گزارش صعود مسیر جنوب شرقی دماوند۲۸ و ۹۸/۶/۲۹ -هر هفته یک برنامه«شماره ۸۳۰»

ارسال شده توسط در 21 سپتامبر 2019 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله دماوند یال های صعود بسیاری دارد.

سال ۱۳۸۴ شانزده یال دماوند در کنار زنده یاد ابراهیم شیخی و آقای ناصر جنانی به طور پیوسته و هفته به هفته (یک روزه) صعود کردم که یکی از آن یال ها از مسیر آب گرم لاریجان شروع می شد.

روز پنجشنبه ۱۳۹۸/۰۶/۲۸ حدود ساعت ۸ صبح با تیم ۱۷ نفره باشگاه اسپیلت جهت صعود قله دماوند از این مسیر صعود آغاز کردیم.

ابتدای شروع کوهپیمایی از کنار امام زاده‌ای‌ست بنام قنبرعلی که در روستای آب گرم (بالا) قرار گرفته است.

مسیر از کنار چشمه آب بزرگی به نام (آب آهن) ادامه یافته به شیب های تندی می رسد سپس از روی یال به طرف ارتفاعات بالا کشیده شده است.

تیم ما با کوله کشی سنگینی در حدود ساعت ۱۸ به دشت بالای منطقه و زمین چال رسید.

یال منفرد آب گرم به طور مستقیم تا قله کشیده شده است.

تیم ما در ارتفاع حدود ۴۰۰۰ متری به طرف شرق تراورس کرده کمپ شب مانی را در ارتفاع ۴۱۵۰ متری برپا نمود.

(یادآوری می شود در این فصل از سال این مسیر مشکل آب آشامیدنی دارد)

صبح روز بعد ساعت ۴ بیدار شدیم

بادسرد و تندی وزیدن گرفته بود تا ساعت ۷ صبر کردیم سپس صعود را با توجه به آرام شدن شدت باد شروع کردیم.

یال صعود ما یال و زمین چال بود گرده ای شکل شروع می شد که تماماً صخره ای‌ست در ارتفاع حدود ۵۰۰۰ متری این یال با یال آب گرم مشترک می شود در ساعت ۱۴ با تمام نفرات به قله رسیدیم.

پس از عکاسی از مسیر دره یخچال شرقی به کمپ بازگشتیم.

در ساعت ۱۸ کمپ را جمع آوری کرده ، ساعت ۲۲ به نزدیکی روستای ملار رسیدیم که مینی بوس باشگاه منتظرمان بود از آنجا به طرف تهران بازگشتیم و بدین ترتیب این برنامه سنگین کوهنوردی به پایان رسید.

آقایان : ذبیح اله حمیدی«سرپرست» – رامین منفردزاده – دکتر علی بلوچی«پزشک تیم» – علیرضا کاظمی (GPS و نقشه) – دکتر علی طوطی «پزشک تیم » – ایمان عبادی – آرش کریمی – فرامرز فریدی- هادی حسنی – امیرمحمد عباسی – شایان زاهدی – سیدمحسن حسینی – علی شیدا – حمید سلیم رفتار – نیما علاقبند

خانم ها : پگاه شاهرخی – سپیده میرشانی

گزارش ذبیح اله حمیدی

۹۸/۶/۳۰

کمپ شبمانی

قله دماوند

۲ دیدگاه to “گزارش صعود مسیر جنوب شرقی دماوند۲۸ و ۹۸/۶/۲۹ -هر هفته یک برنامه«شماره ۸۳۰»”

1. آرشام می گوید:

با درود ،
    این صعود از یال آب گرم انجام شد یا از یال وزمین چال ؟
    آن طور که از گزارش متوجه شدم در ارتفاع ۴٠٠٠ متر از یال آبگرم به یال وزمین چال ، تراورس انجام شد و ادامه مسیر از یال وزمین چال صورت گرفت .
    بر فراز باشید.

……………………………………………………..
    پاسخ:
    با درود متقابل
    این صعود تا ارتفاع ۴۰۰۰ متری از یال مستقل آب گرم انجام گرفت و پس از شب مانی از یال دیگر این منطقه (وزمین چال) ادامه یافت و در ارتفاع حدود ۵۰۰۰ متری با یال آب گرم بطور مشترک به قله رسید.
    شاد و پیروز باشید

2. علی طوطی می گوید:

برنامه فوق العاده خوبی بود…مرحله پایانی فرود قدری چالش برانگیز بود که به شیوه تحسین بر انگیزی توسط جناب آقای حمیدی مدیریت شد…از ایشان و همه همنوردان عزیز تشکر می کنم.