ارسال شده توسط در 1 ژوئن 2022 یک دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این قلل در ابتدای خط‌الراس شمال غربی علم کوه واقع است که از منطقه رودبارک کلاردشت شروع می شود.
اسامی قلل و گذرگاه‌هایی که بر روی این خط‌الراس واقع است به شرح زیر میباشد؛
سردانی ، آنه سرا ، جمرد ، کورماکوه ، گردنه نگارنفار ، کالاهو ، گردنه کلجاران ، رستم نیش ، تخت رستم، سیاه قوک ها‌، مجموعه قلل دندان اژدها، تخت سلیمان، شانه کوه، گرده آلمان ها و در نهایت قله ۴۸۵۰ متری علم کوه

***********

ساعت ۱۰ صبح روز ۵ خرداد ۱۴۰۱ از دره کناری قرارگاه کوهنوردی رودبارک کلاردشت صعود را شروع کردیم.
ارتفاع ۱۵۵۰ متر اندازه گیری شد.
تعداد تیم ۱۱ نفر بود.
صعود با حمل کوله ها انجام می‌شد.‌
وضیعت هوا مه آلود توام با ریزش باران خفیف بود.
این مسیر از داخل دره ای شروع می‌شود که به آن راشک دره می‌گویند.
راه پاکوب بعد از یک ساعت به داخل جنگل کشیده شد و با ارتفاع گرفتن به یک مرتع بزرگی به نام شلمجار رسید.
گاوداران تازه به منطقه وارد شده بودند و ما دقایقی در کنار آتش یکی از کلبه های شان استراحت کردیم.
مسیر تا اینجا دو ساعت طول کشیده بود.
مسیر صعود را از پاکوب داخل جنگل ادامه دادیم پس از ۳۰ دقیقه به گاوسرای بعدی به نام سردانی رسیدیم که در اینجا جنگل به پایان خود نزدیک شد.‌(ارتفاع ۲۳۰۰ متر)
مسیر صعود از این قسمت به بعد با شیب زیادی همراه شد.
با وجود مه شدید همه جا سرسبز و بسیار زیبا به نظر می‌رسید.‌
حدود ساعت ۱۴ به یک قله فرعی رسیدیم که مسیر ، چرخشی به سمت غرب داشت به گمان ما این قله فرعی سردانی بود و در خط‌الراس اصلی قرار داشت.
در ساعت ۱۴:۳۰ به قله ۳۰۰۰ متری و اصلی آنه سرا و یا همان آینه سرا رسیدیم.
پس از عکاسی از روی یال مه گرفته به طرف قله بعدی حرکت کردیم.
کمی مسیر به طرف پایین ادامه یافت.
در ساعت ۱۵:۳۰ به محل کمپ زیبایی رسیدیم و تصمیم به شب مانی در همان محل اتخاذ شد.
پنج تخته چادر نصب شد و ما شب سرد بهاری را در آن منطقه زیبا و چمن زار سر سبز به صبح رساندیم.
صبح روز بعد ساعت ۵:۳۰ بیدار شدیم .

وضیعت هوا صاف و بدون ابر بود.
زیبایی های منطقه همه تیم را هیجان زده کرده بود.
در ساعت ۷:۳۰ صعود را شروع کردیم.
مسیر صعود کاملا خط‌الراسی بود.
در ساعت ۱۰ صبح قله جمرد به ارتفاع ۳۲۰۰ متر صعود شد و در ساعت ۱۳:۳۰ با پشت سر گذاشتن شیب های تند مسیر و برف چال های فصلی به قله ۴۰۳۰ متری کورماکوه دست یافتیم.
به دلیل هوای مناسب حدود یک ساعت روی قله استراحت کردیم.
با چرخشی ۳۶۰ درجه ای مناظر بی بدیلی از قلل سفید پوش اطراف علم کوه ، منطقه علم چال و خط‌الراس البرز مرکزی تا قله آزاد کوه و دماوند ، همچنین از غرب و شمال گردنه کلجاران و قله ها و جنگل های اطراف رودبارک تا دریای خزر و منطقه چالوس تا تنکابن از روی قله کورماکوه نمایان بود.
پس از عکاسی از یال ونداربن به طرف قرارگاه کوهنوردی وندرابن فرود رفتیم.
در ساعت ۱۸ به آنجا رسیدیم و با یک دستگاه نیسان خود را به قرارگاه کوهنوردی رودبارک رسانده با اتومبیل های خود به طرف تهران حرکت کردیم.‌
کل مسیر کوهنوردی طی شده در این برنامه حدود ۲۴ کیلومتر اندازه گیری شد‌.
با سپاس از دوستانی که اتومبیل های شخصی خود را در این برنامه در اختیار تیم قرار دادند.

اعضای شرکت کننده در برنامه ؛
آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – مهدی یگانه – آرش کریمی – حامد رضا قنبری – امین خلیلی رحمانی – نیما علاقه بند – نیکزاد فرزینی – حسین جلالی – محمد عظیم نژاد
خانم ها : نگار حسینی – مینا حقیقی

قله کورماکوه به ارتفاع ۴۰۳۰ متر

تخت سلیمان ، علم کوه ، سیاه کمان

آغاز فرود از قله کورماکوه به طرف ونداربن

یک دیدگاه to “گزارش برنامه صعود قلل آنه سرا، جمرد و کورماکوه ۵ و ۱۴۰۱/۳/۶ – هر هفته یک برنامه «شماره ۹۷۳»”

1. علم کوه می گوید:

سلام خداقوت. بسیار خوشحال شدم از درج گزارش زیبایتان …همیشه سالم و تندرست باشید . ارادتمند شکوهی