گزارش برنامه صعود قلل شیورکش و کاسونک ۱۴۰۱/۷/۲۲ – هر هفته یک برنامه «شماره ۱۰۰۱»

ارسال شده توسط در 18 اکتبر 2022 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این قلل در منطقه جنوب شرقی منطقه گرمابدر تهران واقع است.
شمال قله کاسونک به گردنه یونه زا و جنوب قله شیورکش به قله پیرزن کلون متصل است.
این دو قله فاصله اندکی با هم دارند و از شرق به قله کافره و در نهایت به منطقه وسیع دشت لار می رسد….

شرح صعود؛
ساعت ۵:۳۰ صبح جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در هوایی معتدل همراه تیم ۱۵ نفره باشگاه از منطقه گرمابدر صعود را شروع کردیم.
پس از عبور از کوچه باغات و ویلاهای (شرق) گرمابدر وارد دره شیورکش شدیم.
پس از نیم ساعت به اول یال صعود دست یافتیم.
این یال با شیب تندی شروع شده پس از دو ساعت به دهلیزهای سنگی زیر قله شیورکش می رسد.
عبور از این قسمت نیازمند به دقت و با سنگنوردی مختصری همراه است.
تیم باشگاه در ساعت ۱۰ صبح موفق به صعود این قله به ارتفاع تقریبی ۳۶۵۰ متری شیورکش شد.
پس از کمی استراحت به طرف قله کاسونک ادامه مسیر دادیم.
این مسیر سنگی و نسبتا تیغه ای است.
در ساعت ۱۲ ظهر به این قله با ارتفاع تقریبی ۳۶۵۰ متری نیز دست یافتیم.
پس از عکاسی از مسیر یال جنوبی به طرف گرمابدر فرود رفته بعد از رسیدن به گردنه شیورکش به طرف دره و گوسفند سرای شیورکش ادامه فرود دادیم که مسیری مناسب و نسبتا کوتاهی جهت فرود بود.
کمی قبل از ساعت ۱۵ به گرمابدر رسیده و به طرف تهران بازگشتیم.

اعضای شرکت کننده در برنامه ؛
آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – ارسلان بیک محمدی «کمک سرپرست» – علی طوطی «پزشک تیم» – نیما علاقه بند «مربی» – سعید جامعی – فرامرز شاه محمدی «کمک سرپرست» – امین شاه محمدی «مربی» – حمید زعفرانی – سجاد اصغری خواه – ابراهیم چاوشی – مهرداد امیرآبادیان
خانم ها : سعیده بهزاد افشار «مربی» – افسانه عزیززاده – آیسودا راد و عضو جدید مینا جلالیان