گزارش برنامه صعود دائولاگیری «پروانه کاظمی» برگزار شد ـ ۱۳۹۳٫۰۴٫۱۵

ارسال شده توسط در 7 جولای 2014 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش مراسم و جشنها

روز یکشنبه ۱۵ تیر ماه ۱۳۹۳، از ساعت ۱۸:۰۰ لغایت ۲۱:۰۰ اعضای باشگاه کوهنوردی اسپیلت به اتفاق پروانه کاظمی میزبان بیش از یکصد نفر از همنوردان و علاقمندان به این ورزش بودند.

 

این جمع در سالن اجتماعات «مرکز آموزش نیروی انسانی باقرالعلوم(ع)» گردهم آمدند تا از نزدیک شاهد ارائه گزارش برنامه و عکس و فیلم‌های اختصاصی صعود تا ارتفاع ۷۲۵۰ متری قله دائولاگیری (هفتمین قله مرتفع جهان) باشند که در اردیبهشت ماه سال جاری توسط بانوی هیمالیانورد کشور «پروانه کاظمی» صعود شده بود.
 

در ابتدای مراسم که با مجری‌گری رامین شریف‌زاده همراه بود، سرود رسمی باشگاه اسپیلت برای اولین بار در یک مراسم رسمی رونمایی و پخش گردید. سپس پروانه کاظمی به مدت یک ساعت و چهل‌وپنج دقیقه به ارائه گزارش صعود خود و پخش عکس‌ها و فیلم‌های آن پرداخت.
 

فیلم زیبای این صعود به مدت بیست‌وهفت دقیقه توسط همنورد گرامی باشگاه اسپیلت، نصرت‌ا… طریقی تدوین و تنظیم گشته بود که بسیار مورد توجه حضار قرار گرفت.
 

بخش انتهایی این مراسم با اهدای هدیه و لوح تقدیر به پروانه کاظمی و همسر گرامیشان آرمان ضابط پایان یافت.
 

چهره‌های نام‌آشنای حاضر در این مراسم عبارت بودند از:
کیومرث بابازاده (پیشکسوت و فعال کوهنوردی) ـ مهندس مرتضی رمضانی (ریاست محترم هیئت کوهنوردی استان تهران) ـ عظیم برهمنی (فعال هیمالیانوردی) ـ زهره عبدا…خانی و مسعود زینالی از قهرمانان مسابقات یخ‌نوردی و سنگنوردی ـ کاظم فریدیان (فاتح K2) ـ جواد نظام‌دوست (رئیس انجمن غارنوردان ایران) ـ فاطمه زندحبیبی (رئیس اسبق انجمن کوهنوردان ایران) ـ مهندس کیوان و همسر گرامیشان (والدین پویا کیوان) و عزیزانی دیگر چون: احمد رفیعی ـ لیلا بهرامی ـ مریم ساعی ـ سرو حوری و تعداد بسیاری از همنوردان گرامی که ذکر اسامی همه آنان در این مجال میسر نمی‌باشد.

 

از طرف مدیریت باشگاه اسپیلت از حضور تک‌تک این عزیزان در این مراسم کمال تشکر و قدردانی به عمل می‌آید.
 

ضمناً به تمام برگزارکنندگان و اسپانسرهای این مراسم که همگی از اعضای باشگاه اسپیلت بودند «خداقوت» گفته، امیدواریم این اتحاد و انسجام باشگاهی همواره مستدام و استوار باقی بماند.
 

در ادامه، توجه شما را به متن سخنرانی مسئول باشگاه که در این مراسم ایراد شد، جلب می‌نماییم:
 

*****

 

با سلام و عرض خیرمقدم؛
 

خوشحالم که طی چند سال گذشته همه ما شاهد تبدیل شدن جایگاه اجتماعی و کوهنوردی خانم پروانه کاظمی از عضو رسمی یک باشگاه کوهنوردی به یک شخصیت کاملاً شناخته شده این ورزش در داخل کشور و حتی فراتر از آن به یک شخصیت کوهنورد بین‌المللی هستیم.
 

بدون اغراق و به دور از بزرگ‌نمایی کاذب و با نگاهی به کشورهای اطراف خاورمیانه و تجزیه و تحلیل وضعیت ورزش کوهنوردیشان، به خوبی درمیابیم که فعالیت‌های کوهنوردی ایشان در کل منطقه‌ای که ما در آنجا بسر می‌بریم (در میان بانوان) منحصر به فرد و استثنایی است.
 

از یک سو مفتخریم که این بانوی ایرانی همواره در صعودها و سفرهای خود به عنوان یک سفیر مردمی و کوهنوردی کشور عزیزمان ایران نمودار شده و از سویی دیگر باعث مباهات همه ماست که در داخل کشور، جایگاه ایشان در میان کوهنوردان و در قلب علاقمندان و هوادارانش قرار دارد.
 

سفر به هیمالیا یک ماجراجویی بزرگ است و زمانی ابعاد آن بزرگ‌تر می‌شود که توسط یک شخصیت زن ایرانی به وقوع می‌پیوندد و تداوم می‌یابد.
 

کشوری که این چنین با مشکلات سیاسی و اقتصادی روبروست و در حالی که دولت‌مردانمان با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند، متولد شدن شخصیتی مانند پروانه کاظمی یک معجزه ورزشی است.
 

خوشبختانه باید اذعان کرد تمام مشکلات اقتصادی و اجتماعی این کوهنورد در مقابل عشق سرشار ایشان به هیمالیا و زندگی در آن ارتفاعات همواره رنگ باخته و مرتفع می‌شود.
 

زنجیره صعودهای ایشان از موستاق‌آتا تا دائولاگیری زنجیره‌ای است با گیره‌های عشق و علاقه به طبیعت، به کوهستان و به قله‌های رفیع سربه‌فلک کشیده‌ی هیمالیا.
 

ما در باشگاه اسپیلت به عنوان هم‌باشگاهی‌های ایشان و به عنوان بخشی از هواداران پرشمارشان در سطح کشور، امیدواریم این زنجیره ادامه پیدا کرده، شاهد موفقیت‌های آینده ایشان باشیم.
 

بیایید با هم در این جمع دوستانه از خداوند منان بخواهیم که همواره این بانوی عاشق کوهستان و هیمالیا را در ید قدرت خود از حوادث و رخدادهای طبیعی مصون داشته و همانطور که شادان و سلامت کشور را ترک می‌کند به همان سان و با همان طراوت به میهن بازگردد و ما هر ساله او را در جمع‌مان ملاقات کنیم و شاهد گزارش‌ها، عکس‌ها و فیلم‌های زیبایش باشیم و از این تفکر دور شویم که آیا قله آن کوه به زیرپایش لمس گشته و یا به دلایلی چون قهر طبیعت و یا دلایل دیگر از دستان عاشق او دور گشته است!
 

بیایید از زبان مولانان دعا کنیم که:

ای خدا این وصل را هجران مکن
سرخوشان عشق را نالان مکن
نیست در عالم ز هجران تلخ‌تر
هر چه خواهی کن ولیکن آن مکن

متشکرم

 

عکس‌های مراسم از مهری جمشیدی

۲ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود دائولاگیری «پروانه کاظمی» برگزار شد ـ ۱۳۹۳٫۰۴٫۱۵”

  1. حسین صادق زاده می گوید:

    درود بر شیر زن افتخار آفرین خانم پروانه کاظمی.صعود به هفتمین قله مرتفع دنیا برگ زرین دیگری از شهامت شیرزن ایرانی بود که با وجود این همه مشکلات و سختیها در جامعه کوهنوردی ایران همیشه در تمامی صعودها با درایت و تدبیر عمل نموده و با وجود این همه تبعیض در ورزش مملکت رو به جلو حرکت کرده اند.به امید سلامتی و سربلندی برای هم باشگاهی عزیزمان و صعود به اهداف عالی در آینده ای نه چندان دور…..

  2. نيما می گوید:

    درووووود فراوان
    و عرض تبریک برای این صعود افتخار آمیز به خانم کاظمی

دیدگاه خود را بیان کنید