از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر ؟ (۹۱،۱۲،۶ تا ۹۱،۱۲،۱۳) عضویت افتخاری پروانه کاظمی و ذبیح اله حمیدی در باشگاه دماوند…

ارسال شده توسط در 3 مارس 2013 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

شعار بزرگ ژاپنی ها :
اگر یک نفر می تواند کاری را انجام دهد، تو هم می توانی آن را انجام دهی
اگر هیچ کس نمی تواند کاری را انجام دهد، تو باید آن را انجام دهی

جلسه هفتگی :
این جلسه هفتگی نیز طبق روال ضمن دیدار اعضاء بایکدیگر ،ارائه گزارش همراه با عکس برنامه صعود قله «قلعه دختر» را در برداشت . سپس ادامه فیلم مستند «دیوانه‌ترین رویا» که در خصوص « جرج مالوری »اولین صعود کننده (احتمالی ) قله اورست در ۷۵ سال پیش که توسط بانوی هیمالیانورد کشور پروانه کاظمی به باشگاه هدیه شده و هفته قبل بدلیل ذیق وقت بطور کامل موفق به دیدن آن نشدیم ، پخش شد.

عضویت افتخاری پروانه کاظمی و ذبیح اله حمیدی در باشگاه دماوند:
طبق دعوت قبلی باشگاه کوه‌نوردی و اسکی دماوند از بانوی هیمالیانورد کشور خانم پروانه کاظمی در خصوص ارائه گزارش برنامه صعود قلل اورست و لوتسه از ایشان ، روز دوشنبه ۷ بهمن به همراه آقای حمیدی مسئول باشگاه در این جلسه حضور یافته و به ارائه گزارش پرداختند . در پایان خانم پروانه کاظمی به اتفاق آقای ذبیح اله‌ حمیدی از طرف مدیرعامل این باشگاه جناب آقای امرائی به عضویت افتخاری باشگاه کوه‌نوردی و اسکی دماوند درآمدند.
ضمنا در این جلسه پرچم‌های دو باشگاه دماوند و اسپیلت که از طرف مسئولین دو باشگاه امضاء شده بود ، به طور نمادین و با آرزوی همکاری های مستمر و مفید به همدیگر هدیه شد.

برنامه هفتگی :
همانطور که در بخش گزارش برنامه همین سایت ملاحظه کردید ، برنامه جمعه گذشته صعود قله سه چال در منطقه دیزین و اسکی در پیست دیزین بود . این برنامه با حضور ۱۲ نفر از اعضا و در دو تیم ۱۰ نفره (صعود قله سه چال ) به سرپرستی آقای محمد رهبری و تیم دو نفره اسکی به سرپرستی آقای حمیدی در پیست اجرا شد .

بانوی نپالی و رکورد گینس :
به نقل از وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه : چوریم ، کوه‌نورد ۲۹ ساله نپالی برای دو بار صعود به اورست در یک فصل رکورد دار گینس شد. ۲۵ فوریه (۷ بهمن ) گواهی صادره از کتاب رکوردهای جهانی گینس در کاتماندو به چوریم اعطاء گردید.
۱۲

ماه مه سال ۲۰۱۲ او اورست را صعود کرد و به بیس کمپ بازگشت ، یک هفته استراحت کرد و در ۱۹ ماه مه مجددا" عازم قله شد. چوریم که نظیر سایر شرپاها فقط یک نام دارد می گوید که هنوز برای دست کشیدن از کوه‌نوردی آماده نیست ، اورست اولین هشت هزارمتری اوست و قصد دارد که صعودهای بیشتری داشته باشد ، او می گوید زنان کوه‌نوردی که دارای رکورد باشند انگشت شمارند و از این لحاظ بعد از مردان قرار دارند زیرا آنها را ضعیف می پندارند و البته با مشکلات زیادی در هشت هزارمتری ها روبرو هستند مثل نبودن توالت !
 

انجمن کوه‌نوردی نپال می گوید :

" از زمان نخستین صعود اورست توسط سرادموند هیلاری نیوزلندی و تنسینگ نورگی نپالی در سال ۱۹۵۳ ، اورست ۴۰۰۰ صعود موفق داشته که زنان آمار کمی در این میان دارند ، شرایط جوی نامساعد موجب فرسایش بلندترین قله جهان شده و در نتیجه محدودیت صعود به آنرا فقط برای چند هفته در سال فراهم آورده ، در فصل بهار هر سال که موعد مناسب صعود است صدها کوه نورد تلاش خود را آغاز می کنند و غالبا" ماه های مارچ و آوریل هم هوائی برای صعود به ارتفاعات بالاتر و نحوه پیمایش مسیر برفی آموزش داده می شود ، دراین دوره کوتاه شرایط جوی برای چند هفته مساعد است و در ماه مه خط جمعیت صعود کننده روانه قله خواهد شد."

تیم روسیه و صعود دیواره « امین براک » در قره قروم:
به نقل از وبلاگ سولدوزکلوب ، یک تیم از منطقه اورال روسیه در ماه گذشته جهت صعود رخ عظیم الجثه دیواره امین براک (Amin Brakk) به ارتفاع ۵۸۵۰ متر واقع در دره نانگما (Nangma) در قره قروم، عازم پاکستان شد. هدف این تیم به ثبت

رساندن اولین صعود زمستانی بر روی این دیواره از مسیر the Sol Solet (مسیر مشخص شده با رنگ قرمز) بود.
اما طبق گزارش روز چهاشنبه (۲۷ فوریه) دیمیترینکو به سایت RussianClimb آنها بعد از برقراری ۹ کارگاه بر روی دیواره و بارگذاری به بیس کمپ (در ارتفاع ۴۴۰۰ متر) بازگشته اند و قصد داشتند به شیوه آلپاین صعود خود را ادامه دهند. اما شب قبل از روز صعود، بهمن عظیمی دیواره را به کام خود کشید و تمامی مواد غذایی، سوخت و بخش زیادی از تجهیزات شان را از بین برد، به همین خاطر این تیم مجبور شد اکسپدیشن را نیمه تمام گذاشته و به خانه برگردند. در حال حاضر تمامی اعضای تیم در حال بازگشت به کشورشان هستند.

دیمیترینکو در پایان گزارش خود می نویسد:
"به خواست خدا شاید دفعه بعد خوش شانس باشیم … "
در ترکیب این تیم پنج نفره کوه‌نوردانی چون سرگی گراچف (Sergei Grachev) به عنوان رهبر اکسپدیشن، دو دیواره‌نورد مشهور به نام های الکساندر شابونین (Alexander Shabunin) و اوگنی دیمیترینکو (Eugeny Dmitrienko) که پنج بار قهرمانی روسیه را در کارنامه خود دارد و دو کوه‌نورد جوان به نام‌های اندرو گلن (Andrew Glen) و میخائیل گلوشکوف (Michail Glushkov) حضور داشتند.

آخرین اخبار از تیم لهستانی : رفتن یا نرفتن؟ مساله این است!:
در هفته‌های گذشته اخباری را به نقل از وبلاگ سولدوز کلوب درخصوص تلاش تیم لهستانی جهت صعود زمستانی قله برودپیک خواندید . آخرین خبرها حاکی از آن است که این تیم بعد از تحمل سختی‌های فراوان و انتظارهای بی پایان با سرسختی و اراده آهنین تنها بر یک چیز تمرکز کرده‌اند، آن هم صعود قله برودپیک برای اولین بار در زمستان می باشد. مسلما تلاش این تیم با تجربه که تحت رهبری یکی از بهترین‌های لهستان و جهان یعنی کرزیشتف ویلیسکی ادامه دارد، در هر حالت حاوی نکات آموزشی بسیار زیادی برای هیمالیانوردان به خصوص دراکسپدیشن‌های زمستانی ست که امیدوارم برای کوه‌نوردان خوب کشورمان نیز مفید واقع شود.

 

طبق آخرین گزارش‌های ارسالی از تیم لهستان که از ۱۸ فوریه در بیس کمپ برودپیک منتظر هستند و تیم پشتیبانی در خود لهستان که از طریق فیس بوک اطلاع رسانی می کنند، با پیش بینی‌های هواشناسی بهترین زمان برای صعود قله ۵ مارس (سه شنبه ۱۵ اسفند) می باشد.
 

این تیم و رهبر آن در حال حاضر در یکی از دوران‌های سخت خود به سر می برند و باید تصمیمات تاکتیکی جدی و سختی درباره نحوه صعود قله در اندک زمان باقی مانده بگیرند. تلاشی که آنها در روزهای آینده قرار است به انجام برسانند، احتمالا آخرین شانس این تیم برای صعود خواهد بود. این تیم صبح روز (شنبه ۲ مارس) در یک دوراهی سختی خواهد بود و آن را در مقایسه با نمایشنامه شکسپیر اینچنین تعبیر می کنند: "رفتن یا نرفتن؟ مساله این است!".
 

اما گزینه هایی که در پیش روی این تیم می باشند به این ترتیب هستند:
گزینه اول این است که شنبه دوم مارس از بیس کمپ به کمپ دو حرکت کنند
– روز سوم مارس خود را به کمپ چهار برسانند
– و چهارم مارس برای صعود قله تلاش کنند
– و روز پنجم مارس را به عنوان رزرو داشته باشند.
یکی از نکاتی که در مقابل این گزینه قرار می گیرد این است که روز سوم مارس هنوز بادهای شدیدی در ارتفاع ۷۰۰۰ متری خواهد وزید و تهدیدی که وجود دارد این است که اگر تیم در این روز به کمپ چهار نرسد انرژی زیادی از دست خواهد داد و آن موقع توان صعود قله نه در چهارم و نه در پنجم مارس را خواهند داشت.

 

اما گزینه دوم این است که روز سوم مارس از بیس کمپ به کمپ دو حرکت کنند
– روز چهارم مارس به کمپ چهارم صعود کنند
– و روز پنجم مارس برای صعود قله تلاش کنند.
این گزینه نیز هیچ حاشیه امنیتی باقی نمی گذارد. اگر در هر شرایطی مشکلی پیش آید دیگر جایی برای ابتکار یا حتی طرح "ب" احتمالی نخواهد بود. طبق پیش بینی‌ها روز ششم مارس دریچه هوایی برای صعود بسته خواهد شد.
طبق گفته تیم، این بار آنها قصد جدایی و تشکیل دو تیم را ندارند. آنها بعد از تلاش ناموفق قبلی خود اعتقاد دارند که با هم بودن بیشترین شانس موفقیت را به آنها می دهد. در همین حال فشار زیادی بر روی رهبر تیم کرزیشتف ویلیسکی وجود دارد. او کار سختی در پیش رو دارد.

 

لازم به ذکر است که آژانس حامی اکسپدیشن زمستانی لهستانی‌ها بر روی برودپیک «جزمین تورز پاکستان »(Jasmine Tours Pakistan) می باشد.

بسته پیشنهادی هفته :
« ژینت هریسن » کوه‌نورد نامی بریتانیا – وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه

۲ دیدگاه to “از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر ؟ (۹۱،۱۲،۶ تا ۹۱،۱۲،۱۳) عضویت افتخاری پروانه کاظمی و ذبیح اله حمیدی در باشگاه دماوند…”

  1. محسن می گوید:

    آرزوی موفقیت روز افزون برای آقای حمیدی و خانوم کاظمی…
    ما را تمام لذت هستی به جست و جوست .
    پویندگی تمامی معنی زندگی‌ست
    هرگز
    نگرد نیست
    سزاوار زن نیست …

  2. شاه محمدی می گوید:

    سلام . موفق باشید

دیدگاه خود را بیان کنید