هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی(اسپیلت سال دوم-شماره ۸۲ -تاریخ ۹۳,۳,۱۸)

ارسال شده توسط در 8 ژوئن 2014 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال دوم                 شماره ۸۲             تاریخ ۹۳,۳,۱۸

موفقیت پیش رفتن است نه به نقطه پایان رسیدن. «نلسون ماندلا»

در این شماره می خوانید :
–    برگزاری نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۳،۱۳
–    تبریک تولد به همنوردان باشگاه
–    معرفی اعضای جدید باشگاه
–    برنامه هفتگی باشگاه : قلل شیرکوه (یزد)و کلون بستک صعود شد

–      نخستین جشنواره‌ی حراج لوازم دست دوم طبیعت‌پیمایی و کوه‌نوردی
–    مجسمه تاج هیمالیا در لهستان

 

برگزاری نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۳،۱۳:
در این نشست هفتگی ضمن دیدار اعضا بایکدیگر ، دو گزارش برنامه ارائه شد. صعود قلل خلنو همراه با عکس و فیلم توسط حسین صادق‌زاده و صعود قلل چهل چشمه در کردستان همراه با عکس و فیلم توسط حمید جهانبخش.


تبریک تولد به همنوردان باشگاه :
روز ۱۵ خرداد مصادف بود با تولد زینب داداشی از اعضای پایدار باشگاه .ضمن عرض تبریک به ایشان ، آرزوی موفقیت در تمام ارکان زندگی برایشان داریم .


معرفی اعضای جدید باشگاه :
در هفته گذشته آقای بیژن قربان‌علی عضو باشگاه شدند. ضمن خوش‌آمدگویی ، برایشان آرزوی صعودهای موفق در کنار همنوردانشان در باشگاه را داریم.


برنامه هفتگی باشگاه – قلل شیرکوه(یزد)و کلون بستک صعود شد:
طبق جدول برنامه های صعود فصلی باشگاه ، صعود دماوند برنامه باشگاه بود که به دلیل وضعیت نامناسب جوی ،کنسل و صعود قلل شیرکوه در یزد و کلون بستک در برنامه قرار گرفت که قله شیرکوه (دوروزه)به سرپرستی آقای حمیدی و حضور ۵ نفر از اعضا و صعود قله کلون بستک به سرپرستی باقر یوسفی و حضور ۵ نفر از اعضا اجرا شد.


نخستین جشنواره‌ی حراج لوازم دست دوم طبیعت‌پیمایی و کوه‌نوردی:

سایت فدراسیون کوه‌نوردی وصعودهای ورزشی اعلام کرد ؛ با حمایت و همیاری کارگروه محیط‌ زیست فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی و با ابتکار و اهتمام «گروه دیده بان کوهستان» انجمن کوه‌نوردان و همکاری «خانه کوه‌نوردان» و «گروه کوه‌نوردی دانش»، نخستین جشنواره‌ی حراج لوازم دست دوم طبیعت‌پیمایی و کوه‌نوردی در محل «خانه کوه‌نوردان» برگزار می‌شود.
این گزارش حاکی‌ست؛ عواید حاصل از این جشنواره به «طرح آموزش و ساماندهی محیط‌ زیست در کوهستان دماوند و علم‌کوه» اختصاص می‌یابد.
زمان: پنج‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳- از ساعت ۱۴ تا ۱۸
مکان: تهران، خیابان انقلاب، جنب لاله زارنو، شماره ۵۹۰، طبقه سوم، خانه کوه‌نوردان تهران

اطلاعات بیشتر:
اهداف
آموزش، ترویج و اقدام عملی برای کاهش پسماند (reduce)و استفاده دوباره از وسایل(reuse) به عنوان دو گام مهم از چرخه‌ی سه گانه‌ی مدیریت پسماند
۱٫    تمرین و همبستگی دوباره‌ی کوه‌نوردان برای حفاظت طبیعت
۲٫    جذب حمایت مالی برای طرح‌های محیط زیست کوهستان با برداشت ۱۰ درصد از مبلغ فروش اقلام
۳٫    حمایت از کوه‌نوردان و طبیعت‌گردان در بازار گران تجهیزات طبیعت‌پیمایی و کوه‌نوردی

روش مشارکت شما
۱٫    وسایل و تجهیزات طبیعت‌پیمایی و کوه‌نوردی را که استفاده نمی‌کنید و فکر می‌کنید برای استفاده‌ی دیگران کارکرد دارد، مرتب، تمیز و تعمیر کنید و برای عرضه در حراج بفرستید. نود درصد مبلغ فروش به شما تقدیم می‌شود.
۲٫    برای تکمیل پوشاک و تجهیزات خود، با حضور در این جشنواره از وسایل متنوعی که عرضه می‌شود با مشاوره کارشناسان جشنواره خرید کنید.

سایر موارد
•    به دلیل اهمیت ایمنی در کوه‌نوردی فنی، وسایل فنی کوه‌نوردی پذیرفته نمی‌شود.
•    شما می‌توانید با اهدای اختیاری چند قلم از اقلام دست دوم خود به این حراج، از طرح‌های محیط‌ زیستی کوهستان حمایت کنید.


اگر می‌خواهید وسایل شما عرضه شود ، روز چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر وسایل را به نشانی زیر آورده و یا ارسال کنید:
تهران، خیابان انقلاب، جنب لاله زارنو، شماره ۵۹۰، طبقه چهارم، انجمن کوه‌نوردان ایران.


اگر می‌خواهید حضورتان در برنامه روز پنج‌شنبه را رزرو کنید ، نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۰۹۱۱۹۰۵۲۷۸۵ پیامک بزنید.
اگر پس از مطالعه کامل متن فراخوان و فرم ثبت نام پرسشی داریدبا شماره ۰۹۱۲۳۱۹۷۳۷۹ تماس بگیرید.
دریافت فرم ثبت نام


مجسمه تاج هیمالیا در لهستان:

وبلاگ کلوپ کوه‌نوردان سولدوز ؛ به‌تازگی یک مجسمه سه بعدی به نام " تاج هیمالیا" (The Crown of the Himalayas) به عنوان سمبل موفقیت‌های کوه‌نوردی لهستان در یک خیابان کوچک به نام Sport Stars Alley (خیابان ستارگان ورزش) در شهر Władysławowo نصب شد.

این مجسمه از سنگ ماسه Vasa Stein ساخته شده که از سوئیس وارد شده است و سایه‌های غیرمعمول خاکستری و سرخ و تیغه های استثنایی تزئینی را انعکاس می دهد. این مجسمه از ۱۴ صخره (نماد ۱۴ قله) تشکیل شده که ارتفاع آنها بین ۲٫۵ الی ۵ متر می باشد. این سازه دارای فرم متراکم، پویا و جذابی ست که این خاصیت را از قسمت های تیز دندانه دار، لبه‌های بریده شده و سطوح طبیعی متنوع ساخته شده از بلوک‌های یک‌پارچه بدست آورده است. تمامی این خاصیت ها یک پویایی سیاه روشن در نور آفتاب و جلوه های زیبایی در روشنایی نورهای تابیده شده در شب به این مجسمه می دهد.

 نوشته هایی با اسامی و ارتفاع کوه ها و همینطور لوح هایی با توصیفی از موفقیت های کوه نوردان لهستانی بر روی این تکه سنگ ها نصب گردیده است که هر تکه سنگ نمادی از یکی از قلل بالای هشت هزار متری‌ست.

این سازه توسط پروفسور اسلاووی اوستروفسکی (Sławoj Ostrowski)، رئیس سابق دپارتمان مجسمه سازی دانشکده هنرهای زیبا، و مارزینا و یاسک بروژدوویچ ( Marzena و Jacek Bruzdowicz)، هر دو معمار و هنرمند هنرهای بصری، طراحی شده است.
 دکتر مارک روسلان (Marek Roslan) از اعضای سابق اکسپدیشن های هیمالیا و چند تن دیگر از جمله رئیس بنیاد Sport Stars Alley و رئیس باشگاه کوه نوردی ترویمیاستو (Trójmiasto) از بانیان و مبتکران این پروژه به حساب می آیند.

از این مجسمه توسط رینهولد مسنر، افسانه زنده کوه‌نوردی جهان، در روز شنبه ۲۸ جون (۷ تیر ۹۳) ساعت ۵ بعد از ظهر طی یک مراسمی که به کوه نوردی اختصاص یافته، پرده برداری خواهد شد. همینطور در این مراسم همزمان چهره های برجسته کوه نوردی لهستان از جمله کینگا بارانووفسکا (Kinga Baranowska)، پیوتر پوستلینگ (Piotr Pustelnik) و کرزیشتف ویلیسکی (Krzysztof Wielicki) از ستارگانی به نام خود پرده برداشته و ستارگانی به افسانه های کوه‌نوردی لهستان واندا روتکییویچ (Wanda Rutkiewicz)، یرزی کوکوچکا (Jerzy Kukuczka) و آندره زوادا (Andrzej Zawada) تقدیم خواهد شد.
باید یادآور شد که در سال ۲۰۰۵ سر ادموند هیلاری (اولین فاتح اورست) نیز طی بازدیدی که از لهستان داشت از ستاره‌ای به نام خود در خیابان یاد شده پرده برداری کرد. ستاره ادموند هیلاری امسال به مکانی نزدیک تر به "تاج هیمالیا" انتقال داده شد.

 این کار به افتخار کوه‌نوردی لهستان و زنده نگه داشتند نام کوه‌نوردان لهستانی و موفقیت هایشان در یک مجموعه یادبود به انجام رسیده، چرا که به لطف این کوه نوردان پرچم لهستان برای اولین بار بر روی برخی از قلل بالای هشت هزار متری برافراشته شده است.

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

یک دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی(اسپیلت سال دوم-شماره ۸۲ -تاریخ ۹۳,۳,۱۸)”

  1. حسین صادق زاده می گوید:

    سلام و خدا قوت به تمامی همنوردان عزیز….وسلامی از راه دور به دوست و هم باشگاهی عزیزمون آقای روبن سرکیسیان…خاطره سال قبل وصعودی خاطره انگیز به قله سیالان با شما دوست عزیز رو هیچ وقت فراموش نمیکنم…همچنین تولد خانم داداشی رو تبریک میگم و براشون آرزوی سلامتی و سربلندی میکنم…

دیدگاه خود را بیان کنید