گزارش برنامه صعود قله روته ـ ۱۳۹۳٫۱۰٫۰۵

ارسال شده توسط در 27 دسامبر 2014 ۴ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله روته با ارتفاع ۳۲۰۰ متر در نزدیکی روستای روته قرار دارد که نزدیک‌ترین قله به آن قله آبک می‌باشد. برای دسترسی به روستای روته از تهران به فشم عزیمت کرده، سپس به طرف آبنیک تغییر مسیر داده و نرسیده به حسن‌در در سمت چپ، جاده را ادامه می‌دهیم و به روستای روته می‌رسیم. اطلاعات بیشتر را می‌توانید در گزارش برنامه‌های مورخ ۱۳۸۹٫۱۱٫۱ و ۱۳۹۱٫۱۱٫۲۷ ملاحظه نمایید.

اولین برنامه فصل زمستان با صعود به قله روته آغاز شد. ابتدای فصل پاییز که این برنامه را به عنوان اولین برنامه زمستان انتخاب کردیم، انتظار داشتیم که در این برنامه با حجم برف زیاد و برفکوبی سنگین مواجه شویم. اما نه برفی بود و نه برفکوبی!!!

صبح روز جمعه ۱۳۹۳٫۱۰٫۵ تعداد ۱۷ نفر از اعضای باشگاه اسپیلت به همراه یک نفر مهمان در ساعت ۶:۰۰  سیدخندان را به قصد روستای روته ترک کردیم.

ساعت ۷:۱۵ به روستای روته رسیدیم. اطراف روستای روته یال‌های زیادی دیده می‌شود که انتخاب یال قله روته را دشوار می‌کند. اما در انتهای روستا یالی وجود دارد که رنگ سنگ‌ها و خاک آن با بقیه متفاوت است که به یال قرمز معروف می‌باشد. (تقریباً عنابی رنگ) بعد از صعود به روی این یال، کل مسیر و قله روته کاملاً دیده می‌شود.

در کل مسیر این قله در تمام فصول آب وجود ندارد و در هر فصلی که بخواهیم آن را صعود کنیم باید به مقدار لازم آب همراه داشته باشیم.

ساعت ۷:۳۰ به سمت یال قرمز به راه افتادیم. برای صعود به این یال با شیب تندی موجه شدیم که در ادامه شیب کمتر می‌شود.
هوا آفتابی و صاف بود و یک کوهنوردی دلچسب را نوید می‌داد.

بعد از حدود یک ساعت و نیم کوهنوردی، برای صرف صبحانه توقف کردیم. بعد از آن در ساعت ۹:۳۰ به مسیرمان ادامه دادیم تا به زیر سنگ‌ها رسیدیم.

در بعضی مواقع با این سنگ‌ها درگیر می‌شدیم و در بعضی معابر آنها را دور میزدیم که در هر دوصورت هیجان زیادی داشت. زیر قله سنگی وجود دارد که از روبرو مانند دیواره و سنگ‌های آن کاملاً ریزشی است و در زیر آن جانپناهی کوچک وجود دارد که کوهنوردان در دل سنگ آن را حفر کرده‌اند.

بعد از صعود این سنگ ساعت ۱۲:۰۰ همه نفرات به قله رسیدند و بعد از گرفتن عکس برای فرود آماده شدند.

از آنجایی که وقت زیادی داشتیم تصمیم گرفتیم یک کلاس آموزشی برگزار کنیم که در آن گام‌برداری روی برف، استفاده از کلنگ و همچنین روش سرخوردن با کلنگ و بدون کلنگ آموزش داده شد.

بعد از کلاس فرود را به سمت روستای روته آغاز کردیم و زیر سنگ‌ها غذا را صرف و در ساعت ۱۶:۳۰ به روستای ورته رسیدیم.

گزارش سایت از: رضا خلیل‌آبادی
 1393.10.5

اسامی اعضای تیم به ترتیب الفبا (۱۸ نفر):
خانم‌ها: چارلنگی، نادری، نظری، هنرجو و یکتا
آقایان: اوانلو، بیک‌محمدی، پیشکوهی، جوانشیر، رضا خلیل‌آبادی (سرپرست)، غ.ر. خلیل‌آبادی، دهخدایی، سنمار، شاکری، صادق‌زاده (عکاس)، کاظمی و کاویانی
مهمان برنامه: آقای داود روائی

IMG_7089روستای روته

IMG_7097نمای قله آبک

IMG_7147نمای شمالی قله توچال

IMG_7275قله روته ـ ۳۲۰۰ متر

IMG_7284آموزش و تمرین یخ و برف

۴ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود قله روته ـ ۱۳۹۳٫۱۰٫۰۵”

1. غلامرضا خلیل ابادی می گوید:

سلام و درود به همنوردان.هرچند قله روته ارتفاع کمی دارد و متاسفانه برف هم نداشت و تیم اماده ما خیلی زود موفق به صعود قله شد اما در فرود در قسمتی از کوه که برف وجود داشت سرپرست برنامه اقدام به اوموزش یخ و برف کردند که بسیار مفید و خوب بود .