ارسال شده توسط در 15 آوریل 2018 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این کوهستان در غرب زنجان و در بین شهرستان تکاب و مرکز این استان واقع است.

تیم ۱۷ نفره باشگاه اسپیلت ساعت ۲۲ پنجشنبه ۹۷/۱/۲۲ با مینی بوس باشگاه به قصد صعود این قله که بلندترین قله استان زنجان است ، حرکت کرد.

پس از عبور از زنجان به طرف شهرستان «دندی» ادامه مسیر دادیم و پس از آن در ساعت شش صبح به روستای قراول خانه رسیدیم . این روستا به فاصله کمی از روستا و مجموعه آثار تاریخی تخت سلیمان قرار دارد.

مسیر جنوبی صعود این قله از این روستا آغاز می شود(ارتفاع ۲۳۰۰ متر).

پس از آماده شدن کوهپیمایی را شروع کردیم.

ابتدای مسیر با شیب های کم آغاز شد.

مسیر پاکوب از کنار رودخانه اصلی ادامه یافته به طرف ارتفاعات بالا کشیده شده بود.

در انتهای دره مسیر پاکوب از روی یال هم چنان ادامه یافت.

وضعیت هوا ابری و توأم با رعد و برق و بارش بود .

در ساعت ۱۱ به قله جنوبی بلقیس دست یافتیم(ارتفاع ۳۳۳۰ متر).

پس از عکاسی به طرف قله شمالی این کوهستان که به فاصله کمی از هم قرار دارند حرکت مان را ادامه دادیم.

در گردنه بین دو قله وضعیت بارش شدیدتر شد و به برف و تگرگ تبدیل گشت.

در پناه صخره ای حدود نیم ساعت توقف کردیم تا ابر سیاه و پربار بالای سرمان تخلیه و بارش آن قطع گردد.

در ساعت ۱۲ به قله شمالی بلقیس رسیدیم(ارتفاع ۳۳۳۹ متر).

پس از بازگشت به گردنه بین دوقله ، تصمیم به فرود از مسیر تخت سلیمان گرفتیم(مسیر جنوب غربی).

این فرود حدود ۴ ساعت زمان نیاز داشت .

ابتدای مسیر فرود به شکل تراورس ، قله جنوبی را دور زده بر روی یالی قرارگرفت.

باید دقت کرد مسیر فرود روی یال را ادامه داد و به تپه های سرسبز و مشرف به آثار تاریخی تخت سلیمان رسید.

بارش باران بهاری با وجود رعد و برق های خفیف ، لذت فرود و کوهپیمایی تیم را دو چندان کرده بود.

سرسبزی تپه ها و رویش گل های وحشی کوهستان این منطقه را با وجود خشکسالی کشور به منطقه ای خوش آب و هوا و سرشار از سرزندگی تبدیل کرده بود.

در ساعت ۱۷ پس از ۱۱ ساعت تلاش و طی حدود ۲۵ کیلومتر برنامه صعود این قله با ورود تیم ما به «مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان» که یکی از مفاخر تاریخی و دیدنی کشور عزیزمان ایران است ، به پایان رسید.

اعضای شرکت‌کننده در برنامه:
آقایان: ذبیح اله حمیدی«سرپرست» – رضا خلیل آبادی «سرپرست فنی وgps» – محمود نادری – مهدی موسی نژاد – محمدتقی غلامی – سید داود میرحسینی- مجید رضاپور – مهدی فرهمند – فرامرز فریدی – محمد بطحایی و اعضای جدید سیاوش ظرافت و مصطفی آهنی
خانم ها : فاطمه درزی – نسرین سلطانی – مریم نامنی – کتایون شیرازی و عضو جدید نرگس یاری

گزارش از: ذبیح اله حمیدی
         ۱۳۹۷٫۱٫۲۶

نقشه مسیرصعود قله بلقیس از روستای قراول خانه

قله جنوبی بلقیس به ارتفاع ۳۳۳۰ متر

قله شمالی بلقیس به ارتفاع ۳۳۳۹ متر

بازدید تیم از مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان

۲ دیدگاه to “گزارش صعود قله بلقیس«زنجان» ۹۷٫۱٫۲۳/هر هفته یک برنامه «شماره ۷۴۴» (صعود از مسیر قراول خانه و فرود از تخت سلیمان)”

1. م.م می گوید:

از ارائه گزارش خوبتون ممنون. امیدوارم خوش گذشته باشه
    ……..
    پاسخ :
    بسیار بسیار از توجه تان سپاسگزاریم.

2. گزارش صعود قله بلقیس – زنجان 1400/1/6 – هر هفته یک برنامه «شماره 906» | باشگاه کوهنوردی اسپیلت می گوید: