گزارش برنامه صعود قله آهنگرک ۱۳۹۹/۱۱/۱۷ – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۹۷»

ارسال شده توسط در 9 فوریه 2021 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله آهنگرک یکی از قله های فرعی بخش البرز مرکزی‌ست که فقط با یک خط الرأس از طرف شمال به قله سی چال می رسد.

غرب این قله دره آهار به ده تنگه قرار گرفته و قسمت شرقی آن به دره هملون می رسد.

یال جنوبی به دره هملون ختم می شود.

شروع این یال بعد از دره هملون ، ابتدای سه راهی به جهت شمال است.

یال صعود بسیار مشخص و واضح است که در واقع وجود سه راهی نشان دهنده یال صعود می باشد.

ساعت ۶:۳۰ صبح روز جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ به اتفاق ۲۶ نفر از همنوردان عزیز باشگاه اسپیلت در هوایی نه چندان سرد ولی ابری توأم با بارش خفیف برف از ابتدای مسیر که همان مدرسه یخ نوردی هملون است ، صعود را شروع کردیم.

پس از گذشت یک ساعت و گذر از باغ های دره هملون ، به ابتدای سه راهی و یال مورد نظر رسیدیم و حدوداً نیم ساعت یال را صعود کرده ، منطقه مناسبی پیدا کردیم جهت صرف صبحانه .

ساعت ۸:۳۰ حرکت کردیم و ساعت ۱۰:۴۵  دقیقه همگی برفراز قله آهنگرک بودیم.

تصمیم داشتم تیم کوچکی را از مسیر جدید فرود ببرم (ده تنگه) نا یال مناسب صعود برای اجرای برنامه های آتی شناسایی کنم اما شرایط جوی اجازه نداد و همگی از همان مسیر صعود ، بازگشتیم.

در ساعت ۱۴:۳۰ به محل پارک خودروها و مینی بوس باشگاه رسیدیم.

پی نویس:

بخش حائز اهمیت در این برنامه نکات آموزشی سُرخوردن روی برف ، ترمز با کلنگ و تمرین برف کوبی بود که دوستان همگی مشارکت کردند و البته نقش پررنگ آقایان غلامرضا خلیل آبادی و شنتیا ربانی که زحمات زیادی در این امر کشیدند.

آقایان : ارسلان بیک محمدی «سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی «مربی» – شنتیا ربانی «مربی» – محمد رهبری – ناصر کاویانی – بنیامین سعیدی – سعید جامعی – رحمت اله سلیمانی – حامدرضا قنبری – حمید سلیم رفتار – پویان خان جانی – بابک گنجی زاده – محسن گودرزی – علیرضا بابایی – هادی پزشکی – مهران خوش فرجام – علی رضایی – محمود رجبی – رضا حیدری – فربد صمدی – بابک حاجی تقی – امین شاه محمدی