گزارش برنامه صعود قلل سکه‌نو و سه‌چال ۱۴۰۰/۷/۳۰ – هر هفته یک برنامه «شماره ۹۴۰»

ارسال شده توسط در 26 اکتبر 2021 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

ساعت ۴ صبح ۱۴۰۰/۷/۳۰ با سه دستگاه سواری از سیدخندان به سمت وارنگرود حرکت کردیم.
بعد از گچسر، خروجی دیزین شما را از جاده چالوس جدا می کند.
حدود ۳ کیلومتر که پیش می روید یک تابلو، مسیر وارنگرود را در سمت چپ نشان می دهد.
ساعت ۶:۱۵ به وارنگرود رسیدیم و ماشین ها را کنار دیوار آرامگاه روستا پارک نمودیم.

ابتدای روستا یک جاده خاکی و باریک با شیبی ملایم تا اتاقک مخابرات بالا می رود.
مسیر صعود زمستانی از کنار این اتاقک به یال اصلی صعود می رسد.
ساعت ۶:۳۰ پیمایش را شروع کردیم.
پس از حدود دو ساعت پیمایش، در ارتفاع ۳۴۰۰ متری برای صبحانه حدود ۳۰ دقیقه توقف کردیم.
پرتو گرم خورشید و سایه روشن های ایجاد شده روی شیب دره ها، خنکای پاییزی و نمای زیبای کوهستان های اطراف نشاطی وصف نشدنی داشت.این خوشدلی را می شود در نگاه تک تک همنوردان به تماشا نشست و انرژی گرفت.
مسیر صعود بخشی از خط الرأس غرب به شرق هرزه کوه است.
روبرویتان مسیر صعود در انتطار است و در پشت سر در دوردست‌ها کوهستان تخته سلیمان نظاره‌گر شماست.

در سمت راست و چپ مسیر صعود،پاییز، چهره باغات “ولایت رود” و “وارنگرود” را آرایش کرده است.

اطرافتان را قله هایی آشنا احاطه کرده اند.

جبهه شمالی توچال از برف شب های گذشته سفیدپوش است اما هرچقدر از توچال دورتر می شوید برف کمتری می بینید.
بعد از صبحانه و پس از حدود یک ساعت پیمایش،آزاد کوه رخ نشان می دهد…
ساعت ۱۰:۱۵ برفراز قله ۳۸۵۸ متری”سکه نو” عکس هایی به یادگار گرفتیم و پس از استراحتی کوتاه به سمت قله “سه چال” حرکت کردیم.
نیم ساعت بعد به صخره هایی رسیدیم که هم می شد از آنها صعود کرد و ادامه مسیر داد و هم می شد از سمت راستشان عبور نمود.

حضور دوست عزیزم “آقای شمس”، از اعضای پایدار و سنگ‌نورد باشگاه، این امکان را بوجود آورد که چند نفر از همنوردان به همراهی ایشان صخره ها را صعود کنند.
بعد از صخره ها قله فرعی مشخص می شود.

ساعت ۱۱:۴۰ مسیر صعود با رسیدن به قله ۳۹۲۲ متری “سه چال” به پایان رسید.
سنگ نوشتهٔ نام قله را یکی از همنوردان (سرکار خانم افشار) با هنرمندی پررنگ کردند تا سرخی نام قله زینت بخش عکس های یادگاری شود.
فرصتی برای استراحت…
مجالی مناسب برای تماشا و معرفی قله های اطراف و مسیر های صعود…

کلون بستک، سرکچال ها، قله های روی خط الرأس هرزه کوه، برج های خلنو تا آزاد کوه و… همه و همه شما را دعوت به پیمایش و دیدار می کنند و هر کوهنوردی را مشتاق حضور در برنامه های بعدی و صعود به یکی از آنها.

دیگر زمان فرود می رسد، در مسیری شن اسکی به گردنه اسپی خاک ( خاک سفید) و از آنجا به سمت راست، وارد دره منتهی به “ولایت رود” شدیم.
ساعتی به بهانهٔ ناهار در کنار رود جاری توقف کردیم.
ساعت ۱۵ به روستای “ولایت رود” رسیدیم.

*ساعت ۶:۳۰ صبح از روستای وارنگرود (ارتفاع ۲۴۴۰ متر) حرکت کردیم و با صعود به قله‌های سکه‌نو (۳۸۵۸متر) و سه چال (۳۹۲۲متر) در ساعت ۱۵ به روستای ولایت رود (۲۴۴۰متر) رسیدیم.*
با کرایه ماشینی از آژانس روستا، همنوردانی که ماشین آورده بودیم به وارنگرود رفته و با ماشین هایمان به ولایت رود برگشتیم تا به اتفاق بقیه همنوردان به سمت تهران حرکت کنیم.

متأسفانه آزادراه بسته بود و جاده چالوس هم دوطرفه و این یعنی ترافیک….

ساعت هشت و نیم شب پس از اجرای یک برنامه موفق اما خسته از ترافیک در سید خندان از هم خداحافظی کردیم.

* سپاس صمیمانه از همنوردانی که اتومبیل شخصی آورده بودند.
* سپاس از همه اعضای شرکت کننده که با همدلی و هم‌قدمی روز خوبی را در کنارشان تجربه کردم.
* سپاسی همیشگی از طبیعت و کوهستان که بی هیچ چشم‌داشتی سال هاست هرهفته ما را مهمان لحظه های ناب تلاش و آرامش می کند.

اعضای شرکت کننده در برنامه:
آقایان : شنتیا ربانی «سرپرست» – محمد شمس «کمک سرپرست» – حامدرضا قنبری – کاوه فکور – مرتضی ماهروزاده – شهاب فرهادی – سعید رادمهر – میثم کریمی – محمد عظیم نژاد