هر هفته یک برنامه«شماره «۶۶۷»/ این‌بار گزارش برنامه صعود قله الوند ۹۵/۹/۱۹

ارسال شده توسط در 10 دسامبر 2016 ۳ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

همدان یکی از شهرها و قطب های کوهنوردی کشور محسوب می شود .

این شهر تا کنون کوهنوردان بسیاری را در دامن خود پرورش داده است که شمار آن ها در میان نسل های دیروز و امروز این ورزش ، بسیار است که مطمئناً دلیل اصلی آن وجود کوهستان الوند در این شهر باستانی‌ست.

رشته کوه مستقل و کوتاه الوند دارای چندین قله هست که در جنوب این شهرستان واقع است.اسامی آن ها به ترتیب از شرق به غرب عبارتند از ؛

کلاه قاضی – یخچال – کمرلرزان – الوند – کلاغ لان – دائم برف و قزل ارسلان که در این بین قله یخچال به ارتفاع ۳۵۸۰ متر بلندترین قله استان قلمداد می شود.

ناگفته نماند به جز جنوب ، دورتادور این شهر را تقریباً کوهستان پوشانده است.

*************

برنامه این هفته باشگاه اسپیلت صعود قله الوند بود که به شرح زیر اجرا شد ؛

ساعت ۱۵ دقیقه بامداد ۱۳۹۵/۹/۱۹ با تیم ۲۶ نفره باشگاه از تهران راهی همدان شدیم .

پس از رسیدن و آماده شدن ، رأس ساعت ۶ صبح صعود را از گنج نامه همدان شروع کردیم.

هوا سرد و بارش برف شب قبل در همدان کوهستان را سفیدپوش کرده بود.

با دریافت گزارش هواشناسی مطلع بودیم ، هوای امروز صاف توأم با باد ۲۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

رسیدن به پناهگاه دشت میشان یک و نیم ساعت به طول انجامید (ارتفاع ۲۷۷۰ متر)

مسیر صعود این قله مانند توچال تهران در روزهای جمعه شلوغ و پر رفت و آمد است.

بعد از صرف صبحانه در محوطه بیرون پناهگاه قدیمی ، به صعود ادامه دادیم .

با رسیدن به تخت نادر که محل دو راهی صعود قلل کلاغ لان و الوند است ، به سمت چپ (جنوب غربی) و به طرف صعود قله الوند که سنگ بزرگ قله از این نقطه نمایان است حرکت کردیم.

از اینجا به بعد مسیر یخ زده و لغزنده بود .

تیم به دو قسمت تقسیم شد.

تیم پیشرو با سرعت بیشتری از تیم اصلی به طرف قله ادامه صعود داد .

قسمت نهائی زیر قله که صخره ای و سنگی‌ست با تکه ای طناب ثابت امن و در دسترس اعضای تیم قرار گرفت.

به نوبت و به تعداد نیمی از اعضای تیم بر روی قله عکس یادگاری گرفتند (ارتفاع ۳۴۰۰ متر) و بقیه نفرات در زیر صخره اصلی قله به صعود خود پایان دادند.

باد سرد ، فرصت بیشتر ماندن در منطقه را از ما سلب نمود پس بالطبع بدون معطلی بیشتر به طرف ارتفاعات پایین تر بازگشتیم.

ساعت ۱۳ به پناهگاه اول دشت میشان رسیدیم که بعد از صرف ناهار و کمی استراحت از مسیر پاکوب به گنج نامه محل پارک مینی بوس و یکی از سواری های شخصی اعضا برگشتیم.

در ساعت ۱۶ پس از بازدید کوتاهی از کتیبه های تاریخی گنج نامه ، سوار بر اتومبیل ها به طرف تهران حرکت کردیم و در ساعت ۲۱ با رسیدن به جلوی درب باشگاه این برنامه به پایان رسید.

خانم ها : زینب داداشی – نرگس غمیلویی – مهرنوش تنظیفی – مهسا حسنی – راشا ملک(پزشک‌یار) – سبا نازی – رؤیا جوادی – و عضو جدید فرزانه محمدی

آقایان: ذبیح اله حمیدی(سرپرست) – سعید شریعتی – رضا خلیل آبادی(سرپرست فنی)– شنتیا ربانی– امیرحسین بیدی – حسین قربان نژاد – ناصر کاویانی – مهدی صابری – مسعود علیزاده – علیرضا قره داغی – علی اکبر فیض آبادی – سجاد پاپایی(عکاس) – رضا عبدالهی – علیرضا گوهری – فراز ساسانی – مجتبی توتونچیان – رضا عسکری و عضو جدید علیرضا برزگر

میهمان برنامه : خانم شبنم حقیریان از همدان

گزارش سایت : ذبیح اله حمیدی

تخت نادر

قله الوند به ارتفاع ۳۴۰۰ متر

۳ دیدگاه to “هر هفته یک برنامه«شماره «۶۶۷»/ این‌بار گزارش برنامه صعود قله الوند ۹۵/۹/۱۹”

1. زینب داداشی می گوید:

سلام به همه همنوردان
    تنها جمله ای که برازنده این برنامه هست :
    واقعا فوق العاده بودددد
    جای همه دوستان خالی

2. علیرضاکاظمی می گوید:

درود برشما.متاسفانه این برنامه زیبا راهم بخاطر کلاس از دست دادم.ولی خوشحالم که در روزی که آفتاب بر یخ کوهستان میتاخت شما صعودی زیبا زیر آن آفتاب انجام دادید

3. رضا عسکری می گوید:

تصاویری از حرکت ابرها بر فراز ارتفاعات همدان را در کانال باشگاه به نظاره بنشینید