گزارش تلاش صعود قله میشینه مرگ ۹۷/۸/۲۵ /هر هفته یک برنامه «شماره ۷۸۵»

ارسال شده توسط در 17 نوامبر 2018 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله میشینه مرگ در شهرستان فیروزکوه ، منطقه ارجمند ، روستای لزور قرار دارد.

این قله بلندترین قله البرز شرقی است و یکی از شاخصه های آن مسیر صعود می باشد که باید از طول رودخانه و تنگه لزور به مدت تقریبی دو ساعت عبور کرد.

البته می توان از جاده خاکی به طول ۱۸ کیلومتر که به سد سیاه رود منتهی می شود نیز صعود را انجام داد.

گزارش صعود:
صبح روز جمعه ۲۵ آبان ماه ۹۷ به همراه ۲۷ نفر از اعضا و ۳ نفر میهمان (جمعا ۳۰ نفر) با یک دستگاه مینی بوس و دو دستگاه سواری به سمت روستای لزور حرکت و ساعت ۸:۲۰ دقیقه به روستا رسیدیم.

به دلیل بارندگی وسایل نقلیه نتوانست ما را به ابتدای مسیر صعود برسانند و مجبور شدیم تا ابتدای مسیر را پیاده طی کنیم و نهایتاً ساعت ۹:۲۰ دقیقه صعود را از اول دره شروع کردیم.

بعد از دو ساعت و نیم توانستیم از رودخانه عبور کرده و پس از گذشتن از دشت زیبای لزور به سد سیاه رود برسیم.

پس از رسیدن به سد سیاه رود و استراحت ، تیم به دو گروه ۱۹ نفره (به سرپرستی رضا خلیل آبادی) و ۱۱ نفره تقسیم شدیم و ادامه مسیر دادیم.

حجم برف در این منطقه حدود ۳۰ سانتی متربود و به دلیل مه شدید شعاع دید ما حدوداً ۵۰ تا ۳۰۰ متر بود.

دو تیم در دو مسیر مختلف به صعود ادامه دادند.

تیم دوم بعد از تلاش در ساعت ۱۵ از ارتفاع ۳۸۰۰ متری از ادامه صعود صرف نظر کرد و اقدام به فرود نمود که در ساعت ۱۹ به مینی بوس رسیدند و تیم اول بعد از تلاش تا ارتفاع ۳۵۰۰ متری به دلیل حجم برف ، در ساعت ۱۴ از ادامه صعود منصرف شد و نهایتاً ساعت ۱۸:۱۵ به مینی بوس رسیدند.

سپس به سمت تهران حرکت کرده و در ساعت ۲۲:۳۰ این برنامه پاییزی – زمستانی در پل سیدخندان به پایان رسید.

در پایان تشکر می کنم از همنوردان عزیز تیم اول که به دلیل دیر آمدن تیم دوم نگران شدند. لازم به ذکر است برنامه های زمستانی و برنامه هایی که مسیر طولانی تا تهران دارند معمولاً با چنین تأخیرهائی مواجه می شوند.

آقایان : غلامرضا خلیل آبادی «سرپرست» – رضا خلیل آبادی «سرپرست فنی»- محمدتقی غلامی – ارسلان بیک محمدی- علی اکبر فیض آبادی – علیرضا برزگر – دکتر علی طوطی (پزشک تیم) –– علیرضا گوهری – محمدزیودار – محمدحسین رحمانی – محمد عراقی – بهزاد زرین کوب – ایمان عبادی – بنجامین سعیدی – فرامرز فریدی – امیرمحمد عباسی – حجت اسماعیل زاده – علی شیدا – دانیال طهرانیان و عضو جدید سبحان سلیمی
خانم ها : مریم نامنی – راشا ملک – فاطمه هوشمند – مریم اسماعیلی – ندا محمدنژاد – سارا مقصودپور و عضو جدید فرزانه فرجی
میهمانان برنامه : خانم محبوبه صادقی مهر و آقایان فرشید صادق الحسینی – پیام کشاورز