گزارش صعود قله کهون ۱۴۰۱/۵/۲۸ – هر هفته یک برنامه «شماره ۹۹۰»

ارسال شده توسط در 22 آگوست 2022 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این قله البرز مرکزی در بخش منطقه نمارستاق لاریجان (جاده هراز) قرار گرفته است.
از شمال و غرب به قلل ناظر بزرگ و کوچک و از جنوب و شرق به منطقه خط الرأس دوخواهران (یا هفت سران لار) و دماوند سرافراز می رسد.
دو قله اَنَر و لَهرا توسط یالی از قله دماوند جدا شده پس از عبور از گردنه سه سنگ به قله کَهون وصل می شود.
قله ناظر بزرگ یا (نوذر) نیز بعد از عبور از قلل (شکر لقاس) به این قله کبود رنگ می رسد.
رودخانه سه سنگ از جنوب و شرق این کوهستان سرچشمه گرفته به دشت لار ختم می شود.
ضمناً رودخانه دریوک نیز از پهنه های این کوهستان سرچشمه می گیرد.

*************

روز جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ با تیم ۱۵ نفره باشگاه اسپیلت ساعت ۷:۱۵ دقیقه از پارکینگ بالای روستای نمارستاق در ارتفاع ۲۲۵۰متری صعود را شروع کردیم.
پس از نیم ساعت کوهپیمایی به دشت زیبای دریوک چمن رسیدیم و بعد از عبور از پل رودخانه در پاکوب دره لَهرا قرار گرفتیم.
تا رسیدن به دشت لَهرا از آب گرمی مرسوم به «اشلک» و چهل چشمه زیبای «آسونه گر» گذشتیم.
وضیعت هوا کمی گرم اما معتدل بود.
این دره پس از عبور از دشت لهرا به گردنه سه سنگ می رسد.(ارتفاع ۳۶۵۰ متر)
از روی گردنه خط الرأس دوخواهران و دشت سه سنگ به خوبی نمایان است.
پاکوبی مشخص ساعت ۱۲:۱۵ ظهر ما را به این گردنه رساند.
پس از قدری استراحت از ادامه پاکوب به سوی قله حرکت کردیم.
ساعت ۱۳:۴۵ با تمام نفرات برروی قله عکس یادگاری را به ثبت رساندیم.(ارتفاع ۴۰۴۵ متر)
از روی این قله ، قلل ناظر بزرگ و کوچک – شمالی قله دماوند – قلل اَنَر – لَهرا وخط الرأس عظیم دوخواهران به خوبی نمایان بود.
در ساعت ۱۴:۱۵ از همان مسیر صعود شده فرود را آغاز کردیم.
ساعت ۱۸:۱۵ به محل پارکینگ بازگشتیم که متوجه شدیم مینیبوس به روستا بازگشته است که پس از پیاده روی ۳ کیلومتری تا روستای نمار سوار بر مینیبوس باشگاه حدود ساعت ۱۹:۳۰ به طرف تهران حرکت کردیم.
طول مسیر رفت و برگشت حدود ۲۵ کیلومتر اندازه گیری شد.
لازم به ذکر است دو راهی روستای نمارستاق در جاده هراز در کیلومتر ۵۵ و در منطقه پنجاب واقع است.

اعضای شرکت کننده در برنامه ؛
آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – علی طوطی«پزشک تیم» – آرش کریمی – حامد رضا قنبری – هادی پزشکی – سجاد اصغری خواه – ابراهیم چاوشی – علیرضا سلطانی نژاد – داور گله دار