هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال دوم -شماره ۷۴ -تاریخ ۹۳,۱,۱۷)

ارسال شده توسط در 6 آوریل 2014 ۵ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال دوم                 شماره ۷۴             تاریخ ۹۳,۱,۱۷

سالی دگر از راه رسید
جهان نو شد
و زمین زندگی نو از سر گرفت
طراوت ، زیبائی ، رشد
زایندگی طبیعت
و باز بهاری دیگر
شروعی دیگر
دور تسلسل
ولی نه باطل
که ، هدفمند
باید آموخت از طبیعت
از سویی نو
و ازسویی کهن تر

 و در انسان نیز فرح بخش است
این نو شدن
علیرغم پیر شدن!
شروع کتابی دیگر از زندگی
بی مقدمه !
شروع
ادامه
پایان
ولی امید
اوست که همه ما را با خود می کشاند
می برد
و می رساند.
درسی که طبیعت می دهد :
هر شروعی را پایانی‌ست
و هر پایانی را آغازی نو

«ساقی محمودی»

در این شماره می خوانید:
–    نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۲،۱۲،۱۳
–    تبریک تولد
–    عرض تسلیت
–    برنامه های نوروزی
–    پروانه کاظمی و صعود قله دائولاگیری
–    حضور مربی و دیواره نورد سرشناس فرانسوی و برگزاری دوره آموزشی«نخستین دوره دیواره نوردی ایمن»
–    شرکت ۳ کوه‌نورد ایرانی برای صعود زمستانی به «نانگاپاربات»
–    جریان اعزام «عظیم قیچی‌ساز» به «شیشاپانگما»پس از رفع مشکلات مالی!
     و رد ادعای «رفع مشکل مالی» از طرف عظیم قیچی ساز
–    صاحبان کلنگ طلایی ۲۰۱۴ از میان صعودهای برتر ۲۰۱۳
–    آدام اوندرا ؛ چهل و ششمین آنسایت ۵٫۱۴b و نودمین ردپوینت ۵٫۱۴d
–    حمایت مالی شگفت انگیز از تیم بولدرینگ انگلیس


نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۲،۱۲،۱۳:
به دلیل مصادف شدن با جشن دیرینه چهارشنبه سوری، این نشست هفتگی برگزار نشد.


تبریک تولد:
در هفته پایانی اسفند ماه تولد بابک فتحیان و در دو هفته اول فروردین تولد اعضای باشگاه به شرح زیر بود:
۱ فروردین غلامرضا خلیل آبادی و حسین شاهینی
۳ فروردین حسین ناصری
۵ فروردین پیمان توکلیان
۱۲ فروردین رضا خلیل آبادی و علی اشتریان
۱۴ علی منصوری
۱۶ حامد قلندر
۱۷ حمید طربی
ضمن عرض تبریک به تک تک این عزیزان ،آرزوی سلامتی بهار وجودشان و کسب موفقیت در همه ارکان زندگی‌ برایشان داریم.

عرض تسلیت:
مطلع شدیم آقای سیامک کریمی از اعضای باشگاه در سوگ از دست دادن پدربزرگ گرامی‌شان هستند. ضمن عرض تسلیت به ایشان و خانواده محترم ، از خداوند منان علو درجات برای عزیز از دست رفته و صبر و شکیبائی برای بازماندگان خواهانیم.


برنامه های نوروزی:
صعود قلل کبیرکوه در استان ایلام (از ۳ تا ۶ فروردین ) و بُل در استان فارس(اقلید)(از ۱۱ تا ۱۴ فروردین) با حضور اعضا و میهمانان اجرا شد.


پروانه کاظمی و صعود قله دائولاگیری:

عکس از آرشیو باشگاه اسپیلت بهار ۱۳۹۲

 

همانطور که در همین سایت نیز ملاحظه فرمودید؛ روز جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۳ پروانه کاظمی به مقصد نپال برای صعود قله دائولاگیری کشور را ترک کرد. برای پروانه عزیز ، بانوی هیمالیانورد کشورمان آرزوی صعودی امن و ایمن داریم.


حضور مربی و دیواره نورد سرشناس فرانسوی و برگزاری دوره آموزشی«نخستین دوره دیواره‌نوردی ایمن»:

سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ پیرو هماهنگی های انجام شده از سوی فدراسیون و بنا بر گزارش «ابراهیم نوتاش» نماینده ایرانی سازمان بین المللی GHM (کوه‌های بلند)؛ "Daniel DU LAC" مربی سرشناس تیم های ملی سنگ‌نوردی فرانسه، نروژ و چین، به منظور برگزاری دوره دیواره نوردی ایمن و آموزش ایمن سازی مسیرها و دیواره ها در تهران و کرمانشاه به کشورمان عزیمت کرد. شایان ذکر است، وی را در این سفر "Guy Abert" نیز همراهی می کند. "Guy Abert" یک‌بار اقدام به نقشه کشی دیواره و مسیرهای بیستون کرده و قصد دارد در این سفر نقشه یا همان توپوی بیشتری از مسیرها را تهیه کند.
هدف ایشان مشخص کردن مسیرها با کمک سنگ‌نوردان کرمانشاهی یرای برگزاری سومین جشنواره بین المللی بیستون در سال ۹۳ است.
به گزارش رسیده؛ دوره ی آموزشی تحت عنوان «نخستین دوره دیواره نوردی ایمن» با حضور این دو مربی در منطقه «پل خواب» شکل گرفت که دوره اول آن از ۳ تا ۵ فروردین ۹۳ به پایان رسید و دوره دوم آن نیز ۶ تا ۸ فروردین انجام شد . مباحث این دوره که از طرف شرکت کنندگان بسیار مفید ارزیابی شده، شامل موارد ذیل بود :
۱ . مناطق تخصیص داده شده به عنوان مدارس سنگنوردی  و شرایط ویژه آن
۲ . تفاوت رول کوبی در مناطق  و سنگهای مختلف و نحوه انتخاب رول مناسب برای هر محیط
۳ . احترام به طبیعت ، دیگر افراد استفاده کننده از طبیعت و نحوه نگهداری محیط زیست
۴ . دلایل و لزوم ایجاد مسیرهای ایمن و تفاوت رول کوبی در مسیرهای اسپرت و قرقره با مسیرهای چند طول طناب و دیواره ای
۵ . اصول رول کوبی و آخرین استانداردهای رایج در اروپا و مدرسه ENSA
۶ . نحوه ایجاد کارگاه و اصول مربوط به ایجاد آن در انواع کارگاههای مختلف با استفاده از بولت
۷ . نحوه چیدمان ابزار و تجهیزات بر روی هارنس ، نحوه مدیریت بر ابزار و اصول گشایش مسیر
شایان ذکر است؛ در این دوره ۶ نفر حضور داشتند که فرآیند انتخاب آنان پس از فراخوان فدراسیون و بر اساس مدارک آموزشی و تجربیات دیواره نوردی بوده است.
دوره سوم و چهارم مختص استان کرمانشاه است که از ۱۱ تا ۱۹ فروردین در کرمانشاه برگزار می گردد.

 

شرکت ۳ کوه‌نورد ایرانی برای صعود زمستانی به «نانگاپاربات»:

در نظرسنجی Millet
کوه نوشت ؛ تنها چند روز دیگر به پایان موعد نظرسنجی کمپانی Millet برای پشتیبانی مالی از  برنامه صعود زمستانی «نانگاپاربات» مانده است . یک تیم ایرانی متشکل از «رضا بهادرانی»، «ایرج معانی» و «محمود هاشمی» که برنامه صعود زمستانی «نانگاپاربات» را در نظر دارند، در این نظر سنجی شرکت کرده‌اند و اکنون با ۲۱۴ رای در مقام سوم قرار دارند.

در حال حاضر از ۱۴ برنامه‌ای که در این نظرسنجی شرکت دارند؛ برنامه Latin America on a wire با ۳۴۱ رای در صدر جدول است. خوانندگان محترم جهت مشارکت در نظرسنجی لطفا به www.koohnevesht.blogfa.com (کوه نوشت) مراجعه فرمایند.


جریان اعزام «عظیم قیچی‌ساز» به «شیشاپانگما»پس از رفع مشکلات مالی!
و رد ادعای «رفع مشکل مالی» از طرف عظیم قیچی ساز:

کوه نوشت به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس: «عظیم قیچی ساز» کوه‌نورد مشهور ایرانی که تاکنون ۱۲ قله بالای ۸ هزار متر جهان را فتح کرده است و برای ثبت رکورد جهانی و پیوستن به باشگاه ۸ هزارتایی‌ها تنها دو قله دیگر را پیش رو دارد، روز شنبه ۱۶ فروردین برای صعود به قله ۸۰۱۳ متری «شیشاپانگما» عازم تبت می‌شود.وی پس از موفقیت در این صعود برای فتح قله ۸۵۱۶ متری «لوتسه» تلاش خواهد کرد. لوتسه در مرز چین و نپال قرار دارد و تیم ملی کوه‌نوردی کشورمان در بهار ۱۳۸۱ موفق شد با ۱۲ کوه‌نورد این قله را فتح کند. اما «قیچی ساز» برای این دو صعود با مشکلات مالی روبرو بود که با هماهنگی مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون کوه‌نوردی، همچنین اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی این مشکلات برطرف شد تا قیچی ساز تمام تمرکزش برای ثبت این رکورد جهانی باشد.
«رضا زارعی»، رئیس فدراسیون کوه‌نوردی در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: ما تلاش کردیم قیچی ساز پیش از اعزام ملاقاتی را با گودرزی، وزیر ورش داشته باشد و مشکلاتش را بازگو کند، اما به دلیل تعطیلات و آخر سال این دیدار میسر نشد، اما دکتر سجادی معاون وی کارها را پیگیری کرد و حتی برای خرید ارز دولتی هم اقدام شد اما در بانک مرکزی مشکلاتی به وجود آمد که پس از بازگشت وی هزینه‌ها پرداخت خواهد شد.
 وی گفت:‌ با همکاری اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز، مشکلات وی برای اعزام برطرف شد و قیچی ساز ۱۶ فروردین عازم شیشاپانگما می‌‌شود. «زارعی» عنوان کرد: قیچی ساز در صورت موفقیت در صعود به این دو قله، سی و دومین فردی خواهد بود که ۱۴قله بالای ۸ هزار متر جهان را فتح کرده است و یک موفقیت ارزشمند برای کوه‌نوردی کشورمان به حساب خواهد آمد. پس از انتشار خبر  خبرگزاری فارس مبنی بر رفع مشکلات مالی صعودهای آتی «عظیم قیچی ساز» از سوی نهادهای دولتی ورزش، وی با ارسال پیامی از «کاتماندو»، صحت این مساعدت‌ها را تأیید نکرد و خواستار انتشار متن ذیل شد؛

«عظیم قیچی ساز» ۱۶ فرودین ۹۳ :
 "سلام آقای رضایی … از طرف وزارت ورزش و اداره کل ورزش استان آذربایجان شرقی هیچ کمکی به من نشده و تنها شهرداری تبریز نیمی از هزینه‌ی صعود به شیشاپانگما را تقبل کرده است و بقیه هزینه‌ها شخصی می‌باشد … اگر بتوانم قله شیشاپانگما را صعود کنم به ایران بازخواهم گشت، چون نمی‌توانم هزینه‌ی صعودی دیگر را تأمین کنم" !


صاحبان کلنگ طلایی ۲۰۱۴ از میان صعودهای برتر ۲۰۱۳ :

وبلاگ کلوپ کوهنوردان سولدوز؛طبق گزارش سایت PlanetMountain طی این مراسم که در کورمایر برگزار گردید جایزه معتبر کلنگ طلایی به یولی استک (اولی اشتک در تلفظ سوئیسی) از سوئیس برای صعود سولو و آلپی جبهه جنوبی آناپورنا و دو کوه نورد کانادایی به نام های رافائل اسلاوینسکی و ایان ولستد برای صعود جبهه شمال غربی K6 رسید.

همچنین در این مراسم استفان بنوئیست و یانیک گراتزیانی هر دو از فرانسه به خاطر تکرار صعود جبهه جنوبی آناپورنا لایق یادآوری ویژه از سوی هیات داوری این دوره قرار گرفتند. در ضمن همانطور که قبلا نیز اطلاع رسانی شده بود جان روسکلی ۶۶ ساله از آمریکا به عنوان ششمین کوه نورد بعد از والتر بوناتی، رینهولد مسنر، داگ اسکات و رابرت پاراگوت و کورت دیمبرگر شناخته شد که جایزه موفقیت تمام دوران "والتر بوناتی" را از آن خود کرد.

از ویژگی های این دو صعود می توان به نو بودن، داشتن سبک آلپی و دشواری تکنیکی در این صعودها اشاره کرد. K6 تا به حال صعود نشده بود و هدف بسیاری از تلاش ها در سال های اخیر برای کوه نوردان بود. جبهه جنوبی آناپورنا نیز تا به حال از جبهه سخت جنوبی صعود نشده بود و یولی استک مسیر نیمه تمام لافای ـ بگین ( از سال۱۹۹۲) را در یک صعود چشمگیر آلپی و سرعتی و تنها در عرض ۲۸ ساعت رفت و برگشت به بیس کمپ صعود کرد.

در ادامه این خبر و در خصوص انتخاب یولی استک یا اولی اشتک به نقل از وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه ؛ با وجود این مناقشه شنبه شب گذشته در کورمیر ایتالیا این سوئیسی ۳۷ ساله کلنگ طلایی را که بالاترین جایزه کوه نوردی است ، تصاحب می کند. جایزه ای که به صعودهای درخشان سال گذشته تعلق گرفت شیوه ای که  صعود به آناپورنا یا شاهکار اشتک را قابل توجه ساخته  ، خطرناک ترین قله جهان بودن آناپورنا با ۳۸٪ تلفات است . در ابتدای برنامه همنورد او این جبهه را بسیار خطرناک می بیند و او را در این صعود تنها می گذارد.

در تلاش نهایی  فقط مقداری شکلات انرژی زا ، یک بطری آب ، هدلمپ، طنابی که به پشت خود بسته بود ، تبر یخ و کرامپون همراه داشته و از طناب فقط برای فرود از دیواره استفاده کرده . نخوابیده ، از اکسیژن مکمل استفاده نکرده که معمولا در ارتفاع بالای ۷۰۰۰ متر مورد استفاده قرار می گیرد. هیچ جیز او را در کوهستانی که یک گام اشتباه مرگ آور خواهد بود ، درمانده نکرده .

مارک آلن ۳۵ ساله از ایالات متحده که با همراهی گراهام زایمرمن ۲۸ ساله از نیوزلند  بخاطر مسیر جبهه شرقی قله لارنس در آلاسکا کاندید دریافت کلنگ طلایی بوده اعلام کرده : " این‌همه سرسختی ومهارت در انجام چنین کاری یک مقدار باورنکردنی است ، دورنمای دستاورد اشتک دو هفته بعد قابل درک می شود ، زمانی که تیم فرانسوی استفان بونوآ و یانیک کراتسیانی مسیر جبهه جنوبی آناپورنا را کمی متفاوت تر صعود می کنند. هشت روز پیاپی ، بوتوآ تمامی انگشتان پای خود را از دست می دهد و چند انگشت دست او دچار یخ زدگی می شود و هر دو آنها با هلیکوپتر به پایین منتقل می شوند، به همان میزان که دستاورد او شگفت انگیز است به همان میزان نیز مورد تردید قرار دارد .
او هیچ عکسی از قله ندارد و علت آنرا افتادن دوربین از دستش در یک بهمن کوچک عنوان کرده که نزدیک بوده هنگام صعود به او اصابت کند، کریستین ترامسدورف رئیس کمیته سازماندهی کلنگ طلایی چندین ایمیل از سوئیس و آلمان از سوی کوه نوردان و روزنامه نگاران دریافت کرده که صحت صعود او و نامزدی او را برای دریافت کلنگ طلایی مورد سئوال قرار داده بودند و در نهایت سایر نامزدها و داوران شکی در گفته او نمی کنند. او جزئیات و شرح مفصلی از مسیر را به هیئت داوری ارایه می دهد که توسط بونوآ و کراتسیانی ، تکرار کنندگان مسیر، تایید می شود .

تصویربرداران در کمپ اصلی پیشروی او را تا هنگام شب با لنزهای مخابره عکس ردیابی می کنند و شرپاها گزارش می کنند که تابش نور هدلمپ او را درست زیر قله دیده اند" ، آلن ادامه می دهد: چیز تازه ای نیست ، من فکر می کنم بارها این موضوع اتفاق افتاده ، عده زیادی هستند که آن چیزی را که ادعا می کنند ، انجام نداده اند ، اشتک از تردیدهایی که او را احاطه کرده متعجب نیست " بسیاری از مردم حسادت می ورزند و جنبه منفی به شهرت رسیدن همین می باشد".

مابقی اعضاء هیئت داوری از اینکه اشتک همنورد خود را ترک کرده و به تنهایی به صعود ادامه داده راضی نبودند "روحیه تیمی" یا " حس برادری با همطناب خود" که در محافل کوه نوردی امریکا مرکز توجه است. در نتیجه این جنجالها پیرامون صعود اشتک کمیته کلنگ طلایی مبادرت به اصلاح ضوابط انتخاب نامزدان و برندگان نموده ، جرج لو رئیس هیئت داوری و کوه نورد فعال امریکایی گفته : " کمی بررسی بیشتر و تاکید بر برادری با همطناب توصیه من برای بهبود معیارهای انتخاب نفرات برتر است .

علیرغم این اختلافات ، نامزدها و هیئت داوری در نهایت توافق کردند که صعود اشتک یک موفقیت خیره کننده دردنیای کوه نوردی بوده و او سزاوار این انتخاب بوده.  زایمرمن گفته : " صعود او به آناپورنا از نظر سرعت ، قوای جسمانی ، سبکبار و سریع حرکت کردن روی چنین جبهه ای دشوار از یک هشت هزارمتری به واقع صعودی کاملا منحصر بفرد تلقی می شود" اشتک اولین باری نیست که مورد حمله منتقدان قرار می گیرد ، در ماه مه سال ۲۰۱۳ در درگیری با شرپاها در قله اورست او و همراهانش متهم به اهانت به شرپاها می شوند ، زمانیکه به کمپ برمی گردند مردم خشمگین آنها را محاصره و مورد ضرب و شتم قرار می دهند و آنها برای نجات جان خود به پایین فرار می کنند. در نتیجه بعد از این حادثه پلیس در کمپ اصلی مستقر می شود.|

صعود سولو و سرعتی او از جبهه شمالی آیگر و ماتوهورن در اروپا و حالا آناپورنا ، اشتک مظهر روند در حال ظهوری در کوه نوردی است که به آن کوه نوردی سریع و سبک می گویند ، سبکی که به سرعت رواج یافته ، صعود فنی با حداقل تجهیزات و حمایت . طرفداران این سبک مدعی هستند که خطرات آن نیز کمتر است زیرا کوه نوردان زمان کمتری در کوه صرف می کنند. همینطور سبکی است پاک و خالص از کوه نوردی زیرا تجهیزات برجای نمی مانند و باربران ارتفاع و اکسیژن مکمل مورد استفاده قرار نمی گیرد.

تمایل شدید اشتک در جسارت برای انجام کارهای بزرگ این باور را بوجود آورده که او کارهای خطرناک را بیش از اندازه دوست دارد ، از شاهکار خود در آناپورنا به بعد تصمیم گرفته که رویکرد خود را در کوه نوردی تغییر دهد و در این رابطه می گوید: " اگر به همین ترتیب ادامه دهم خود را خواهم کشت ، بنابراین باید دیدگاهم را تغییر دهم ، هدف های متفاوتی پیدا کنم ، پروژه هایی که شاید خطرناک نباشند اما دشوار باشند " او نمی خواهد جزئیات دقیق پروژه بعدی خود را اعلام کند اما نگاهی به جبهه شمالی k2 مرز بین چین و پاکستان دارد.


 آدام اوندرا ؛ چهل و ششمین آنسایت ۵٫۱۴b و نودمین ردپوینت ۵٫۱۴d:

وبلاگ بیواک ؛ آدام اوندرا ؛ اخیرا چهل و ششمین آنسایت ۵٫۱۴b (و بالاتر) ، و نیز نودمین ردپوینت ۵٫۱۴d (وبالاتر) را انجام داد . در چنین سطحی ،نفر دوم تنها یک سوم صعود های او را انجام داده است . اوندرا ، قهرمان بلامنازع سنگ‌نوردی جهان است .


 حمایت مالی شگفت انگیز از تیم بولدرینگ انگلیس :
وبلاگ بیواک ؛ اسپانسر اصلی تیم انگلیسی جام جهانی بولدرینگ ، در آخرین دقایق اعلام کرد که به دلیل مشکلات مالی نمی تواند به تعهدش عمل کند؛ در نتیجه، تیم با کسری بودجه ۸۰۰۰ پوندی مواجه شد . برای رفع این مشکل ، اعضای تیم از مردم کمک خواستند . آنها صادقانه و صمیمانه خود را به مردم معرفی کردند و کارنامه خود را به مردم ارائه کردند . آنها به مردم گفتند که بولدرینگ چیست . جام جهانی چیست ، چند مرحله دارد و هر مرحله در کدام کشور برگزار می شود . آنها گفتند که برای  بلیط هواپیما ، قطار ، هتل ، گرفتن ویزا و…. نیاز به پول دارند . آنها گفتند که چقدر برای این مسابقات تلاش کرده اند و نهایتا ، صادقانه و صمیمانه گفتند که : کار و تلاش سخت کلید موفقیت است …..اما گاهی اوقات این پول است که راه گشاست !
و مردم !  خیلی سریع ، سریع تر از آنچه که تصور می شد بیش از ۹۰۰۰ پوند به حساب معرفی شده آنها واریز کردند .


سنگ‌نوردی در آخرین سال زندگی:

وبلاگ بیواک ؛ خانم لیندسی جارت  Lindsay Jarrett ، همانطور که در عکس می بینید زنی زیبا و جذاب است . این زن خوش تیپ و خوش سیما ، این "مدل" پارت تایم ، افسر سابق پلیس اسکاتلند ، مادر ۵ فرزند ۶ ساله – 7 ساله – 9 ساله – 18 ساله و ۲۵ ساله و در حال حاضر ۴۲ ساله است . لیندسی۶ سال پیش وقتی که پنجمین فرزندش را به دنیا آورد و خود ۳۶ ساله بود به خاطر مشکلات تنفسی به پزشکان مراجعه کرد . به او گفتند تمام عمر سیگار کشیده ای ، آنهم روزی ۸۰ نخ ! اما او تمام عمرش لب به سیگار نزده بود . سرانجام یک دانشجوی پزشکی با آزمایش خون توانست بیماری او را تشخیص دهد : نقص آنتی تریپسین آلفا – 1 ؛ یک بیماری نادر ، مهلک و ژنتیک ریه . او بلا فاصله به کپسول های اکسیژن و به دستگاهی از مورفین ، استروئید ، و آنتی بیوتیک وصل شد .

 برای معالجه بیماری آلفا – 1، در انگلستان فقط یک راه حل وجود دارد و آنهم پیوند ریه . اما پیوند ریه خود نیز مهلک است . معمولا ۲۰% بیماران هنگام عمل و ۴۰ % یک سال بعد از عمل جان خود را از دست می دهند . بقیه نیز حداکثر ۵ سال عمر خواهند کرد . لیندسی با جستجو در اینترنت متوجه شد که در امریکا و در بعضی از کشورهای اروپایی روش دیگری نیز برای معالجه وجود دارد : توانبخشی همراه با تزریق پلاسما و آنتی بیوتیک . اما ، لیندسیی ، این مادر عاشق ، نمی توانست از بچه هایش دل بکند . سرانجام او برای این نوع معالجه همراه با دو فرزند ی که از بقیه کوچکتر بودند به نزدیکترین کشور یعنی ایرلند – شهر بلفاست رفت . لیندسی آنقدر ضعیف و نحیف بود که امورات خودش را نیز نمی توانست انجام دهد . بنا براین سه ماه بعد بچه ها را به کشورش برگرداند . و خود با هر مصیبتی که بود یک سال کامل برای مداوا در بلفاست باقی ماند .

لیندسی وقتی از ایرلند برگشت در اقدامی شگفت انگیز خود را از مورفین ، استروئیدها ، و آنتی بیوتیک ها و هر دارویی از این قبیل رها کرد . او تصیم گرفت بگذارد طبیعت هر طور که دلش می خواهد کارش را بکند . لیندسی احساس می کرد که سرشار از زندگی است .لیندسی زمان هایی که حالش واقعا خوش نبود عادت داشت که دراز بکشد و به رویا فرو رود . او دوران کودکی و نوجوانی اش را به یاد می آورد . عاشق کوههای اطراف زادگاهش بود . پدرش سنگ‌نورد و عضو گروه امداد و نجات بود . لیندسی خود از ۷ سالگی سنگ‌نوردی می کرد و در آن سالها در تابستان ها همواره کوله پشتی به پشت بود . حالا ، لیندسی به ریشه های خود برگشته بود .لیندسی با ویلچلر و با کپسول های اکسیژنی که همواره برپشت داشت به سالن های ورزشی رفت . کم کم پای به تپه های اطراف گذاشت و …. و …. بله ، سرانجام با کمک اسپانسرهایش  Berghaus و DMM به پای دیواره ها رفت . تانک های اکسیژن را پای دیواره ها گذاشت و با شلنگی که تا انتها می رسید درای تولینگ کرد !

لیندسی حالا دیگر فقط به خودش فکر نمی کند . او می اندیشد که چه کمکی می تواند به دیگران بکند .  می خواهد امسال از ماه می تا ماه سپتامبر در نقاط مختلف انگلستان سنگ‌نوردی کند و در مسابقات درای تولینگ اسکاتلند شرکت نماید . هدفش این است که از یک طرف توجه مردم را به بیماری آلفا – 1 جلب کند و از طرف دیگر برای انجمن معروف "سنگ‌نوردان علیه سرطان" اعانه جمع آوری نماید .با این‌همه ، لیندسی به هیچ معجزه درمانی اعتقاد ندارد . او امسال را به آنچه که عاشق اش هست یعنی به سنگنوردی می پردازد و در پایان سال خودش را در لیست پیوند ریه قرار می دهد و تلاش می کند تا به ماکزیمم حیات برسد .
لیندسی همواره این جمله پدرش را تکرار می کند : هرگز تسلیم نشو! Never give up و حالا خودش می گوید : اگر بمیرم بچه های من می توانند بگویند که مادر شان از مرز محدودیت ها عبور کرد و هرگز تسلیم نشد .

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

۵ دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال دوم -شماره ۷۴ -تاریخ ۹۳,۱,۱۷)”

  1. VAHIDREZAGOUDARZI می گوید:

    سپاس از مطالب ارزنده و زیبا و پربار وتبریک برای هفته نامه بی نظیرتون و تشکر از سرکار خانم محمودی گرامی.

  2. محمد رضا بهروزی می گوید:

    تشکر از خانم محمودی بابت زحماتی که متقبل میشوند واخبار را در دسترس ما قرارمیدهند.

  3. مرجان گودرزي می گوید:

    ساقی عزیز بازم ممنون امیدوارم زندگیت همیشه بهاری باشه موفق

  4. محسن می گوید:

    سالی دگر از راه رسید
    جهان نو شد
    و زمین زندگی نو از سر گرفت
    طراوت ، زیبائی ، رشد
    زایندگی طبیعت
    و باز بهاری دیگر
    شروعی دیگر
    “و باز بهاری دیگر
    شروعی دیگر”
    بسیاااااااااار بسیاااااااار سپاسگذار شما
    مثل همیشه بی نقص و لذت بخش…مرسی ی

  5. حاج قاسم می گوید:

    باسلام و درود
    ساقی خانم عزیز خییییییلی ممنون از زحمات بی نظیرتان همیشه پرتوان و شاد باشی.

دیدگاه خود را بیان کنید