هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت:(سال سوم-شماره‌۱۱۹-تاریخ ۹۳،۱۱،۲۶)

ارسال شده توسط در 15 فوریه 2015 ۴ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال سوم           شماره‌۱۱۹             تاریخ ۹۳،۱۱،۲۶

بشر تنها آفریده‌ای است که نمی‌خواهد «آن» باشد که «هست». ((آلبر کامو))

85478-bigthumbnail

در این شماره می خوانید :
-نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۱۱،۲۱
– معرفی بخش جدیدی بر روی سایت باشگاه
– برنامنه سنگ‌نوردی در منطقه بندیخچال اجرا شد
– تفویض اختیارات ۱۱ فدراسیون به «معاونت همگانی» وزارت ورزش از جمله: «کوه‌نوردی»!
– آخرین خبر از نانگاپاربات
– تیم ملی کوه‌نوردی «امید» موفق به صعود قله «آرارات» شد
– اطلاعیه پانزدهمین دوره مسابقات «سرعت» جام فجر / در مجموعه «پیام»
– نتایج اولین دروه مسابقات دوی کوهستان جام فجر/ سمنان 
– طرح ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان قله دماوند
– فراخوان عکس یخچال‌های کوهستانی«سدهای بی دیوار»
– جایزه کلنگ طلایی ۲۰۱۵: لیست مقدماتی صعودها
– بسته پیشنهادی هفته :«پاتاگونیا» این «انتهای دنیا»

 

نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۱۱،۲۱ :
سی و هفتمین نشست هفتگی باشگاه به دلیل مصادف شدن با تعطیلی ۲۲ بهمن و آخر هفته برگزار نشد.

 

معرفی بخش جدیدی بر روی سایت باشگاه:
از روز شنبه بخش جدیدی تحت عنوان «برداشت دوم» و به قلم آقای حمیدی روی سایت باشگاه قرار گرفته که به نقد و تحلیل اخبار مهم کوه‌نوردی می پردازد .

 

برنامه‌ سنگ‌نوردی در منطقه بندیخچال اجرا شد:

IMG_0165

طبق جدول برنامه فصلی باشگاه ، هفته گذشته برنامه صعود قله کورماکوه در منطقه کلاردشت بود که با توجه به بررسی هوای منطقه و به دلیل عدم وجود هوای مناسب صعود، کنسل شد .
برنامه دوم باشگاه نیز سنگ‌نوردی در منطقه بندیخچال بود که به سرپرستی صفتدر ظهوری و حضور ۷ نفر اجرا شد.

 

تفویض اختیارات ۱۱ فدراسیون به «معاونت همگانی» وزارت ورزش از جمله: «کوه‌نوردی»!
به گزارش دبیرخانه شورای راهبردی وزارت ورزش وجوانان؛ دکتر «غلامرضا شعبانی بهار» معاون همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: این موضوع از مدت ها پیش در کمیته های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و این تصمیم با نظر دکتر «محمود گودرزی» وزیر ورزش و جوانان نهایی شد.
وی در مورد سپرده شدن مسئولیت ۱۱ فدراسیون به این معاونت گفت : بررسی های کارشناسانه در دو معاونت قهرمانی و همگانی و همچنین شورای عالی راهبردی در این زمینه انجام شد و پس از این بررسی ها مقرر شد که ۱۱ فدراسیون جزو معاونت همگانی شوند .
«شعبانی بهار» یادآور شد : فدراسیون‌های کوه‌نوردی، همگانی، روستایی، باستانی، کونگ فو(ورزش های رزمی )، رزمی، نجات غریق، بدن‌سازی، ورزش‌های کارگری، دانشگاهی و دانش‌آموزی از سال آینده زیر مجموعه معاونت همگانی خواهند بود وبرنامه‌ریزی ، بودجه و تصمیمات کلان این فدراسیون ها به این معاونت سپرده می شود.
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت : معاونت همگانی حافظ منافع این ۱۱ فدراسیون خواهد بود و هدف نهایی این تصمیم راهبردی ، توسعه ورزش همگانی است که در نهایت منجر به تقویت حوزه قهرمانی نیز خواهد شد.

 

آخرین خبر از نانگاپاربات :

04pdqEQ

کوه نوشت امروز ۹۳،۱۱،۲۶ ؛
دقایقی پیش «رضا بهادرانی» از آخرین وضعیت «تیم ایرانی نانگاپاربات» مبنی بر بارگذاری در کمپ ۲ و بازگشت به کمپ اصلی خبر داد.
وی در این رابطه گفت؛ طی سه روز گذشته ۲ مرحله به مقصد کمپ‌های بالاتر صعود داشتیم. بار اول روز جمعه ۲۴ بهمن همراه با بارگذاری و شب‌مانی در کمپ ۲، و بار دوم که امروز یکشنبه ۲۶ بهمن انجام شد.
وی افزود؛ امروز ساعت ۴ بامداد برای انتقال سایر وسایل مورد نیاز حرکت کردیم، اما به دلیل وزش شدید باد از حدود ۱۰۰ متری کمپ۲ و پس از بارگذاری در پای دیواره‌ی «کینشوفر» به کمپ اصلی بازگشتیم.
«بهادرانی» تصریح کرد؛ بر اساس گزارش‌های دریافتی، تا حدود یک هفته با هوای نامساعد مواجه خواهیم بود، به همین دلیل تلاش کردیم به دلیل نداشتن زمان، انتقال کامل وسایل و بارگذاری را طی سه روز گذشته انجام دهیم.
وی اظهار داشت؛ در صورت مساعد شدن هوا و شرایط، بنا داریم تلاش نهائی را انجام دهیم.

IMG_5549

از سوی دیگر و به نقل از وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه که در تاریخ جمعه ۲۴ بهمن ماه منتشر شده حاکی از آن است که ؛ آلکس تکسیکون، علی سدپارا و دانیل ناردی از ارتفاع ۶۷۰۰ متری کمپ ۳ در حال برگشت به کمپ اصلی نانگاپاربات هستند. آنها بعد از یک روز تلاش سخت برای رسیدن به کمپ ۳ تصمیم داشتند تا کمپ ۴ پیشروی کنند اما تغییر در شرایط جوی ، هم هوایی ناقص که نه تنها در آلکس و سدپارا آثار خود را نشان داده بلکه دردانیل ناردی که بیش از یک ماه است از دیواره و یخچالهای نانگاپاربات در حال بالا و پایین رفتن است نیز دیده شده ، پنج روز تلاش بی وقفه در ارتفاعات و باد نسبتا شدید و تحمل ناپذیر در روز جاری، موجب تصمیم آنها به برگشت به کمپ اصلی شده . اخبار هواشناسی خوب نیست و از روز یکشنبه به مدت یک هفته شرایط بد جوی و بارش برف به میزان بیش از یک متر پیش بینی شده است .

 

تیم ملی کوه‌نوردی «امید» موفق به صعود قله «آرارات» شد :

324-main-900774527

به گزارش سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛تیم امید کشورمان که از تابستان سال جاری اردوهای تدارکاتی را سپری کرد جهت آمادگی و تجربه برون‌مرزی دوشنبه هفته جاری عازم شهر دوبایزید ترکیه جهت صعود به قله آرارات گردید. این تیم متشکل از ۱۴ پسر و ۴ دختر به همراه کادر ۶ نفره در این برنامه شرکت کرد ولی متأسفانه ۴ عضو پسر این گروه بدلیل مشکل خروج از کشور از همراهی این تیم بازماندند.
در نهایت تیم اعزامی پس از یک روز فعالیت صبح امروز جمعه ۲۴ بهمن موفق به صعود قله آرارات در ترکیه گردید .کلیه نفرات تیم پس از صعود، جمعه شب را در کمپ دوم به سربرده روز شنبه به شهر دوبایزید باز گشتند.
نفرات تیم عبارت بودند از؛
آقایان: صابر رحیمی، عطا سید حقیقی، سهند جمشیدی، محمد سجادی، احد درویش زاده، جواد اله یارنژاد، کیوان قادرپور، رضا فتاح قاضی، مرتضی نادی، هادی محرمی، مهدی بیگدلی، مهیارکفاش، منصور عزیزی و علی گلیج.
بانوان: نرگس گودرزی، سمانه نادری، نسترن گودرزی مهری یغمایی. سرپرست تیم : اقبال افلاکی، مسئول فنی: جلال چشمه قصابانی، مربیان: محمد نصیری، حسین مقدم و نادیا اسمی خانی و پزشک تیم: دکتر طالویی.

 

اطلاعیه پانزدهمین دوره مسابقات «سرعت» جام فجر / در مجموعه «پیام»:

سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی اعلام کرد ؛ پانزدهمین دوره مسابقات «سرعت» جام فجر در دوبخش مردان و زنان به مناسبت گرامی‌داشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، انتخابی تیم ملی و اعزام های آزاد سال ۹۴، رده سنی آزاد در تهران، مجموعه فرهنگی رفاهی و ورزشی «پیام» در نیمه اول اسفند ماه سالجاری برگزار می شود.

شایان ذکر است؛ رده بندی تیمی در مجموع سه ماده سرطناب، بلدرینگ (زاهدان) و سرعت (تهران) محاسبه و پنج نفر برتر هر تیم در رده بندی لحاظ و به تیم های برتر کاپ قهرمانی اهداء می گردد.
اطلاعات تکمیلی مبنی بر چگونگی، نحوه و زمان برگزاری متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

نتایج اولین دروه مسابقات دوی کوهستان جام فجر/ سمنان :

313-main-86499132

به نقل از سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی؛ نخستین دوره مسابقات دوی کوهستان (اسکای رانینگ) جام فجر، گرامی‌داشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین انتخابی صعود سریع دماوند در سال ۹۴، در دو بخش مردان و زنان ۲۴ بهمن ماه در سمنان برگزار شد و نتایج نهائی به شرح ذیل اعلام شد:
بخش بانوان:
مقام اول : ماهزاده نجار از تهران
مقام دوم : فاطمه نصری نصر آبادی از اصفهان
مقام سوم : آزاده معزی از تهران
چهارم : مریم عبدلی / مرکزی –
پنجم : یگانه بولاقی / سمنان و ششم : نسترن کیان بخت / البرز
بخش آقایان:
مقام اول : حسین حبیب زاده ویرانی از خراسان رضوی
مقام دوم : یاسر خورشیدی میانایی از سمنان
مقام سوم : مهدی هژبر خواه از آذربایجان شرقی
چهارم : سعید اسکندری / خراسان رضوی –
پنجم : ولی الله صاحبی / فارس – ششم : محمد صادق تجلی اردکانی / فارس – هفتم : وحید مهربانی / مرکزی – هشتم : مجتبی محیط دلال / خراسان رضوی – نهم : زاهد طاهری / فارس – دهم : میثم حسین پور / فارس.

 

طرح ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان «قله دماوند»:

zahra-015

به نقل از سایت هیأت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران ؛
دومین طرح ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان قله دماوند زمستان ۱۳۹۳ از تاریخ ۲۰ الی ۲۴ بهمن ماه با همکاری استان‌های مازندران و تهران برگزار گردید. بر اساس گزارش دریافتی از همکاران این هیأت مستقر در منطقه به دلیل شرایط نامساعد جوی در این ایام کلیه صعود ها از جبهه های مختلف به سمت قله لغو گردیده و بنا به توصیه های ستاد کلیه تیم ها منطقه را ترک نمودند.

Share2015-02-13-aef51cf4694ba10e84edc31711bfb2305e760aeec12aaf26485fbc208809cf87-Picture_jpg

تنها مورد امداد و نجات مربوط به تیم دو نفره کشور لهستان بود که در روز ۲۱ بهمن بدون هماهنگی اقدام به صعود نموده بودند و یکی از این ۲ کوه نورد بر اثر کولاک شدید و مه غلیظ و بدلیل نداشته دید کافی و عدم شناخت مناسب از منطقه در مسیر رسیدن به بارگاه سوم در ساعات پایانی روز مجبور به کندن اتاق برفی و شب مانی در ارتفاع ۴۲۰۰ متری شده بود . وی در روز ۲۲ بهمن از طریق جی پی اس و تلفن همراه ماهواره‌ای به ارتفاعات پایین تر بازگشت.
از اعضا ستاد مازندران، جمعیت هلال احمر استان مازندران منطقه پلور، شهرداری رینه، نیروی انتظامی رینه، شورای شهر رینه و نیز همکاران کارگروه پناهگاه‌های فدراسیون کوه‌نوردی و مجموعه ی قرارگاه پلور که کمال همکاری را در اجرای موفق این طرح نمودند سپاسگزاری میگردد.
لازم به ذکر است جناب آقای مجیدحسین پور دبیر کارگروه پزشکی جستجو نجات فدراسیون و مسئول ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان این هیأت به عنوان ناظر در این طرح حضور داشتند.
اسامی نفرات حاضر از استان تهران به شرح زیر می باشد:
حسن امینی آذر(سرپرست)، زهرا دهقانی، حامد کریمی ، حسین غلام رضایی

 

فراخوان عکس”یخچال‌های کوهستانی؛سدهای بی دیوار”:

325-main-379098021

“یخچال‌های کوهستانی سدهایی طبیعی‌اند که بی هیچ دیواری آب را بر پشت خود ذخیره می نمایند”
فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی قصد دارد در راستای “حفاظت از یخچال‌های کوهستانی ایران” و آگاهی بخشی در باب اهمیت یخچال‌های کوهستانی در منابع آبی کشور و وضعیت گذشته و حال آنها، و همچنین بررسی تأثیرات پدیده ی گرمایش جهانی بر منابع یخچالی ایران نمایشگاه عکسی با عنوان” یخچال‌های کوهستانی؛سدهای بی دیوار” برگزار نماید. لذا در این راستا از کلیه علاقمندان، عکاسان، طبیعت دوستان و همنوردانی که تصاویری از گذشته و حال یخچال‌های کوهستانی ایران دارند تقاضا می شود تصاویر خود را به یکی از طرق زیر به دبیرخانه نمایشگاه ارسال فرمایند:
۱٫ ارسال تصاویر دیجیتال به پست الکترونیکی :iranglaciers@gmail.com
2. تصاویر چاپی(که فایل دیجیتالی آن موجود نیست) را به آدرس دبیرخانه نمایشگاه ارسال فرمایند.
۳٫ یا از عکس مربوطه اسکن گرفته و فایل آن را از طریق پست الکترونیکی مذکور ارسال نمایند.
شرایط عکس‌های ارسالی:
• تصاویر ارسالی با هر کیفیتی قابل ارسال می باشد.
• نام هر عکس شامل: نام یخچال، زاویه عکس و تاریخ ثبت عکس(مثال: یخچال شمالی سبلان، از گرده شرقی، ۲۵/۰۷/۱۳۶۰) بوده و همراه عکس ارسال گردد.
• نام عکاس و شماره تماس در فایل ارسالی ذکر گردد.
• مهلت ارسال آثار: ۳۱شهریور ۱۳۹۴
آدرس دبیرخانه نمایشگاه:
تهران، خیابان پاسداران، نرسیده به میدان نوبنیاد، بهارستان هشتم، شماره ۱۹، کد پستی : ۱۹۵۸۸۳۳۵۷۳
کارگروه محیط زیست، بخش حفاظت از یخچال‌های طبیعی ایران
قابل ذکر است که عکس‌های منتخب ارسالی در قالب نمایشگاه عکس ” یخچال‌های کوهستانی؛سدهای بی دیوار” به نمایش گذاشته شده و از عکاسان این حوزه تقدیر به عمل خواهد آمد.

 

جایزه کلنگ طلایی ۲۰۱۵: لیست مقدماتی صعودها:

Imprimer

وبلاگ بیواک ؛ لیست اولیه صعودهای نامزد جایزه کلنگ طلایی ۲۰۱۵، شامل ۵۸ صعود از مناطق محتلف جهان که در سال ۲۰۱۴ انجام شده، توسط کلود گاردین ( از مجله ورتیکال ) و لیندسی گریفین ( از آلپاین ژورنال امریکا ) به شرح زیر گردآوری شده است. این صعودها مورد کارشناسی و داوری قرار خواهند گرفت، بدوا چند صعود برتر انتخاب و معرفی می شود، نهایتا به برترین صعود یا صعودها جایزه کلنگ طلایی اعطا خواهد شد.
برنده جایزه والتر بوناتی یا جایزه یک عمر دستاورد کوهنوردی قبلا مشخص و اعلام شده است: کریس بانینگتون
آسیا – ۲۵ صعود
آمریکای شمالی – ۱۱ صعود
آمریکای جنوبی – ۸ صعود
اروپا – ۸ صعود
نیوزیلند – ۲ صعود
گرینلند – ۲ صعود
قطب جنوب – ۲ صعود

 

بسته پیشنهادی هفته؛«پاتاگونیا» این «انتهای دنیا»:

Perito_Moreno_Glacier_200

کوه‌نوشت: «پاتاگونیا» نام بخش بزرگی از آمریکای جنوبی است که دربرگیرنده‌ی بخش‌های جنوبی «آرژانتین»و«شیلی» می‌شود. «پاتاگونیا» از سوی باختر(غرب) و جنوب به رشته‌کوه «آند» و از سوی خاور(شرق) به دشت‌های پست محدود می‌شود. در شمال آن هم رودخانه‌های «نئوکوئن» و «کلرادو» قرار دارند. «پاتاگونیا»، که اغلب «انتهای دنیا» نامیده می شود پر از عجایب طبیعی و مکانی فوق العاده جادویی و زیباست!این منطقه متشکل از قله‌های کوهستانی، یخچال‌های طبیعی، دهکده‌های خوش منظره کنار آب، استپ‌های غنی و دریاچه‌های بلوری است که در کل دنیا منحصر بفرد هستند.
زیبایی دست نخورده این منطقه از هزاران سال قدمت سخن می‌گوید و به شکل چندین پارک ملی، از آن حفاظت می‌شود.کوه یخ یا یخچال طبیعی «پریتو مورنو» (Perito Moreno Glacier) که در پارک ملی «لوس گلاسیارس» در ایالت «سانتاکروز» کشور «آرژانتین» قرار دارد یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری و مناطق عمده جذب گردشگر در پاتاگونیای «آرژانتین» است.

peritomoreno

این کوه یخ سومین ذخیره بزرگ آب شیرین روی کره زمین است که در مساحت ۲۵۰ کیلومتر مربع فضا واقع شده است و در طول حدود ۳۰ کیلومتر ادامه دارد. این منطقه از لحاظ استراتژیک منطقه مهمی برای مشاهده و تحقیق است و مناظری نفس‌گیر از شکستن یخ‌ها و شناور شدن یخ کوه‌های عظیم در آن قابل مشاهده است.
این منطقه یکی از بهترین جاذبه های طبیعی آمریکای جنوبی محسوب می‌شود. زمان مناسب سال برای بازدید از این مکان، بین اکتبر و اوایل آوریل است، ولی بهترین وقت ماه‌های ژانویه و فوریه است که وسط تابستان آرژانتین محسوب می‌شود و شلوغ ترین موقع سال است. گردشگرانی که می خواهند از یخچال‌ها بازدید کنند، در هتلی در نزدیکی آن به نام «کالافیت» اقامت می‌کنند که بهترین پذیرایی را دارد.

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی 

۴ دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت:(سال سوم-شماره‌۱۱۹-تاریخ ۹۳،۱۱،۲۶)”

  1. محسن می گوید:

    سلام و خسته نباشید و سپاس فراوان به مهر بانوی عزیز ساقی محمودی
    تبریک و آرزوی موفقیت روز افزون و به امید صعودهای بلند تر برای تیم امید

  2. مازیار مهران می گوید:

    سلام و عرض ادب
    متشکر بابت مطالب ارزنده, موفق و پاینده باشید

  3. غلامرضا خلیل ابادی می گوید:

    سلام و ممنون از زحماتتون خانم ساقی

  4. علیرضا کاظمی می گوید:

    باسلام وخسته نباشید خدمت خانم محمودی عزیز.ازاینکه بااخبارومطالب داخلی وخارجی مارامطلع وآگاه میکنید سپاسگذارم.وباامیدموفقیت تیم صعودبه نانگاپاربات امیدوارم هرچه زودترخبرصعودموفقشان رااطلاع دهید.بازهم تشکراز زحمات شبانه روزی شما.

دیدگاه خود را بیان کنید