گزارش صعود قله دومیر ۱۳۹۹/۸/۳۰ – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۸۱»

ارسال شده توسط در 22 نوامبر 2020 یک دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله دومیر بلندترین قله استان مرکزی را میتوان از چهار روستای نشلج ، مرق،قالهر و مزوش صعود کرد.

طولانیترین مسیر صعود قله دومیر از روستای نشلج میباشد.

ساعت ۳:۱۰ دقیقه بامداد روز جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ تیم ۱۱ نفره باشگاه با مینی بوس باشگاه و در نهایت رعایت پروتکل های بهداشتی به سمت دلیجان حرکت کردیم.

مسیرمان را از اتوبان تهران قم بسمت قم و از آنجا به سلفچگان و دلیجان ادامه دادیم.

از دلیجان بسمت غرب درجاده نراق بعد از ۳ کیلومتر سمت راست وارد جاده امام زاده بی بی زبیده خاتون شدیم و بعد از حدود۳۰ کیلومتر به روستای مزوش رسیدیم.

از ابتدای روستا بدون واردشدن به روستا واردجاده خاکی معدن شدیم و بعداز طی ۷ کیلومتر به پارکینگ معدن رسیدیم.(ارتفاع پارکینگ ۲۶۰۰ متر)

ساعت ۸:۳۰ ازماشین پیاده شده و ازدره سمت راست بسمت شرق شروع به پیمایش کردیم.

این دره تا زیر قله ادامه دارد.

انتهای دره در کنار گوسفندسرا ساعت ۹:۱۵ صبحانه را خوردیم و بعدبسمت قله که روبرویمان بود ادامه مسیر دادیم .

درساعت ۱۱:۴۵ همه ۱۱ نفر به قله ۳۵۰۰ متری دومیر رسیدیم.

به علت سردی هوا سریع عکاسی کرده و درساعت ۱۲ قله را بسمت همان دره ترک کردیم.

مسیر فرودمان هم از همان دره انتخاب کردیم.

در ساعت ۱۴ برای صرف ناهار دقایقی ایستادیم و در نهایت ساعت ۱۴:۲۰ به مینی بوس رسیدیم.(مسافت پیموده شده ۶ کیلومتر)

از همان مسیر بسمت تهران حرکت کردیم و درساعت ۲۰:۱۰ دقیقه به تهران، میدان آزادی رسیدیم.

آقایان : علیرضا کاظمی «سرپرست» – شنتیا ربانی «مربی» – ناصر کاویانی – حامدرضا قنبری – سعید منصوری – محسن گودرزی – سعیدرضا تاجیک – بهراد آذری

خانم ها : مریم عطارچی – رؤیا تاراسی – ناهید نوروزی

گزارش از علیرضا کاظمی

عکسها از گالری اسپیلت

نقشه مسیر صعود و فرود قله دومیر

قله دومیر به ارتفاع ۳۵۰۰ متر

یک دیدگاه to “گزارش صعود قله دومیر ۱۳۹۹/۸/۳۰ – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۸۱»”

1. آرش اسدی می گوید:

سلام، در بین مسیرهای ذکر شده در گزارش مسیر دره مرق طولانی ترین مسیر صعود به قله می باشد. مسیر روستای نشلج تا چهار پنج سال پیش مسیر نرمال صعود به قله به شمار میرفت. الان با توجه به احداث جاده معدنی مسیر روستای مزوش کوتاهتر و مورد استقبال بیشتری قرار می گیرد.