گزارش صعود قله کافره ۹۸/۷/۱۹-هر هفته یک برنامه«شماره ۸۳۴»

ارسال شده توسط در 12 اکتبر 2019 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این قله منفرد و سنگی در منهی الیه شمال غربی دشت لار واقع شده است که توسط تنها یال خود به قله کاسونک منطقه گرمابدر نیز متصل است.

به همین دلیل می توان این قله را از منطقه گرمابدر (تهران)صعود نمود .

ساعت ۷ صبح روز جمعه ۹۸/۷/۱۹ با تیم ۲۵ نفره باشگاه اسپیلت صعود این قله را کمی پایین تر از گردنه ۳۱۰۰ متری یونه زا (خاتون بارگاه) شروع کردیم.

برای رسیدن به این گردنه باید از منطقه فشم و گرمابدر عبور کرده ، جاده خاکی ۱۰ کیلومتری و ناهموار آن را طی نمود.

از روی گردنه به طرف یال صعود قله کاسونک حرکت کردیم و کمی بعد از آن جدا شده به طرف گردنه دوم مسیر صعود این قله که در انتهای یال شرقی کاسونک واقع است ، تراورس کردیم.

از آن گردنه باید ارتفاع کم کرده تا به اول یال صعود قله کافره رسید.

از اینجا به بعد مسیر صخره ای و سنگی‌ست و همینطور باید دقت نمود مسیر ریزشی و خطر پرتاب سنگ جدی‌ست.

در ساعت ۱۲:۳۰ پس از عبور از یال ها و شکاف ها و دره‌های کوتاه سنگی این کوهستان به قله رسیدیم.

ارتفاع ۳۶۸۴ متر اندازه گیری شد.

ساعت ۱۳ مسیر دشوار بازگشت را پیش رو گرفتیم و در آخرین دقایق روشنایی روز یعنی ساعت ۱۸ به محل پارک اتومبیل‌ها بازگشتیم و به تهران حرکت کردیم.
(طول مسافت صعود و فرود ۱۶ کیلومتربود)

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی «مربی» – رضا خلیل آبادی «سرپرست فنی» – محمود نادری – رامین منفردزاده – علی بلوچی «پزشک تیم» – ارسلان بیک محمدی «کمک مربی» – بهزاد زرین کوب – حجت اسماعیل زاده – علی شیدا – حمید سلیم رفتار – حامدرضا قنبری – نیما علاقبند – پویان خانجانی – بابک گنجی زاده
خانم ها : فاطمه هوشمند – نرگس یاری – سپیده میرشانی – زهرا مختاری – مریم عطارچی – عسل رستمی – زهرا جعفری و عضو جدید حنا صیرفی