گزارش صعود قله پالون گردن ۱۴۰۰/۵/۱ – هرهفته یک برنامه «شماره۹۲۴» به یاد خوزستان

ارسال شده توسط در 25 جولای 2021 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این قله مرتفع در البرز مرکزی قرار گرفته است و سه خط الرأس مهم به آن می رسد؛

از شرق خط الرأس دو خواهران تا دماوند

از شمال خط الرأس نرگس ها تا علم کوه

از غرب خط الرأس خلنوها تا کلون بستک و توچال

روز جمعه ۱۴۰۰/۵/۱ ساعت ۵ صبح صعود را از روستای لالون (فشم) شروع کردیم.

تعداد تیم ۲۴ نفر بود.

در ساعت ۷ صبح به آبشار خلنو رسیدیم و پس از ۲۰ دقیقه استراحت به طرف گردنه ورزا حرکت کردیم.

حدود ساعت ۹ صبح به این گردنه ۴۰۰۰ متری دست یافتیم که مسیر صعود قله خلنو هست و کوهنوردان بسیاری در این مسیر بودند.

وضعیت هوا آفتابی و ملایم بود.

پس از سرازیر شدن به کاسه خلنو از زیر تیغه های خلنو (ژاندارک) گذشته به طرف شرق و قله موسوم به میش چال ادامه مسیر دادیم.

این قله فرعی و سنگی بین دو قله خلنو بزرگ و پالون گردن قرار گرفته است و حدود ۴۲۵۰ متر ارتفاع دارد.

از این قله به بعد مسیر با فراز و نشیب زیادی روبروست .

در ساعت ۱۳ با ۲۱ نفر از اعضای تیم به قله ۴۲۵۶ متری پالون گردن رسیدیم.

بعد از عکاسی از همان مسیر صعود به طرف ارتفاعات پایین تر بازگشتیم.

در ساعت ۲۰ بعد از ۱۵ ساعت کوهنوزدی و طی ۲۹ کیلومتر (رفت و برگشت) به روستا رسیده ، با مینی‌بوس باشگاه به طرف تهران بازگشتیم.

«ما این صعود را به مردم خون‌گرم و سخت‌کوش خوزستان تقدیم نمودیم که در این زمان با مشکلات بسیاری روبرو هستند».

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – محمد رهبری «کمک سرپرست» – محمد زیودار – حامدرضا قنبری – رضا حیدری – بابک حاجی تقی – هادی پزشکی – مهران خوش فرجام – غلامرضا علیپور – علیرضا بابایی – فرامرز شاه محمدی – مرتضی ماهروزاده – محمدحسین جلالی – نیکزاد فرزینی – کاوه فکور – اعضای جدید آقایان سعید رادمهر و میثم کریمی