انتخاب کردیم .

این مسیر هم چالش های زیادی در خود نهفته بود که مهم ترین آن برف‌چال‌ها و یخچال‌هایی بود که در دره وجود داشت .

هوای بسیار خوبی در منطقه حاکم بود .

با تلاش زیاد تا انتهای دره پیش رفتیم و ساعت ۱۴ ، ده نفر اول به قله سوتک بزرگ (ارتفاع ۳۹۵۰ متر) رسیدند و بقیه نفرات از فاصله ۱۰ تا ۴۰ دقیقه ای قله به دلیل احتمال بروز رعد و برق به ارتفاعات پایین تر فرود رفتند.

از آنجایی که هواشناسی بعداز ظهر جمعه را هوایی بارانی همراه با صاعقه پیش بینی کرده بود ، تصمیم گرفتیم از صعود به قله کمان کوه صرفه نظر کرده و همه نفرات از همان مسیر فرود بیاییم و صعود به قله را به وقتی مناسب موکول کردیم. همانطور که پیش بینی شده بود هوای نامساعد در منطقه حاکم گردید و باعث برق گرفتگی خفیف دستم از طریق باطوم شد.

فرود از روی برف‌چال انرژی و توان بدنی و احتیاط زیادی می طلبید. با احتیاط از روی برف‌چال‌ها فرود آمدیم .

از آنجایی که نفرات مختلف با توان بدنی‌های متفاوت در این برنامه حضور داشتند ، طبیعی بود که همه‌ی تیم یکدست نمی توانستند فرود بیایند . یک تیم جلوتر حرکت کرد و تیم دوم با فاصله به مسیر ادامه می داد.

تیم اول ساعت ۱۸:۴۰ دقیقه به دره رسید و بعد از یکساعت توقف به طرف وارنگه رود حرکت کرد و ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه رسید.

تیم دوم با بیش از یک ساعت اختلاف ، ساعت ۲۲ به بقیه نفرات ملحق شد و این برنامه پر چالش (به لحاظ مسیر صعود) به پایان رسید.

پی‌نویس مهم:
در برخی نقشه ها این قله به کمان کوه فرعی مشهور است و قله‌ی سوتک ، نام قله‌ای مابین کمان کوه و سرخاب بر روی خط الرأس اصلی البرز است.
چنانچه مایل باشید می توانید اطلاعات بیشتر کوه شناسی این قله را در همین سایت (اینجا
) بخوانید.

اعضای شرکت‌کننده در برنامه :
خانم‌ها: مهرنوش تنظیفی – سِدا هاکوپیان – مهسا حسنی – سبا نازی

آقایان: رضاخلیل آبادی(سرپرست) – محمدپورزادی – محسن شاکری – ارسلان بیک محمدی – علیرضا کاظمی – رحیم بیضاوی – محمدحسین اله یاری – رضا عبدالهی – عباس کمال پور – میثم نظری

میهمان برنامه : خانم مهسا قادرپور

گزارش سایت از: رضا خلیل آبادی
              ۱۳۹۵،۳،۲۱

۴ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود قله سوتک بزرگ (۹۵،۳،۲۱)”

1. علیرضا کاظمی می گوید:

درود به همنوردانم.
    گاهی اوقات اینگونه است.می روی ولی نمیرسی.خوشحالم که آقارضاخلیل آبادی بهترین کار یعنی تغییر برنامه از کمان کوه به سوتک بزرگ را درنظر گرفت.
    همیشه اینگونه نیست که مابرقله پیروز شویم وصعودش کنیم.کاهی اوقات کوهستان و قله سرش را بالا میگیردوبالبخندمیگوید:این دفعه نوبت من است که قدرتم را به شما نشان بدهم.
    درکل برنامه عالی بود.چالش دره هم زیبا بودهم انرژی گیر.خوشحالم که برنامه به خوبی اجراشد.خب تقریبا”به ارتفاع ۴۰۰۰مترهم دست یافتیم واین هم خوب بود.
    همواره سرافراز برفراز باشید.

2. همنورد می گوید:

خدا قوت و خسته نباشید
    یعنی قصد داشتید بعد از ساعت چهارده که روی قله سوتک بزرگ بودید ادامه مسیر به سمت کمان بدید؟! و با عبور از سوزنی های بین سوتک و کمان کمان رو هم صعود کنید؟!!!!این گفتار با توجه به حرفه ای بودن گروه اسپیلت اصلا صحیح نیست .
    ( از آنجایی که هواشناسی بعداز ظهر جمعه را هوایی بارانی همراه با صاعقه پیش بینی کرده بود ، تصمیم گرفتیم از صعود به قله کمان کوه صرفه نظر کرده و همه نفرات از همان مسیر فرود بیاییم و صعود به قله را به وقتی مناسب موکول کردیم. )
    چون برنامه یکروزه بوده و طبق قانون کوه و کوهنوردی در برنامه های یکروزه راس ساعت چهارده در تابستان و سیزده در زمستان باید مسیر برگشت رو در پیش گرفت . ضمن اینکه افراد گروه شرکت کننده از نظر آمادگی و قوای جسمانی یک دست نبودند . گزارش نویس محترم این برنامه در نوشتارشون دقت و تصیح کنند . متشکرم
    ……………
    پاسخ :
    دوست و همنورد نادیده ؛
    این دومین پیام شما بعنوان یک خواننده مجازی این سایت است . چنانچه مایل به ادامه ارسال چنین پیام هایی در سایت اسپیلت هستید ، نام و مشخصات خود را قید فرمائید در غیر اینصورت از ادامه پاسخگویی معذوریم.

3. همنورد می گوید:

سلام
    من نگارنده کامنت همنورد هستم همون همنوردی که باعث دلخوری شما شدهو پیشاپیش عذرخواهی میکنم.
    ممنونم که لطف میکنید جواب میدید.
    دنیای مجازیه دیگه یکی آشناس یکی غریبه یکی دیده یکی نا دیده یکی تعریف و تایید و تمجید میکنه یکی انتقاد میکنه و یکی هم سعی میکنه اشتباهات رو گوشزد کنه .خوب بعضی عا از انتقاد و یا تذکر استقبال میکنن و بعضی ناراحت میشن . در خصوص کامنت اولم ممنون که پاسخ دادید هر چند که واضح نبود و البته مربوط به پست دیگه اتون بود و نه این پست و البته واضح پاسخ نفرمودید چرا که سوالی مشخص در خصوص وضعیت مسیری مشخص پرسیده بودم و شما جوابی کلی فرموده بودید با این حال سپاسگذارم. در خصوص کامنت دوم که در مورد همین پست هست بنده اشتباهی رو که دوست گزارش نویس انجام دادن رو گوشزد کردم و نیاز به پاسخ نداشت و صرفا جهت بی نقص تر شدن سایت اسپیلت انجام شده بود و واقعا نمیدونستم شما از کامنت من دلگیر میشید چون خودم همیشه از انتقاد و گوشزد اشتباهاتم استقبال میکنم . تو فضای مجازی جایی که برای ارسال دیدگاه و یا کامنت آزاد باشه هر شخص دیده یا نادیده ای میتونه نظرش رو اعلام کنه باقیش مربوط به مدیر سایت یا وبلاگ هست که صورت مسئله روحذف کنه یا رسیدگی کنه . به هر حال ممنونم که نگرش خودتون رو نسبت به این موضوع اعلام کردید و اگر دلخور شدید پوزش میطلبم.مانا باشید

………..
    پاسخ:

سلام،
    باز هم که خودتون رو معرفی نکردید.
    به هر حال ممنونیم از تماستون.
    ما از شما دلخوری نداریم.
    موفق باشید.

4. ع. جلالی می گوید:

مزید امتنان خواهد بود چناچه روی سایت باشگاه، ترک جی پی اس مسیرهای مرتبط با کوهپیمایی ها و کوهنوردی ها اضافه شود. در این گزارش فقط به ارائه تصویر از گوگل ارت بسنده شده است