گزارش پیمایش غار امجک – ۹ آذر ماه ۱۳۸۹

ارسال شده توسط در 2 دسامبر 2010 ۳ دیدگاه | دسته بندی شده در اخبار, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

ساعت ۴ صبح روز جمعه ۵/۹/۸۹ هشت نفر از اعضای تیم فنی باشگاه اسپیلت آقایان مصطفی مرتضوی ،پیمان ثابت تبار ،مجید سلطانی ،محمد متین ، مهدی موسی نژاد ،نوید نادری ،آرش حمیدپور و اینجانب سعیدی ،با سرپرستی آقای مرتضوی ، با یک دستگاه ون از جلوی باشگاه اسپیلت به سمت غار امجک اراک حرکت کردیم .

ساعت ۷ صبح به تفرش رسیدیم .غار امجک در دل کوه امجک در ارتفاع ۲۰۴۰ متری از سطح دریا در ۶۳ کیلومتری شمال غرب تفرش در روستای احمدآباد قرار دارد. ساعت ۱۱ به دهانه( نیم در یک متری )غار در کف زمین رسیدیم .

۴ مسیر فرود و نیز یک مسیر تراوس با طناب و ابزار در داخل  غار برقرار شد وتا عمق ۱۰۰ متری زمین فرود رفتیم.در دهانه غار فرود از کلاهک  بود.جنس رسوبات آهکی بوده ، در طول مسیر ۵۰۰ متری غار دیدن قندیلها ،چکیده و چکانده ها ،راهروهای قارچی ،تالارهای زیبا وخفاشها ، اشتیاق پیمودن راه را دو چندان میکرد.

در بعضی جاها با خزیدن طی مسیرکردیم. ساعت ۱۶ به انتهای غار رسیدیم و در ساعت ۱۸:۳۰از غار بیرون آمدیم و به سمت ون بازگشتیم و در ساعت ۰۰:۳۰ صبح جلوی باشگاه پیاده شدیم .

گزارش از سعیدی

۳ دیدگاه to “گزارش پیمایش غار امجک – ۹ آذر ماه ۱۳۸۹”

1. مجيد رمضاني می گوید:

سلام و خسته نباشید میگم به اعضای گروه اسپیلت.
    رمضانی هستم عضو گروه کوهنوردی ریبادلان تفرش خیلی خوشحال شدم که یه گروه هم پیدا شد از این غار بسیار زیبای شهرمون استقبال کنه ما هر کاری کردیم که گروه ها بیان نوردوان کارگذاشتیم باری کلاههک و وو ولی …. نمی دونم اطلاعاتی در مورد غار دارید یا نه یا اصلا راهنمایی داشتید! تالاری که توی یکی از عکساتون ازش اسم بردید معروفه به تالار بهشت.
    در کل خیلی خوشحال شدم.

2. saeid mohammad beigi می گوید:

ba arze salam va khaste nabashid omidvaram dar zendegi ham movafagh bashin

3. alireza می گوید:

درود بر شما.
    لذت می برم وقتی می بینم دوستانی به میهمانی ما آمدند. من اهل همون منطقه هستم اهل روستای کوره ولی ساکن تهران.در منطقه ی ما غارهای دیگی هم وجود داره که هیچ اسمی از اونها برده نمیشه.باز هم به منطقه ما سر بزنید.