صعود زمستانی یک‌روزه قله دماوند از مسیر شمالی ۱۴۰۱/۱۲/۱۰

ارسال شده توسط در 11 مارس 2023 یک دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه, گزارش صعود هاي تخصصي

روز دوشنبه ۸ اسفند پس از بررسی دقیق هواشناسی و با توجه به تمرینات خوبی که داشتیم تصمیم به تلاش برای صعود یک روزه قله دماوند از جبهه شمالی گرفتیم،
با چند نفر از دوستان که قصد صعود زمستانی دماوند را داشتند تماس گرفتم اما در نهایت فقط حسام ابراهیم زاده همنورد قدیمی ام اعلام حضور صد درصدی کرد و سه شنبه ۹ اسفند؛ یکی از دوستانمان قبول زحمت کرد و ساعت ۲۱ از تهران مارا به ابتدای جاده‌ی ناندل رساند.
به علت خرابی جاده و برفگیر بودن منطقه ساعت ۲۳ سعید صالحی مسئول پناهگاه های جبهه شمالی و شمال‌شرقی دماوند و از دوستان خوبم دنبالمان آمد و ما را به روستای ناندل رساند،
در روستای ناندل دو‌ کوهنورد دیگر قصد صعود شمالی دماوند را داشتند و به درخواست آقای صالحی قرار شد باهم وارد منطقه شویم.
ماشین تا ارتفاع ۲۶۰۰ میرفت (ارتفاع روستای ناندل ۲۴۰۰ متر )
ساعت ۱:۱۵ به آخرین نقطه که خودرو می‌توانست برود رسیدیم و پس از آماده شدن خیلی سریع ساعت ۱:۳۰ بامداد چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ تلاشمان را آغاز کردیم،
به دلیل یک‌روزه بودن برنامه ما سرعت گرفته و از آن دو کوهنورد فاصله گرفتیم،
شناسایی یال صحیح ۴۰۰۰ در زمستان و در آن تاریکی کار سختی بود اما با داشتن تِرک زمستانی صعود پارسال مان و صعودهای زیادی که از مسیر شمالی داشتم ، ساعت ۵ صبح در سرمای شدیدی که تا منفی ۱۵ می‌رسید به پناهگاه ۴۰۰۰ در ارتفاع ۴۰۰۰ متری رسیدیم،
پس از استراحتی مناسب و صرف صبحانه ساعت ۶:۱۵ به سمت بالا حرکت کردیم،
از اینجا به بعد هم باید با سرعت خوب حرکت می‌کردیم و هم تقسیم انرژی و زمان‌بندی مناسب می‌داشتیم،
ساعت ۸:۳۰ به جان‌پناه ۵۰۰۰ در ارتفاع ۴۶۵۰ رسیدیم .
باز هم تصمیم به استراحت ۱ ساعته گرفتیم و بعد از آن به سمت بالا حرکت کردیم ،
بعد از ۲۰۰ متر ارتفاع گرفتن از اینجا مسیر نیاز به کمی دقت و تجربه دارد زیرا پاکوب مستقیم به یخچال دوبیسل می‌رسد و بایستی تغییر مسیر داد و به سمت تخت خدا حرکت کرد.
به سلامت از کراکس ۵۰۰۰ عبور کردیم .
ساعت ۱۲:۳۰ به منطقه تخت خدا در ارتفاع ۵۱۰۰ متری رسیدیم.
در اینجا با توجه به سخت شدن کار و ماندن ۵۰۰ متر دیگر تا قله و شاید کمبود زمان مشورتی کردیم که آیا ادامه دهیم یا به پایین بازگردیم.
برنامه های سنگین و چالشی زیادی با حسام اجرا کرده بودم و به خوبی نسبت به هم شناخت داشتیم.
تصمیم بر این شد که تلاشمان را ادامه دهیم و به سمت قله حرکت کردیم.
ساعت ۱۳:۳۰ به ارتفاع ۵۳۰۰ رسیدیم.
استراحت هایمان بیشتر می‌شد و مایعات زیادی مصرف می‌کردیم،
در نهایت ساعت ۱۴:۴۰ روز چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ پس از ۱۳ ساعت تلاش به قله دماوند رسیدیم .
پس از گرفتن عکس و ویدئو مسیر بازگشت را برای ایمنی بیشتر جنوبی انتخاب کردیم و با سرعت به سمت بارگاه سوم حرکت کردیم،
ساعت ۱۶:۴۵ به بارگاه سوم رسیدیم.
پس از استراحتی کوتاه خودمان را ساعت ۱۹:۵۰ به گوسفند سرا رساندیم و بلافاصله به سمت پارکینگ حرکت کرده و ساعت ۲۰:۵۰ به پارکینگ رینه (جنوبی) رسیدیم و این برنامه را با موفقیت و سلامتی و ایمنی کامل به اتمام رساندیم.

نفرات تیم ؛ بهنام پیروزرام «مربی و سرپرست» – حسام ابراهیم زاده

گزارش از بهنام پیروزرام
جانپناه ۴۰۰۰ شمالی
پس از ۳ ساعت صعود

جانپناه ۵۰۰۰ شمالی (ارتفاع ۴۶۵۰ متر)

یخچال دوبیسل

کراکس ۵۰۰۰ متری

زیر قله ارتفاع ۵۵۸۰ متر

قله دماوند

یک دیدگاه to “صعود زمستانی یک‌روزه قله دماوند از مسیر شمالی ۱۴۰۱/۱۲/۱۰”