گزارش برنامه صعود قله بندعیش ـ ۱۳۹۳٫۰۷٫۱۸

ارسال شده توسط در 11 اکتبر 2014 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

۶ سال پیش قله بندعیش توسط باشگاه اسپیلت صعود شد. اما گزارشی از این قله در آرشیو باشگاه وجود نداشت.

بعد از گذشت ۶ سال دوباره به پیشنهاد اعضا این برنامه اجرا شد و فرصت را غنیمت شمردیم که گزارشی از این قله در سایت داشته باشیم.

قله بندعیش در شمال‌غربی تهران و در منطقه حصارک واقع شده است. این قله را از چند مسیر می‌توان صعود کرد که معروفترین آن مسیر دره حصارک و دره شهران است که ما مسیر دره حصارک را انتخاب کردیم. در شرق این قله، «قله چین‌کلاغ»، در شمال‌شرقی «قله توچال»، در غرب «قله پهنه‌حصار» و در جنوب آن شهر تهران واقع شده و در دامنه‌های آن هم پیست موتورسواری و پاراگلایدر احداث گردیده است.

صبح با نیم ساعت تأخیر، ساعت ۶:۳۰ از میدان آزادی تعداد ۱۲ نفر از اعضای باشگاه و دو نفر مهمان به قصد صعود قله بندعیش حرکت کردیم. ساعت ۷:۰۰ به منطقه حصارک رسیدیم و آماده حرکت شدیم.

از آنجایی که اکثر نفرات تیم جدیداً عضو باشگاه شده بودند، در ابتدای مسیر مراسم معارفه جهت شناخت بیشتر اعضا برگزار کردیم.

مسیر دره حصارک دارای باغ‌ها و درختان انبوهی است و خودش را جزو یکی از زیباترین دره‌های کوه‌های شمال‌غرب تهران قرار گرفته است. از آنجایی که آخر تابستان به علت کم‌آبی اکثر مسیرهای کوهنوردی با کمبود آب مواجه هستند، اما در این دره ۴ چشمه دارای آب بود که مشکل کمبود آب در این مسیر را حل کرده بود.

تیم کوهنوردی اسپیلت از دره حصارک بعد از گذشتن از کوچه‌باغ‌های زیبا و چشمه‌های تا حدودی پرآب این دره بعد از حدود دو ساعت در یکی از باغ‌ها برای صرف صبحانه توقف کرد. (مسیر داخل دره کاملاً مناسب کوهپیمایی است.)

بعداز صرف صبحانه، به مسیرمان در داخل دره ادامه دادیم تا به آخرین چشمه و انتهای باغ‌های حصارک رسیدیم. از آنجا کاملاً قله به چشم می‌خورد و دو یال برای صعود وجود داشت که ما یال غربی (سمت چپ) را برای صعودمان انتخاب کردیم.

بعد از توقفی کوتاه در کنار آخرین چشمه به مسیرمان ادامه دادیم. یال غربی دارای شیب زیاد بود و در زیر قله هم مجبور بودیم کمی دست به سنگ شویم که برای اعضای جدید باشگاه تمرین خوبی بود.

ساعت ۱۲:۰۰ همگی نفرات موفق شدند قله بندعیش را با ارتفاع حدود ۲۸۰۰ متر صعود کنند. بعد از گرفتن چند عکس، ساعت ۱۲:۳۰ برای فرود آماده شدیم و از همان مسیر صعودمان بازگشتیم.

یال دارای شن‌اسکی روان بود که به فرودمان کمک می‌کرد. برای ناهار همانجایی که صبحانه را صرف کرده بودیم، توقف کرده و بعد از ناهار به سمت تهران حرکت کردیم.

ساعت ۴:۰۰ بعدازظهر در منطقه حصارک با خاطره‌ای خوب از این صعود همه نفرات به طرف منازلشان بازگشتند.

گزارش سایت از: رضا خلیل‌آبادی
    1393.7.19

اسامی نفرات تیم به ترتیب الفبا:
خانم‌ها: چارلنگی، داداشی و سارا هنرجو (عضو جدید)
آقایان: اسدنیا، باختری (عکاس)، کوروش پیش‌کوهی (عضو جدید)، رضا خلیل‌آبادی (سرپرست)، کاظمی، محمودی و ملکی
مهمانان برنامه: خانم‌ها سحر صلح‌جو و زهرا محصصیان و آقایان علی رحیمی و محمدحسین صائمی

۲ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود قله بندعیش ـ ۱۳۹۳٫۰۷٫۱۸”

1. فردين كولائيان می گوید:

سلام و خسته نباشید خدمت همنوردان عزیز و سرپرست محترم برنامه جناب آقای خلیل آبادی. به نظر میرسد اگر در مورد چگونگی دسترسی به مبدآ صعود این قله توضیحات دقیقتر و بیشتری به همراه کروکی ارائه بشود کاربرد فراوانی برای مراجعه کنندگان به سایت خواهد داشت. سرفراز و پایدار باشید

2. محمد حسین صائمیان می گوید:

به نام خدا

بسیار آموختم از همراهی با همنوردان بخصوص دوست ارجمند جناب رضا خلیل آبادی
    حضور پر رنگ نسل نوجوان و جوان در باشگاه محترم اسپیلت و برنامه ها نشان از آگاهی باشگاه از اهمیت آینده ورزش جاودان کوهنوردی است .