گزارش صعود قله قلعه دختر از شهرستانک ۱۴۰۱/۱۱/۱۴ – هرهفته یک برنامه «شماره ۱۰۲۰»

ارسال شده توسط در 14 فوریه 2023 یک دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

ساعت ۴ صبح از زیر پل سید خندان به سمت شهرستانک حرکت کردیم و قبل از ساعت ۶ به مقصد رسیدیم.
ابتدای سه راهی ورودی به شهرستانک از مینی بوس پیاده شده و جاده پر برف و پا نخوردهٔ قصر ناصری را پیش گرفتیم. ساعت ۷:۳۰به آخرین پیچ قبل از کاخ ناصری رسیدیم و برای صبحانه توقف کوتاهی نمودیم.
این درّه ابتدای مسیر صعود است ولی در این فصل سال و با توجه به حجم برف نمیشد با مینی بوس تا اینجا بیائیم.
یک مسیر پاکوب در سمت راست دره وجود دارد. با این برفی که آمده اثری از پاکوب نیست.
سمت چپ درّه، برف کمتری داشت. باچند نفر از دوستان برای برفکوبی جلوتر حرکت کردیم و بقیه تیم با سر قدمی آقای محمودی مربی و پشکسوت گرامی باشگاه با فاصله ای کم از تیم برفکوب حرکت کردند.
حدود ساعت ۹:۲۵ به جاده ای مخروبه و خاکی رسیدیم این جاده ادامه جاده ناصری است که از گردنه شهرستانک به سمت شهرستانک ادامه دارد.
استراحت کوتاهی برای نوشیدن آب و تازه کردن نفس ها و ادامه مسیر.
خورشید آرام آرام از پشت کوهستان توچال بالا می آید و مناظری چشم نوازی  می آفرید.
در این بخش مسیر، نفرات برفکوب را به انتهای تیم فرستاده و بقیه دوستان به تناوب برفکوبی را انجام دادند تا به ابتدای یال اصلی صعود رسیدیم.
ساعت ۱۰:۳۰ بود که به ابتدای یال رسیدیم. از اینجا قله و قلعه آن مشاهده می شود. تا چشم کار می کند برف است و برف. مناظری چشم نوازی که اگر سرما و اندیشه صعود بگذارد می توان ساعت ها به تماشا نشست. چند دقیقه ای استراحت و ادامه مسیر….
قابل پیش بینی بود که روی یال حجم برف بالا بوده و یک نقاب سرتاسری در سمت چپ مسیر تا نزدیک قله داشته باشیم.
دوباره با تیم برفکوب از بقیه جدا شدیم. خودم با فاصله کمی از تیم برفکوب حرکت کردم تا هم راهنمای مسیر باشم و هم در شرایط پیش بینی نشده، نقش دیده بان را به درستی انجام داده باشم. قرار بود نزدیک قله، منتظر بقیه تیم باشیم اما به خاطر شدت باد، ترجیح دادیم به قله صعود کرده و در پناه دیوار قلعهٔ روی قله، تن به آفتاب درخشان بسپاریم.
ساعت ۱۱:۳۰به قله رسیدیم و همه تیم قبل از ساعت ۱۱:۴۵ به قله رسیدند.
پس از  گرفتن عکس های تکی و گروهی، از همان مسیری که صعود کرده بودیم، فرود آمدیم تا به جاده مخروبه ناصری رسیدیم.
مسیر جاده را پیش گرفتیم. ساعت ۱۴:۴۵ در منطقه ای مشرف به مبدا صعود، توقفی برای ناهار داشته و ساعت ۱۵:۰۰به مینی بوس رسیدیم.
خوشحال از انجام یک برنامه موفق به سمت تهران حرکت کردیم.
ساعت ۵عصر در زیر پل به امید هفته دیگر و برنامه ای دیگر از هم خداحافظی کردیم.

اعضای شرکت کننده در برنامه:
آقایان : شنتیا ربانی «مربی و سرپرست» – حمید محمودی «مربی» – ناصر کاویانی «کمک سرپرست» – محمد پورزادی – سجاد اصغری خواه – محمد ملکی –  داور گله دار – حسن انصاری – پویان خانجانی

خانم ها : نسرین سلطانی – مهناز محبوب – مینا حقیقی.

گزارش از شنتیا ربانی
عکس از گالری اسپیلت

یک دیدگاه to “گزارش صعود قله قلعه دختر از شهرستانک ۱۴۰۱/۱۱/۱۴ – هرهفته یک برنامه «شماره ۱۰۲۰»”