گزارش برنامه صعود قله خاتون‌بارگاه (فشم ـ گرمابدر) ـ ۱۳۹۳٫۰۴٫۲۷

ارسال شده توسط در 23 جولای 2014 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

خاتون‌بارگاه قله‌ای ۳۸۵۰ متری است که در منطقه‌ی گرمابدر فشم واقع شده است. برای دسترسی به مبدأ صعود، می‌توان از طریق جاده‌ی فشم اقدام کرد. بعد از گذر از روستا‌های روته و لالان و آبنیک به منطقه گرمابدر خواهیم رسید. انتهای جاده‌ی آسفالت محیط‌بانی قرار دارد و پس از آن جاده‌ی خاکی شروع می‌شود. این جاده در زمستان برای اتومبیل‌ها (علی‌الخصوص مینی‌بوس) به علت یخ‌زدگی غیرقابل استفاده است و باید پیاده طی شود.

 

قله خاتون‌بارگاه از طریق دو یال جنوبی (که مبدا هر دو در جاده‌ی خاکی واقع است) قابل صعود است. رسیدن به یال اول ۷۰۰ متر و یال دوم حدود ۳ کیلومتر پیاده‌روی لازم دارد.
 

از قلل خرسنگ جنوبی و شمالی (که از طریق خط‌الرأس خاتون‌بارگاه قابل دسترسی هستند) و همچنین قلل پیرزن‌کلون و مهرچال و هم‌هن می‌توان به عنوان سایر قلل قابل صعود منطقه نام برد.
 

تیم ۱۴ نفره باشگاه اسپیلت ساعت ۵:۱۵ روز جمعه ۱۳۹۳٫۰۴٫۲۷ بوسیله ۳ دستگاه سواری، سیدخندان را به مقصد روستای گرمابدر ترک و در ساعت ۶:۴۵ از محیط‌بانی در ارتفاع ۲۵۵۰ متری صعود خود را آغاز کرد. پس از یک ساعت پیمایش مسیر در هوایی بسیار مطبوع که در این روزها دور از انتظار است، در گوسفندسرای مسیر مشغول صرف صبحانه و استراحت شدیم. پس از صرف صبحانه با طی یک ساعت کوهپیمایی به یال زیر قله رسیدیم. یال منتهی به قله دارای شیب نسبتا زیاد و به صورت صخره‌ای می‌باشد که با سرپرستی آقای رهبری کلیه اعضا در ساعت ۱۳:۲۰ برفراز قله ایستادند. 
 

از فراز قله در سمت راست قله دماوند خودنمایی می‌کرد و قلل بسیار دیگری از جمله خرسنگ، جانستون، خلنو، تیغه‌های خلنو، سرکچال‌ها، کلون‌بستک، پیرزن‌کلون، هم‌هن و مهرچال قابل رویت بود. ارتفاع قله با جی.پی.اس ۳۸۴۹ متر محاسبه گردید.
 

پس از صرف ناهار بر روی قله کلیه شرکت‌کنندگان از همان یال صعود بازگشته، در ساعت ۱۸:۳۰ به محیط‌بانی منطقه و در کنار ماشین‌ها رسیدیم.

 

     گزارش سایت از: مجید پورصفوی
    1393.5.1

 

نفرات شرکت‌کننده در برنامه (به ترتیب الفبا):
خانم‌ها: نظری، یکتا، 
آقایان: محمدصادق آوندلو (عضو جدید)، پورصفوی (نقشه و نمودار)، جوانشیر، رهبری (سرپرست)، محمدرضا صنمار (عضو جدید)، طریقی (عکاس)،  کازرونی و منصوری
مهمانان برنامه: خانم نسرین چالنگی و آقایان غلام‌حسن خاقانی، رامین شریان‌دوست و مهام مؤمنی

 

مسیر صعود

 

نمودار صعود

دیدگاه خود را بیان کنید