گزارش صعود قله هفت خانی ۹۸/۵/۱۱ – به همراه گزارش صعود رضاخلیل آبادی از قلل ناز و کهار،هفت خانی و گرچان-هر هفته یک برنامه«شماره ۸۲۲»

ارسال شده توسط در 3 آگوست 2019 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله هفت خان و یا هفت خانی از قلل استان البرز مرکزی است.

ارتفاع آن ۳۹۸۰ متر است.

از پنج روستا می توان این قله را صعود کرد که در جاده چالوس واقع هستند.

آزادبر ، کهنه ده ، کیاسر ، سپهسالار و اَویزر .

این قله از سمت غرب به قله کهار و از جنوب به قله گرچان متصل است.

روز جمعه ساعت ۶ صبح از روستای اَویزر با تیم ۳۱ نفره باشگاه اسپیلت صعود را شروع کردیم(ارتفاع ۲۰۵۰ متر).

ابتدای مسیر از داخل دره تنگی است که در بعضی از قسمت ها از داخل آب رودخانه می گذرد.

پس از ۸۰ دقیقه کوهپیمایی به امامزاده ای رسیدیم که در همانجا صبحانه صرف شد.

مسیر صعود از داخل و کنار رودخانه ادامه داشت تا با یک آبشار بلندی رسید که مسیر پاکوب از سمت راست آن به طرف بالا ادامه داشت.

باید توجه داشت دره دیگری در سمت چپ(غرب) این دره وجود دارد که نباید وارد آن شد چون بن بست است.

تیم ما به قصد دور زدن این دره یک ساعت بر روی یال مشرف بر آن تلاش نمود که متأسفانه جز اتلاف وقت ثمر دیگری نداشت.

پس از عبور از آبشار اول به دومین آبشار رسیدیم که پاکوب اصلی این بار از سمت چپ آن می گذشت.

در حدود ارتفاع ۳۰۰۰ متری به یک محوطه نسبتاً باز بین دو یال اصلی رسیدیم که محل یک گوسفند سرا بود.

از هر دوی این یال ها می توان به طرف قله ادامه مسیر داد.

تیم ما مسیر سمت راست یا شرقی را انتخاب کرد که پس از حدود یک ساعت به یال صعود اصلی رسید که از آنجا مسیر با مسیر صعود از سپهسالار مشترک می‌شد.

یال های صعود قله یکی پس از دیگری نمایان بود.

بعد از کمی استراحت صعود را ادامه دادیم و پس از ۹ ساعت تلاش در ساعت ۱۵ به تعداد ۱۸ نفر پای بر روی این قله ۳۹۸۰ متری گذاشتیم.

بقیه اعضا در ارتفاع بین ۲۸۰۰ تا ۳۸۰۰ متری به صعود خود پایان داده بودند.

پس از عکاسی راه طولانی فرود را پیش رو گرفتیم که با انتخاب مسیر شن اسکی داخل دره اصلی و یال غربی گوسفند سرا در ساعت ۱۷ به آنجا بازگشتیم و پس از صزف ناهار از مسیر پاکوب کنار رودخانه در ساعت ۲۰:۳۰ به اَویزر مراجعت کرده و به طرف تهران بازگشتیم.

پی نویس :

در این برنامه رضا خلیل آبادی سومین صعود سرعتی و رکوردی خود را که در ماه اخیر برنامه ریزی نموده بود ، اجرا کرد.

او حدود ساعت حدود ۴ صبح از روستای کلوان صعود خود را شروع کرده پس از صعود قلل ناز و کهار ، هفت خانی و گرچان ، در ساعت ۱۸:۳۰ به روستای کهنه ده رسید و برنامه خود را طی ۴۱ کیلومتر در مدت ۱۴ ساعت و ۲۰ دقیقه به پایان رساند.

اعضای شرکت‌کننده در برنامه:

آقایان: ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی«مربی» – محمود نادری – ارسلان بیک محمدی«کمک سرپرست» – محمدحسین اله یاری – رضا عبدالهی – ایمان عبادی – علیرضا رضایی – علیرضا گوهری – فرامرز فریدی – حجت اسماعیل زاده – علی شیدا – حمید سلیم رفتار – حامدرضا قنبری – آرمین فرازمان – پیمان کمیجانی – سعید منصوری – اشکان سالمی – نیما علاقبند – پویان خانجانی

خانم‌ها: سدا هاکوپیان – راشا ملک – دکتر فاطمه هوشمند – نرگس یاری – ندا محمدنژاد – سپیده میرشانی –    مهری بهمنی – زهرا مختاری – اسما سلطانی نژاد – پریسا سلطانی نسب – منیژه انداچه