هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال چهارم -شماره۱۷۱ -تاریخ ۹۴،۱۲،۲)

ارسال شده توسط در 21 فوریه 2016 ۳ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
  سال چهارم            شماره۱۷۱            تاریخ ۹۴،۱۲،۲

DSC06767

تیتر خبـرها؛
*نشست هفتگی باشگاه ۹۴،۱۱،۲۷:
*تبریک تولد
صعود موفقیت آمیز زمستانی علم کوه از گرده آلمان ها
*قله جانستون زمستانی صعود شد
*مسابقات‌سنگ‌نوردی جام فجر رشته «سرعت» با حضور نمایندگان فدراسیون جهانی 
*دیدار رئیس فدراسیون جهانی سنگ نوردی با رئیس کمیته ملی المپیک ایران
*انعکاس میزبانی اجلاس فدراسیون جهانی در سایت IFSC
*برگزاری مجمع فدراسیون سنگ نوردی آسیا
*نتایج سومین دوره مسابقات «کوه‌نوردی با اسکی» جام فجر / دیزین
*گودرزی:درصدد توسعه سنگ نوردی هستیم/اسکولاریس: ایران می‌تواند مرجع باشد
*یک صعود ایرانی در لیست نامزدهای کلنگ طلایی ۲۰۱۶
*وویتیک کورتیکا و کلنگ طلایی تمامی دوران
*یازدهمین ۹B آدام اوندرا
*«اخبار نانگاپاربات برگرفته از وبلاگ کوه نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه »
*بسته پیشنهادی هفته :
۱- «صعود زمستانی خط الرأس اَشتر – سکه نو – قسمت اول »
۲- «لوکا از دشوارترین مسیر میکس زنان می گوید»

 

نشست هفتگی باشگاه ۹۴،۱۱،۲۷:
چهلمین و یکمین نشست هفتگی باشگاه اختصاص به ارائه ۲ گزارش برنامه داشت.
گزارش برنامه های صعود قله آراکوه همراه با عکس توسط هلیا فلاح .
صعود قله دماوند از مسیر شمالی که توسط حسین قربان نژاد به همراه همنوردش انجام گرفت و آن را تقدیم به پروانه کاظمی ،ذبیح اله حمیدی و حمید محمودی کردکه همراه با عکس و فیلم ارائه شد و در پایان گزارش از طرف باشگاه یادبودی به ایشان اهدا شد.

 

 

تبریک تولد :

اولین روز اسفند ماه مصادف با تولد نرگس غمی لویی از اعضای باشگاه بود. ضمن عرض تبریک ، برایشان آرزوی سلامتی و موفقیت در همه ارکان زندگی داریم.

 

 

صعود موفقیت آمیز زمستانی علم کوه از گرده آلمان ها:
همان طور که مستحضرید ؛ تیم ۵ نفره و فنی باشگاه اسپیلت به سرپرستی صفتدرظهوری موفق شد گرده آلمان ها (علم کوه ) را زمستانی صعود کند.
ضمن تبریک مجدد به تک تک اعضای تیم ، آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای این عزیزان داریم.

 

قله جانستون زمستانی صعود شد:

DSC06730

برنامه جمعه گذشته باشگاه ، صعود زمستانی قله جانستون بود که با حضور ۳۰ نفر از اعضا این برنامه اجرا شد.

 

مسابقات‌سنگ‌نوردی جام فجر رشته «سرعت» با حضور نمایندگان فدراسیون جهانی:

2004-main-488375551

شانزدهمین دوره رقابت‌های سنگ‌نوردی جام فجر در رشته پرهیجان «سرعت» با حضور نمایندگان فدراسیون جهانی سنگ‌نوردی در روز پنج‌شنبه ۲۹ بهمن ۹۴ در مجموعه ورزشی پیام مخابرات برگزار می‌شود. این مسابقات با حضور برترین های سنگ‌نوردی ایران در دو بخش مردان و زنان برگزار شد.

2011-main-1268771709

بخش«بانوان» با حضور ۸ تیم و ۱۲ سنگ نورد برگزار شد و در نهایت «فرناز اسماعیل زاده » از تیم «طبیعت دوستان پارسیان» به مقام قهرمانی رسید، «الناز رکابی» از تیم «باشگاه داوودی » به مقام نایب قهرمانی رسید و «حدیث نظری» از تیم استان «کرمان» در سکوی سوم ایستاد.

2012-main-1566097471

 

مسابقات این رشته در بخش مردان در رشته سرعت با شرکت ٢٧ سنگنورد از ٧ تیم در مجموعه ورزشی پیام برگزار شد، با مشخص شدن نفرات برتر به پایان رسید. بر این اساس “رضا علیپور” از قزوین به مقام قهرمانی رسید، ” حمیدرضا توزنده جانی” از خراسان رضوی نایب قهرمان شد و ” موسی قیم” از تیم نفت امیدیه به مقام سوم رسید. این مسابقات در حضور اعضای مجمع فدراسیون جهانی از جمله مارکو اسکولاریس رئیس فدراسیون جهانی سنگ نوردی و آنتونی سی رئیس فدراسیون سنگ نوردی آسیا برگزار شد.

 

دیدار رئیس فدراسیون جهانی سنگ نوردی با رئیس کمیته ملی المپیک ایران: 

2010-main-1694910415

«مارکو اسکولاریس» رئیس فدراسیون جهانی سنگ نوردی و «ژروم میر» از قهرمانان صاحب نام سنگ نوردی جهان با «کیومرث هاشمی» رئیس کمیته ملی المپیک ایران دیدار و گفتگو کرد. در این نشست که با حضور«زارعی» رئیس فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی کشورمان، «بختیاری» نایب رئیس و «فهیمی» روابط بین الملل فدراسیون نیز همراه بود؛ دو طرف علاوه بر تاکید بر تعاملات و توسعه روابط، بر تحقق اهداف مشترک در حوزه صعودهای ورزشی به ویژه ورود رشته سنگ نوردی به المپیک تصریح کردند.

 

انعکاس میزبانی اجلاس فدراسیون جهانی در سایت IFSC:

2015-main-340142610

انعکاس برکزاری اجلاس فدراسیون جهانی در ایران و همچنین دیدار «مارکو اسکولاریس» رئیس فدراسیون جهانی سنگ نوردی با «کیومرث هاشمی» رئیس کمیته ملی المپیک ایران در سایت رسمی این تشکیلات بین المللی: …
http://www.ifsc-climbing.org/index.php/latest-news/item/724-ifsc-plenary-assembly-2016
و
http://www.ifsc-climbing.org/index.php/latest-news/item/723-yesterday-s-meeting-with-the-president-of-the-iranian-olympic-committee

 

 

برگزاری مجمع فدراسیون سنگ نوردی آسیا:

2019-main-1256016206

اجلاس فدراسیون سنگ نوردی آسیا ACC با ریاست “آنتونی سی” عصر روز ۳۰ بهمن در محل هتل استقلال برگزار گردید.در این جلسه برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در رده بزرگسالان ۳ تا ۶ آگوست در شهر Duyun چین و نوجوانان و جوانان در تاریخ ۲۷ تا ۳۰ سپتامبر در تهران مورد تایید اعضا قرار گرفت …
بر این اساس مسابقات نوجوانان در رده های سنی A B C برگزار خواهد گردید.
رقابتهای جوانان درهرسه رده لید، بولدر و سرعت
نوجوانان A سن ۱۶ تا ۱۷ سال و B سن ۱۴ تا ۱۵ سال در هرسه بخش لید، بولدر و سرعت
نوجوانان C سن ۱۰ تا ۱۳ سال در دو بخش لید و سرعت برگزار خواهد شد.
کشورهای عضو و حاضر عبارتند از: ایران، سنگاپور، چین، ژاپن، کره ، هنگ کنگ ، تایلند، پاکستان، قزاقستان و چین تایپه .

 

نتایج سومین دوره مسابقات «کوه‌نوردی با اسکی» جام فجر / دیزین:

2021-212591328

سومین دوره مسابقات «کوه‌نوردی با اسکی» جام فجر در دیزین برگزار شد و چهره ی نفرات برتر در دوبخش مردان و زنان مشخص شد. بر این اساس در بخش مردان: مقام اول را ابوالفضل ساوه ای، مقام دوم را سید ستار صید و مقام سوم را حسین کلهر و هر سه نفر از استان البرز کسب کردند. در بخش زنان نیز: سه شرکت کننده از تهران شامل سمانه بیرامی باهر اول شد، ترانه رضایی دوم و زهره افقی در سکوی سوم ایستاد . در ادامه تصاویر را ملاحظه کنید: …
گزارش تکمیلی:
این مسابقات با همت و میزبانی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان کرج در تاریخ ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه مسابقه فوق با حضور ۱۲ شرکت کننده آقا و ۷ خانم در مجموعه ورزشی پیست دیزین برگزار گردید .
آقای حبیب ملا (رییس هیات کوهنوردی کرج) ، خانم پایانی (نایب رییس هیات استان البرز) ، خانم نیری (نایب رییس هیات کرج ) در معیت جناب شاکرمی (دادستان استان البرز) ، جناب آقای یاری (معاون دادستان) و جمعی از مسولین استان و شهرستان کرج و بخش نساء و آسارا در مراسم اختتامیه مسابقات حضور یافته و مدال ها و احکام برندگان را اهدا نمودند .

 

گودرزی:درصدد توسعه سنگ نوردی هستیم/اسکولاریس: ایران می‌تواند مرجع باشد:

2033-main-2147370459 (1)

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، وزیر ورزش و جوانان ظهر روز گذشته (اول اسفند ماه) ضمن خیر مقدم به “مارکو اسکولاریس” رییس فدراسیون جهانی سنگ نوردی بر همکاری های مشترک به منظور توسعه رشته سنگ نوردی تاکید کرد. وی افزود: ایران جزء کشورهایی است که قله های مرتفع و مهمی دارد و ما بسیار علاقمند هستیم تا از این منابع طبیعی درمسیر رشد ورزش کوهنوردی و صخره نوردی بهره بگیریم …
وزیر ورزش و جوانان در این نشست حمایت های مجامع بین المللی در توسعه رشته های ورزشی را بسیارمهم دانست.
وی در ادامه به امکانات ایران در برگزاری مجامع و رویدادهای ورزشی در رشته سنگ نوردی و کوهنوردی اشاره کرد و گفت : ما امکانات لازم را برای میزبان برخی رویدادها و نشست های مهم بین المللی داریم .
دکتر گودرزی با بیان این موضوع که می توان برخی از رشته های زیر مجموعه ی این فدراسیون را به عنوان رشته ی المپیکی به IOCمعرفی کرد اظهار داشت: ایران آمادگی دارد در این خصوص همکاری های لازم را داشته باشد .
وزیر ورزش و جوانان از رییس فدراسیون جهانی سنگ نوردی خواست تا نسبت به ایران نگاهی دقیق فارغ از تبلیغات منفی علیه ایران داشته باشد .
در ادامه “مارکو اسکولاریس” رییس فدراسیون جهانی سنگ نوردی که ملیت ایتالیایی دارد با بیان اینکه به هیچ عنوان به این تبلیغات اهمیت نمی دهم، اظهار داشت : من همیشه به دنبال حقایق هستم و بسیار خوشحالم که مقوله ” ورزش” و “جوانان” در کنار هم قرار دارند و فردی فرهیخته، مسوولیت این وزارتخانه را برعهده دارد .
او از فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران به عنوان یکی از فعال ترین فدراسیون ها درغرب آسیا نام برد و افزود : امیدوارم ایران به عنوان مرجع در کل منطقه معرفی شود .
رییس فدراسیون جهانی سنگ نوردی در ادامه به رویدادهایی که مقرر شده در ایران برگزار شود اشار کرد وگفت : امیدواریم ایران بتواند برای برگزاری پیکارهای بین المللی شرایط مطلوب را مهیا کند .
او در ادامه با بیان اینکه رویدادهای مهم ورزشی در ایران را پیگیری می کند اظهارداشت: ایران میزبانی های بسیار خوبی داشته و دارد و امیدوارم درآینده شاهد برگزاری مسابقاتی در رشته های سنگ نوردی در ایران باشیم .
“مارکو اسکولاریس” پیشنهاد وزیر ورزش و جوانان ایران در خصوص المپیکی شدن رشته های زیر مجموعه فدراسیون کوهنوردی را قابل تقدیر دانست و افزود : قطعا از حمایت های شما بهره خواهیم گرفت .
او مشترکات فرهنگی ایران و ایتالیا و ارتباطات دو ملت را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدوارم در فرصت بهتری بتوانم از شهرهای ایران دیدن کنم .

 

یک صعود ایرانی در لیست نامزدهای کلنگ طلایی ۲۰۱۶:

Imprimer

کوه نامه ؛لیست اولیه نامزدهای کلنگ طلایی ۲۰۱۶ شامل ۴۵ صعود شاخص است که در سال ۲۰۱۵ در سراسر جهان انجام شده است. این لیست توسط لیندسی گریفین (آلپاین ژورنال آمریکا) و کلود گاردین تهیه شده، و خبر خوب اینکه یک صعود ایرانی هم در این لیست وجود دارد:

تجربه تغییر، ماداگاسکار؛ حسن گرامی – حمیدرضا شفقی – فرشاد میجویی ( http://www.planetmountain.com ).
لیست اولیه صعودها بر اساس منطقه جغرافیایی؛
آسیا
نپال: ۹ صعود – پاکستان: ۴ صعود – چین: ۱ صعود – قزاقستان: ۴ صعود – روسیه: ۲ صعود
آفریقا
ماداگاسکار: ۲ صعود که یک صعود مربوط به تیمی از ایران است.
آمریکای شمالی
کانادا: ۴ صعود – آلاسکا: ۵ صعود
گرینلند: ۲ صعود
آمریکای جنوبی
بولیوی: ۲ صعود – آرژانتین،شیلی: ۳ صعود
اروپا
نروژ: ۱ صعود – آلپ ها: ۸ صعود – دولومیت ها: ۲ صعود

 

وویتیک کورتیکا و کلنگ طلایی تمامی دوران:

Wojciech Kurtyka.

وبلاگ کوه نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه ؛ هشتمین کلنگ طلایی تمامی دوران به وویتیک کورتیکا، کوه نورد لهستانی اعطاء خواهد شد. این جایزه در بیست و چهارمین مراسم کلنگ طلایی، برای صعودهای برجسته ای نظیر گاشربروم ۴ در سال ۱۹۸۵ به نامبرده اعطاء خواهد شد . شخصیت کورتیکا اسرار آمیزو افسانه ای توصیف شده. متولد ۱۹۴۷ در جنوب شرقی لهستان در منطقه ای کوهستانی است. تحصیلات خود را در رشته مهندسی به اتمام رسانده. کوه نورد و صخره نوردی که یکی از پیشگامان صعودهای سبک بار قرن بیستم شناخته شده . نام او نخستین بار در سال ۱۹۷۳ بر زبان افتاد زمانی که با سه هموطن خود اولین صعود زمستانی ترولوگن (تروال وال) در نروژ بزرگترین صخره عمودی قاره را صعود کرد. کورتیکا به همراه روبرت شاوئر اتریشی در سال ۱۹۸۵ روی جبهه غربی گاشربروم ۴ تلاش کرد که یکی از ده صعود تاثیر گذار قرن بیستم به انتخاب مجله Climbing شناخته شد. او سیستم درجه بندی صعودهای آزاد کشور لهستان را نیز ابداع نموده و در کنار وندا روتکوویچ و جرزی کوکوشکا پیشگامان یک نسل از کوه نوردان لهستان شناخته شده که تاریخ هیمالیا را رقم زده اند.
کارنامه اودر هشت هزارمتری ها:
دائولاگیری، مسیر جدید که البته تا قله صعود نشده ، برودپیک، گاشربروم ۱و۲ دو مسیر جدید با جرزی کوکوشکا، برودپیک برای بار دوم (تراورس هر سه قله شمالی (مسیرجدید) مرکزی و اصلی به سبک سبکبار با جرزی کوکوشکا، چوآیو(مسیر جدید جبهه جنوب غربی به سبک سبکبار با اتار لورتان و جین ترولت) ، شیشاپانگما قله مرکزی جبهه جنوبی، مسیر جدید.
صخره نوردی:
مسیرهای جدید تا ۸a و +۸a در صخره های لهستان
فری سولو +۷c در سال ۱۹۸۵ دشوارتری فری سولوی لهستان شناخته شده
برج بی نام (ترانگو) مسیر جدید جبهه شرقی با اتارد لورتان
کوه های اروپا ، کوه های نروژ و آلپ توده مونبلان
قبل از کورتیکا هفت کوه نورد کلنگ طلایی تمامی دوران را دریافت کرده اند:
۱- والتر بوناتی – ۲۰۰۹
۲- رینهولد مسنر – ۲۰۱۰
۳- دوگ اسکات – ۲۰۱۱
۴- رابرت پاراگوت ۲۰۱۲
۵- کورت دایمبرگر – ۲۰۱۳
۶- جان روسکلی – ۲۰۱۴
۷- کریس بانینگتون – ۲۰۱۵

 

یازدهمین ۹B آدام اوندرا:

635915537466458381_12733644_10153224192315938_755484905588742001_n

کوه نامه ؛ آدام اوندرا مسیر کریس شارما Stoking the Fire/ 9b را در سانتا لینای اسپانیا برای نخستین بار تکرار کرد. او در این باره گفته، کراکس آن نیاز به تقلای ذهنی زیادی داشته و تقریبا در انتهای مسیر سقوط کرده است.

 

 

«اخبار نانگاپاربات برگرفته از وبلاگ کوه نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه »
فعالیت مجدد در نانگاپاربات:

Mal tiempo en el Nanga Parbat invernal 2016 para el equipo de Alex Txikon, Ali Sadpara, Simone Moro y Tamara Lunger

خلاصه خبر:
تیم بین المللی دوباره تا کمپ یک برای بازگشایی مسیر تلاش کرده اما باد شدید مانع از پیشروی آنها شده، در کمپ یک روباه ها آذوقه تیم را با خود برده اند. تومک مکیوویچ در راه کمپ اصلی جبهه دیامیر است.
مشروح خبر:

Alex Txikon en el Nanga Parbat invernal 2016

آلکس تکسیکون، علی سدپارا، سیمونه مورو و تامارا لانجر دوباره عازم کمپ یک شده اند برنامه آنها بازگشایی مسیر تا کمپ یک، شبمانی در این کمپ و فردای آن روز حرکت به سمت کمپ دو است البته در صورتیکه هوا مساعد باشد. آلکس تکسیکون در گفتگو با desnivel گفته باد در دو روز آینده به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید اما فعلا آرام است. باید دید در تحقق رویای ما چه نقشی دارد آیا اجازه می دهد به کمپ ۳ برسیم.

دو هفته از ورود شرایط جوی بد می گذرد و به نظر می رسد این شرایط ادامه داشته باشد. قبلا اعلام شده بود روز یکشنبه هوا به مدت سه روز مساعد خواهد بود اما چنین نشد. در هر صورت تیم می داند نانگاپاربات در زمستان شانس زیادی برای تلاش نمی دهد بنابراین برای چک کردن هم هوایی خود عازم شده اند. برف عمیق و سفت همه را پوشانده اما درجه حرارت به اندازه سال گذشته کم نیست و به همین علت خطر ریزش بهمن بسیار زیاد است. با ورود به کمپ یک آنها با حفره ای در چادر روبرو می شوند که از طریق آن تمامی آذوقه غذا توسط روباه ها خارج شده، بیش از ۵ کیلو غذا شامل ژامبون، سوپ ذرت، شکر، بیسکویت، شکلات، شکلات انرژی زا و بغیر از غذاهای خشک و فریز شده تمامی آذوقه را با خود برده اند. آلکس در این رابطه گفته در نیمه های زمستان جانوران تا ارتفاع ۴۸۰۰ متر نیز برای پیدا کردن غذا به جستجو می پردازند. حدود یک ساعت وقت صرف ترمیم چادر شده و بعد از آن با احتیاط کامل مسیر را تا دهلیز باز می کنند و به سمت کمپ یک برمی گردند در آنجا کارل گیبل با تامارا تماس گرفته و ورود جبهه هوای بد را اعلام می کند بنابراین با پدیدار شدن ابرهای سیاه تیم تصمیم می گیرد به کمپ اصلی برگردد.

Alex Txikon, Ali Sadpara, Simone Moro y Tamara Lunger en el Nanga Parbat invernal 2016

تومک مکیوویچ هزار متر زیر کمپ اصلی جبهه دیامیر کمپ خود را برقرار کرده، دو پلیس و یک آشپز او را همراهی می کنند، برنامه او مشخص نیست اما گفته در کوتاه ترین زمان صعود را از سر خواهد گرفت. تومک بعد از پایان اکسپدیشن خود با الیزابت روول به چیلاس می رود اما به دلیل تاخیر در پرواز هواپیماها و فرصت کافی برای استراحت تصمیم می گیرد به تنهایی تلاش خود را از سر گیرد.

 

ادامه تلاش در نانگاپاربات:

540 (1)

 

 خلاصه خبر:

تیم چهار نفره مسیر کینشوفر مجددا صعود خود را از سر گرفتند و در حال حاضر در کمپ دو بسر می برند، اخبار تایید نشده ای مبنی بر انصراف مجدد تومک مکیوویچ و برگشت او به چیلاس منتشر شده و ظاهرا دو نفر از شرپاهای کلئو ویلدیش کمپ اصلی جبهه روپال را ترک کرده اند.

مشروح خبر
اگر قرار باشد ۱۹۰۰ متر عمودی بین ارتفاع ۴۲۰۰ تا ۶۱۰۰ متر فقط در یک روز زمستانی صعود شود مسلما باید صبح زود حرکت کرد. چهار کوه نورد مسیر کینشوفر بعد از چندین تلاش پی در پی تا کمپ یک و چندین شروع نافرجام برای بدست آوردن مجدد هم هوایی درارتفاع بالای ۵۱۰۰ متر در نهایت به کمپ ۲ در ارتفاع ۶۱۰۰ متر رسیدند.
سه هفته از تلاش آلکس تکسیکون و علی سدپارا در صعود به کمپ ۳ در ارتفاع ۶۷۰۰ متر مسیر کینشوفر می گذرد. سطح هم هوایی آنها مناسب حمله به قله نمی باشد، حتی اگر پنجره هوای خوب وارد شود، سیمونه مورو و تامارا لانجر امکان صعود را نخواهند داشت آنها حتی ارتفاع یاد شده را لمس نکرده اند. یک دوره طولانی از باد شدید، طوفان و بهمن هرگونه تلاش تا این هفته را متوقف کرده بود. ۱۴ فوریه هوا بهتر شد و آنها عازم شدند. قرار آنها پیشروی تا دهلیز و شب مانی در کمپ یک بود اما باد شدید آنها را از کمپ یک مجبور به عقب نشینی به کمپ اصلی کرد. دوباره روز سه شنبه ۱۶ فوریه ساعت ۳۰/۵ عازم شدند. شرایط جوی خوب بود و موفق شدند تا کمپ ۲ پیشروی کنند. شرایط مسیر به کلی تغییر کرده و نیاز به کنار زدن برفی که طناب ها را پوشانده تا ارتفاع ۵۱۰۰ متر می باشد. پیشرفت خوبی برای تیم بود. آنها قصد دارند در صورتیکه شرایط امکان پذیرباشد تا کمپ ۳ صعود کنند.
عدم بروز رسانی اخبار سایر کوه نوردان
ارتباط مستقیمی با تومک مکیوویچ که خیال دارد تلاش دیگری روی نانگاپاربات داشته باشد و تیم کلئو ویلدیش در سمت روپال وجود ندارد با این حال گزارشات تایید نشده ای وجود دارد مبنی بر اینکه تومک ممکن است تلاش دوم خود را متوقف کرده باشد. گفته شده او به کلبه ای غیرمسکونی در کوتگالی (۲ ساعت فاصله با کمپ اصلی) رسیده اما ظاهر ۱۵ فوریه به دهکده “سر” برگشته و حالا در راه بازگشت به چیلاس است. گزارش دیگری نیز اشاره کرده که دو نفر از اعضای تیم کلئو کمپ اصلی روپال را ترک کرده اند. کلئو هفته آخر ژانویه با سه شرپا وارد کمپ اصلی لاتوبو شده و قصد دارد از مسیر شل صعود کند.

 

برگشت از کمپ ۲:

13833

 بهمن از دیواره دیامیر در حال ریزش است
و از کمپ ۲ مسیر کینشوفر قابل مشاهده است

بعد از سپری کردن یک شب در کمپ ۲ در ارتفاع ۶۱۰۰ متر حدود ۲۰۰۰ متر بالاتر از کمپ اصلی، آلکس تکسیکون، سیمونه مورو، تامارا لانجر و علی سدپارا به دلیل باد شدید مجبور به برگشت به کمپ اصلی شدند. حرکت خوبی بود و موجب بهبود هم هوایی آنها شد. انتظار می رود پنجره هوای خوب در ۲۳ فوریه در ارتفاعات موجب فراهم آمدن امکان حمله تیم به قله شود.

 

بسته پیشنهادی هفته :

۱- «صعود زمستانی خط الرأس اَشتر – سکه نو – قسمت اول » وبلاگ دوبی سل

92725078042521086461

۲- «لوکا از دشوارترین مسیر میکس زنان می گوید» وبلاگ کوه نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه

540 (2)

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

۳ دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال چهارم -شماره۱۷۱ -تاریخ ۹۴،۱۲،۲)”

  1. علیرضا کاظمی می گوید:

    درود برشما.خسته نباشید.
    همواره سرافراز برفراز باشید.

  2. نوید ملکی می گوید:

    درود و سپاس
    مطالب هفته نامه شماره ۱۷۱ مثل شماره های قبل بسیار پر بار و خواندنیست بخصوص اخبار صعودهای زمستانی داخلی و خارجی ، خسته نباشید به خانم محمودی و دیگر عزیزانی که از انبوه خبرها ، مجموعه ئی مفید در اختیار علاقه مندان قرار میدهند
    تنور دلتون گرم

  3. سروش معمار می گوید:

    تشکر از خانم محمودی بابت تنظیم هفته نامه های پربار باشگاه، باز هم صعود موفقیت آمیز و افتخار آفرین همنوردان پرتوانم را به علم کوه از مسیر گرده آلمانها تبریک می گویم و برای همگیشان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

دیدگاه خود را بیان کنید