دوهفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال پنجم -شماره ۱۹۹ و ۲۰۰ -تاریخ ۱۷و۹۵/۷/۲۵)

ارسال شده توسط در 16 اکتبر 2016 ۳ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

دوهفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال پنجم            شماره‌های ‎۱۹۹ و ۲۰۰         تاریخ ۱۸و۹۵/۷/۲۵

اراده یک احساس نیست، بلکه شامل احساس های گوناگون است و نمی توان آن را از اندیشه جدا کرد. در عین حال، اراده یک شور است و کسی که اراده می کند، به اشتباه اراده را با عمل یکسان می شمرد.«نیچه»  

1982452_uploadsmember256520yourshot-256520-1982452jpg_ccg544jetqhu5l57y7xsfmvkq56efp7ahougetfp4dbeloye3ueq_2880x1920

**مفتخرم باستحضار خوانندگان محترم هفته نامه دیواری باشگاه کوهنوردی و سنگ نوردی اسپیلت برسانم که هفته نامه وارد پنجمین سال انتشار خود شد و از امروز در شمارگان آن عنوان سال پنجم درج خواهد شد.
از تمام عزیزانی که در این چهار سال خواننده این بخش از وب سایت باشگاه اسپیلت بودند و با پیام های زیبای خود باعث دلگرمی شدند تا بتوانم با قدرت بیشتر پیش رفته و تا امروز در خدمت شما خوبان باشم ، صمیمانه تشکر و قدردانی میکنم.**

 

نشست هفتگی اعضا ۹۵/۷/۱۳:
بیست و هفتمین نشست هفتگی تاریخ ۹۵/۷/۱۳ با حضور اعضا برگزار شد .
ابتدای نشست اختصاص به گزارش تصویری از صعود قلل مهرچال به آتشکوه داشت که توسط سید محمود قاسمی تهیه و پخش شد.
در ادامه عملکرد اجرایی شش ماهه اول سال باشگاه به نقد و بررسی گذاشته شد و در پایان راه اندازی کارگروه صعودهای تخصصی به سرپرستی رضا خلیل آبادی باطلاع هم‌باشگاهیان رسید.
بیست و هشتمین نشست هفتگی به دلیل تقارن با تاسوعای حسینی و تعطیل رسمی ، برگزار نشد.

 

تبریک تولد اعضا :
روزهای دو هفته گذشته تولد چند نفر از اعضا بود. ۱۸ مهر حسام تکلو ، ۲۲ مهر عباس کمال پور و ۲۵ مهر امیرحسین ذوالفقار.
همچنین دو نفر از اعضای باشگاه نیز پدر شدند .محمدباقر شمس و امیرحسین ذوالفقار. ضمن عرض تبریک به تک تک این عزیزان ، آرزوی سلامتی و موفقیت در همه مراحل زندگی را برایشان داریم.

 

 

اجرای برنامه‌های باشگاه در دو هفته گذشته :
صعود قله امیری(شاه طهماسب)، سه شاخ کرمان ، پیمایش کویر شهداد ، سنگ نوردی پل خواب و دیواره بیستون:
برنامه پایان دو هفته گذشته باشگاه صعود قله امیری(شاه طهماسب) بود که با حضور ۱۷ نفر، به سرپرستی غلامرضا خلیل آبادی و با موفقیت اجرا شد.

dsc09505

تیم فنی باشگاه نیز برنامه پل خواب را به سرپرستی صفتدر ظهوری ، با حضور اعضا و با موفقیت اجرا کرد.

برنامه هفته گذشته باشگاه با توجه به تعطیلات پایان هفته ، صعود قله سه شاخ چوپار کرمان و پیمایش ۳۲ کیلومتری کویر شهداد بود که با حضور ۱۵ نفر و به سرپرستی ذبیح اله حمیدی با موفقیت اجرا شد.

(برنامه دوم باشگاه که یک روزه بود ، صعود دارآباد به کلکچال بود که با حضور ۸ نفر اعضا و میهمان به سرپرستی غلامرضا خلیل آبادی با موفقیت اجرا شد.)

تیم فنی باشگاه به سرپرستی محسن سلیمی و با حضور ۴ نفر برنامه صعود دیواره بیستون ، مسیر قرارگاه تا پناهگاه کام اژدها را با موفقیت اجرا کرد .

e23ba917-87ef-49bf-b515-196a3d2ee510

ضمنا حسین شاهینی عضو و مسئول فنی سایت باشگاه اسپیلت ، طی تعطیلات هفته گذشته موفق به پیمایش غار تکنیکال و مشهور پراو تا انتهای چاه ۱۸ شد که بدینوسیله این پیمایش ارزشمند را به ایشان تبریک می گوییم.

 

۲۹ مهر گرامیداشت هفته تربیت بدنی و «روز کوه‌نورد» همایش کوهپیمایی همگانی:

3178-main-1471791801

همایش کوهپیمایی همگانی گرامیداشت هفته تربیت بدنی و روز کوه‌نورد /
زمان: پنج شنبه ۲۹ مهر ماه ۹۵ مسیر پیاده روی پارکینگ تله کابین توچال تا ایستگاه اول….

منبع : سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی

 

فراخوان ارسال مقاله به همایش «کوه‌ها و زندگی ما»:

3149-2112130045

فراخوان ارسال مقاله به همایش «کوه‌ها و زندگی ما»
برگزار کننده: هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران
برای کسب اطلاعات بیشتر، متن پوستر و راهنما را اینجا دریافت و ملاحظه نمائید.
منبع : سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی

 

گشایش مسیری به نام «مادر» در ارتفاعات جوتای گرجستان:

3165-main-151876616

طی یک تلاش پنج روزه در منطقه جوتای گرجستان تیم هفت نفره کشورمان موفق شد در شرایط کاملا زمستانی اولین مسیر ایرانی به ارتفاع ۸۱۵ متر را گشایش نمایند. این مسیر به منظور ارج نهادن به مقام شامخ «مادران» پاک سرشت ایران زمین به نام مسیر «مادر» نام گذاری گردید.
اعضای تیم عبارت بودند از: سعید جواهرپور- حمیدرضا هاشمی- علی رستمی – آرمین رمضان پور- مهدی فرزانفر و زهرا عامریان.

منبع:سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی

 

 

آغاز مجمع عمومی اتحادیه جهانی کوه‌نوردی / ایتالیا:

3177-main-1803462531

مجمع عمومی اتحادیه جهانی کوه‌نوردی از صبح دیروز شنبه ۲۴ مهرماه در شهر «بریکسل» کشور «ایتالیا» با حضور قریب به اتفاق کشورهای عضو آغاز گردید . در این اجلاس که «زارعی» رئیس فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشورمان و «هاشمی» مسئول روابط بین‌الملل فدراسیون حضور دارند، علاوه بر ارائه گزارش فعالیت‌ها در سال ۲۰۱۶ اتحادیه، برنامه و چشم انداز اتحادیه طی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ مورد بررسی اعضاء قرار خواهد گرفت.

3180-main-1979003664

در ادامه مجمع در عصر دیروز ، انتخابات رئیس، هیات رئیسه و هیات مدیره برگزار گردید. در این مجمع زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی ایران باکسب حدنصاب آراء به عنوان یکی از ۴ عضو هیات مدیره این اتحادیه برای زمان ۴ سال برگزیده شد. همچنین “فریتز ریجیلنت” نیز برای مدت ۴ سال دیگر به عنوان رئیس اتحادیه جهانی برگزیده شد. این مجمع دربخشهای دیگر ادامه دارد.
متعاقب اجلاس کمیسیون جوانان که هفته گذشته در کرمان برگزار گردید، با تایید هیات رئیسه اتحادیه جهانی محمود هاشمی به عنوان نایب رئیس و ایرج معانی به عنوان عضو هیات رئیسه کمیسیون جوانان اتحادیه جهانی کوهنوردی برگزیده شدند.

3179-main-505887031

راینولد مسنر نخستین فاتح ۱۴ قله ۸۰۰۰ متری به انتخاب اعضای اتحادیه جهانی کوهنوردی به عضویت افتخاری این اتحادیه برگزیده شد. راینولد مسنر ۷۲ ساله متولد و ساکن تیرول ایتالیا درحال حاضر ضمن اداره ۶ موزه کوهنوردی در نقاط مختلف ایتالیا همچنان به عنوان یک فرد تاثیرگذار در کوهنوردی دنیا اقدام به نوشتن تجربیات خود می نماید.
مجمع عمومی اتحادیه جهانی کوهنوردی ضمن تایید انتخاب تهران جهت میزبانی اجلاس جهانی سال ۲۰۱۷، مغولستان را برای میزبانی اجلاس سال ۲۰۱۸ برگزید. بدین ترتیب پس از سال ۲۰۰۸ ، کشورمان برای دومین بار میزبان اجلاس اتحادیه جهانی کوهنوردی خواهد بود.
منبع:سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی

 

درگذشت پیش‌کسوت ارجمند کوه‌نوردی؛ «میرزاعبدالکریم محمدعلی تفرشی»:

3183-main-932609241

در کمال تأسف؛ مطلع شدیم پیشکسوت ارجمند جناب آقای میرزاعبدالکریم محمدعلی تفرشی دارفانی را وداع گفتند. ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم ایشان ؛ برای آن مرحوم طلب غفران و برای بازماندگان آرزوی صبر و شکیبایی داریم.

58028848b22994-577182641476560968

ایشان به اتفاق استاد کتیبه ای در اولین صعود علم کوه از مسیر شاخک حضور داشتند.
منبع:سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی

 

برگزاری جلسه ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث در قرارگاه داوودی:

dsc06976

دومین جلسه مشترک اعضای قرارگاه زنده یاد محمد رضا داودی و رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران در محل ابن قرارگاه برگزارشد…
در این نشست صمیمی پس از معرفی حاضرین و بیان پاره ای از مشکلات موجود در قرارگاه داودی مهندس مرتضی رمضانی به بیان نقش موثر ستاد در امر پیشگیری از حوادث کوهستان شمال تهران پرداخت و در این میان استقرار این ستاد در قرارگاه داودی را حائز اهمیت ویژه ای دانست.
در ادامه از حضور داوطلبانه اعضای این قرارگاه تقدیر نموده و همچنین از حمایتهای شهرداری منطقه یک و ناحیه کوهستان تشکر نمود.در ادامه آقای مجید حسین پور مسئول قرارگاه در طی گزارشی عملکرد چند ساله هیئت را تشریح کرد .
همچنین با توجه به مسئولیت های جدید آقای حسین پور در عرصه های دیگر کوهنوردی آقای اسکندری به عنوان مسئول جدید قرارگاه زنده یاد داودی معرفی شدند.
در پایان نیز جلسه با اهدا لوح به آقای علی آبشاری بابت همکاری صمیمانه با اعضای قرارگاه زنده یاد داودی به پایان رسید.
منبع :سایت هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران

 

دومین جشنواره‌ی دوسالانه‌ی کوه‌نوشته‌ها/آذرماه ۹۵:

anjoman-logo

دومین جشنواره‌ی دوسالانه‌ی کوه‌نوشته‌ها، در روز بیست و یکم آذر ۱۳۹۵ برابر با ۱۱ دسامبر (روز جهانی کوهستان) برگزار خواهد شد.
مهلت فرستادن آثار، تا اول آذر تمدید شد.
هیئت امنای بنیاد محمدی‌فر، و انجمن کوه‌نوردان ایران، کوشندگان راه ارتقای فرهنگ کوه‌نوردی و حفاظت کوهستان را به مشارکت در برگزاری دومین دوره‌ی جشنواره‌ی کوه‌نوشته‌ها دعوت می‌کنند؛ هدف از برگزاری این جشنواره‌، معرفی نوشتارهایی است که به آموزش و پیشبرد کوه‌نوردی، و به حفاظت از محیط زیست کوهستان کمک کرده‌اند.
همگان می‌نوانند آثار خود شامل کتاب، مقاله، یادداشت، و گزارش را که به صورت چاپی یا در فضای مجازی منتشر شده و در دوره‌ی پیش در میان آثار برگزیده نبوده است، برای شرکت در جشنواره معرفی کنند.
به پدیدآوردندگان کتاب‌ها و مقاله‌های برگزیده، تندیس، لوح سپاس، و جایزه‌ی نقدی داده می‌شود.
در مورد تاریخ انتشار اثر، محدودیتی وجود ندارد.
لطفا بر روی پاکت آثاری که می‌فرستید یا در قسمت «subject» رایانامه‌ (ای‌میل)های خود بنویسید: مربوط به جشنواره‌ی کوه‌نوشته‌ها
نشانی برای فرستادن آثار، و نظر و پیشنهاد:
تهران- خیابان انقلاب، جنب لاله‌زار، شماره‌ی ۵۹۰، واحد ۱۲، کد پستی:۱۱۴۵۷۷۴۴۵۴ ، انجمن کوه‌نوردان ایران
تلفن: ۶۶۷۱۲۲۴۳، نمابر: ۶۶۷۱۲۴۲۱،
پست الکترونیکی koohneveshteha@gmail.com
علاقمندان به حمایت از این کار فرهنگی می‌توانند کمک‌های مالی خود را به حساب زیر واریز کنند:
شماره‌ی کارت بانکی: ۶۲۸۱۵۷۱۰۰۰۷۹۶۷۴۵ به نام افسر فراحی شاندیز، ثابتیان، محمدی
شما را به خواندن بیانیه‌ی هیات داوران و گزارش دوره‌ی گذشته (بیستم آذر ۱۳۹۳) دعوت می‌کنیم.

منبع : سایت انجمن کوهنوردان ایران

 

یک کوهنورد، برنده جایزه نوبل فیزیک شد:

a21

مایک کاسترلیتز Mike Kosterlitz، کوهنورد- فیزیکدان اسکاتلندی به اتفاق دو فیزیکدان دیگر انگلیسی برنده جایزه نوبل در رشته فیزیک شد. او این جایزه را به خاطر کشف “خواص توپولوژیکی لایه های باریک ماده که می تواند پدیده هایی مثل ابر رسانایی را توضیح دهد” دریافت کرده است.
مایک کاسترلیتز، این فیزیکدان نابغه، قبل از آنکه یک چهره علمی باشد یک کوهنورد و سنگنورد ماهر و با تجربه است که صعودهای درخشانی در کارنامه خود دارد. در کوهنوردی، بسیاری از اولین صعودها را انجام داده؛ در سنگنوردی به خصوص همراه با سنگنوردان ایتالیایی صعودها و گشایش مسیرهای درخشانی در دره اورکو ایتالیا داشته که امروزه از آنها به عنوان مسیرهای مرجع صعودهای کلاسیک یاد می شود. اما یک بیماری جدی مایک را از ادامه راه در کوهنوردی و سنگنوردی باز داشت و در نتیجه او همه زندگی و توجه اش را روی تدریس و تحقیقات علمی متمرکز کرد و سر انجام مفتخر به در یافت جایزه نوبل شد. قابل توجه اینکه، اعطای جایزه نوبل به مایک کاسترلیتز درجهان کوهنوردی بیشتر از جامعه علمی باز تاب داشته است.

منبع : کوه نامه

 

 

پروژه های آدام اوندرا در امریکا – ال کاپیتان:

a31

“کمی شرمنده ام که تا کنون به یوسمیتی نرفته ام”؛ اما حالا “دانشگاهم تمام شده، لیسانس مدیریت بازرگانی را گرفته ام، آزادم و می توانم به یوسیمتی بروم”
اینها حرفهای آدام اوندرا است. او قرار است یک ماه و نیم و شاید کمی بیشتر در دره یوسیمیی امریکا بماند تا پروژه هایش را در ال کاپیتان اجرا کند.
پروژه های اوندرا در ال کاپیتان عبارتند از:
۱ – تلاش برای صعود مسیر نوز (Nose (VI 5.14
2 – تلاش برای صعود آنسایت و یک روزه مسیر سالاته (Salathé (VI 5.13b
3 – تلاش برای صعود مسیر دان وال (Dawn Wall (VI 5.14d
پارتنر او در صعود نوز Nose پدرش خواهد بود اما در صعودهای سالاته، و دان وال یک سنگنورد دیگر و البته هموطنش او را همراهی خواهد کرد.
اوندرا در دنیای صعود یک اسپورت کار است. در صعودهای رقابتی یکی از مطرح ترین قهرمان جهان در لید و بولدرینگ است. در صعودهای اسپورت طبیعت، سنگنوردی بلامنازع است. اما تجربه دیواره نوردی او محدود می شود به چند طول طناب در آلپ و یک دیواره نه چندان مهم در ماداگاسکار. “تجربه ای در صعودهای سنتی ندارم…نمی دانم لاخ دست یا لاخ انگشتان یعنی چی اما امیدوارم یاد بگیرم”.
ال کاپیتان اما معروف ترین دیواره گرانیتی جهان است که هریک از مسیرهای آن بیش از ۹۰۰ متر ارتفاع دارد. اوندرا که تا کنون نه دست و نه پا و نه انگشتانش در هیچ دیواره ای لاخ نشده و هرگز با گیره های کوچک انگشتی تیز دیواره ها سر و کار نداشته معلوم نیست که در ال کاپیتان چه خواهد کرد؟
اوندرا، این سنگنورد محجوب برای پروژه هایش در ال کاپیتان هیچ گزافه گویی نمی کند. مغرور و جاه طلب نیست. خود ستایی و خودنمایی در کارش نیست. او می گوید من فقط می خواهم تلاش کنم.
امیدواریم موفق شود!
منبع:کوه نامه

 

 

بسته پیشنهادی هفته : گزارش اجرای «اسلک لاین» بر فراز قله «دماوند»:

3167-main-634437025

گزارش ارسالی به فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در خصوص اجرای «اسلک لاین» بر فراز قله «دماوند» به همراه تصاویر اینجا ملاحظه نمائید

 

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

۳ دیدگاه to “دوهفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال پنجم -شماره ۱۹۹ و ۲۰۰ -تاریخ ۱۷و۹۵/۷/۲۵)”

  1. محمد اسماعیلی می گوید:

    سرکار محترم خانم محمودی گرامی
    ورود هفنه نامه معتبر و وزین باشگاه اسپیلت به سال پنجم انتشار را به شما و آن باشگاه محترم تبریک میگویم و آرزوی تداوم انتشار آنرا دارم
    همواره در تلاشتان در این امر خطیر موفق باشید.

  2. رضا می گوید:

    درود بر ساقی بانو.
    تشکر از زحمات شما

  3. علیرضا گوهری می گوید:

    بسیار زیبا بود مخصوصا بخش آغاز مجمع عمومی اتحادیه جهانی کوه‌نوردی / ایتالیا ودیدار هئیت ایران با رینهولد مسنر خیلی برایم جالب بود… خانم محمودی ممنون

دیدگاه خود را بیان کنید