ارسال شده توسط در 23 سپتامبر 2017 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

شاهان کوه در واقع یک رشته کوه است که از دره هَرگان در ۴۰ کیلومتری شمال غربی فریدون شهرآغاز شده و تا جنوب غربی این شهر در دره آب میدانک در ۲۵ کیلومتری فریدون شهر به پایان می رسد.
این رشته کوه حدود ۴۳ کیلومتر است که قلل مرتفعی چون مارک ، لاشوم ، دره غول ، وَری و شاهان را در خود جای داده است که بلندترین قله‌ی آن شاهان یا شاهان کوه به ارتفاع ۴۰۴۰ متر است .
این قله را می توان از ۳ مسیر صعود کرد ؛
۱- مسیر غربی : روستای شاهان ، دهلیز غربی
۲- مسیر شمال شرقی : روستای سرداب بالا ، دره شمال شرقی
۳- مسیر شرقی : روستای سرداب بالا ، دره شرقی
در شمال این قله روستای واربید و در جنوب آن روستای کمران و در شرق روستای سرداب بالا و پایین و در غرب آن روستاهای شاهان و زمستانه قرار دارند.
روز پنجشنبه ۳۰ شهریور ۹۶ ساعت ۱۴:۳۰ از تهران به همراه ۵ نفر از اعضای باشگاه به وسیله یک دستگاه سواری عازم فریدون شهر شدیم.
بعد از گذشتن از شهرهای قم ، سلفچگان ، دلیجان ، محلات ، گلپایگان ، خوانسار ، داران و فریدون شهر به روستای سیبک رسیدیم .(سیبک در ۱۰ کیلومتری فریدون شهر قرار دارد )
شب را در پارک بالای روستای سیبک که پارک خلوت و مجهزی بود ، در چادر به صبح رساندیم.
صبح جمعه ساعت ۶ از روستا به طرف روستاهای سرداب بالا و پائین حرکت کردیم.
بعد از عبور از روستاهای نهضت آباد ، برد آسیاب و هفت چشمه به طول حدود ۲۵ کیلومتر ، به کارگاه سدسازی رسیدیم .از کارگاه در جاده خاکی تغییر مسیر داده و بعد از طی ۴ کیلومتر به تنگه عرب رسیدیم.
ساعت ۶:۵۰ از تنگه عرب به سمت قله حرکت کردیم.
بعد از تنگه عرب دشت وسیعی وجود دارد که قله ی شاهان در غرب این دشت واقع است .
از شواهد پیدا بود که این منطقه در فصول بهار و نیمه های تابستان باید آب فراوانی داشته باشد چون در چند جا محل اسکان چادر عشایر و رودهای خشک شده وجود داشت .
اما در این برنامه هیچ اثری از آب ندیدیم و کل آب مورد نیاز را همراه خود حمل کردیم.
بعد از عبور از این دشت وارد دهلیز شرقی شدیم که در بعضی معابر نیاز به دست به سنگ شدن بود.
دهلیز شرقی را نمی توان تا انتها پیش رفت چون در انتهای این دهلیز دیواره‌ی صعب العبور وجود دارد به همین خاطر از شمال دهلیز (سمت راست) تغییر مسیر داده تا به انتهای دهلیز برسیم.
به انتهای دهلیز که رسیدیم ، دو راه برای صعود قله وجود داشت :
۱ – مسیر شمالی قله که کاملاً دست به سنگ و تیغه ای بود(سمت راست)
۲- مسیر جنوبی که با شیب کم و از یال جنوبی به قله می رسید(سمت چپ)
ما مسیر اول را انتخاب کردیم و تصمیم گرفتیم قله را از مسیر تیغه ای صعود کنیم.
بعد از چند فراز و نشیب ، دست به سنگ شدن و با دو توقف کوتاه در ساعت ۱۱ موفق شدیم قله شاهان ، بلندترین قله استان اصفهان را صعود کنیم.
هوای منطقه آفتابی و در بعضی مواقع با باد ملایم همراه بود .
قله شاهان یکی از قلل بسیار زیبای ایران است .روی قله بسیار صاف و وسیع است و همین عامل شاهان را به قله ای زیبا و دوست داشتنی مبدل کرده است.
بعد از گرفتن عکس و لذت بردن از طبیعت و مخصوصاً چکاد شاهان ، ساعت ۱۱:۴۰ از یال جنوبی که در نهایت به دهلیز شرقی منتهی می شد حرکت کردیم تا به بالای دهلیز شرقی رسیدیم (جایی که برای صعود قله دور راهی می شد).
از دهلیز شرقی با کمی دست به سنگ شدن و با یک توقف کوتاه ، ساعت ۱۴:۳۰ به تنگه عرب رسیدیم و سوار بر ماشین شدیم و برای صرف غذا به روستای سیبک عزیمت کردیم.
پس از استراحت و صرف غذا ، ساعت ۱۷ از روستای سیبک به سمت تهران حرکت کردیم و ساعت ۱۲ به میدان آزادی رسیدیم.

اعضای شرکت‌کننده در برنامه:

4fcf34fb-9f02-471d-b59d-30e082fe0ea6

2fa51bea-2dfc-4253-8379-24f803f9920b

قله شاهان کوه به ارتفاغ ۴۰۴۰ متر

یک دیدگاه to “هر هفته یک برنامه «شماره ۷۰۹»/ این بار گزارش صعود شاهان کوه بلندترین قله استان اصفهان ۹۶/۶/۳۱”

1. علیرضا کاظمی می گوید:

درود به همنوردانم.
    روز خوبی را کنار همنودارن و دوستان خوب باشگاه گذروندم.
    خوشحالم که قله ۲۷ ام ازقلل سیمرغ رابه زیبایی صعود کردم.
    به امیدصعودهای زیبا.
    همواره سرافراز و برفرازباشید.