گزارش صعود قله قدمگاه ۹۸/۸/۳ – هر هفته یک برنامه«شماره ۸۳۷»

ارسال شده توسط در 26 اکتبر 2019 یک دیدگاه | دسته بندی شده در دسته بندی نشده

این قله به ارتفاع تقریبی ۳۵۶۰ متر در کوهستان‌های بین دو استان سمنان و مازندران قرار دارد.

قدمگاه را کوهنوردان از دو مسیر صعود می کنند :

مسیر اول از جاده خاکی موسوم به چالمیش که ورودی آن بعد از گردنه گدوک از ضلع شرقی (جاده فیروزکوه) شروع شده و تا ارتفاع حدود ۲۸۰۰ متری این کوهستان کشیده شده است.

مسیر دوم از روستای کمرود خطیرکوه است که تیم باشگاه اسپیلت در تاریخ ۹۸/۸/۳ موفق شد این قله را علیرغم هوائی ابری و مه آلود طی ۸ ساعت از این روستا به شرح زیر صعود نماید.(ارتفاع روستا حدود ۲۰۰۰ متر)

برای رسیدن به این روستا از دو طریق جاده فیروزکوه و جاده سمنان – شهمیرزاد می توان اقدام کرد. تیم ما بعد از ۵ ساعت رانندگی از طریق جاده فیروزکوه به این روستا دست یافت.

ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه صعود را شروع کردیم (تعداد ۲۹ نفر)

هوا کاملاً ابری و قله در پوششی از مه قرار گرفته بود.

ابتدای مسیر پس از خارج شدن از روستا روی تپه‌های زیبائی ادامه داشت که سطح آن را چمن‌زار و درختان کوتاه جنگلی به ویژه سرو کوهی فرا گرفته بود.

پس از دو ساعت در ارتفاع حدود ۲۶۰۰ متری مسیر صعود ، وارد دهلیزی پهن می گردد که دو طرف آن را صخره ای عظیم در بر گرفته است.

پاکوبی در میان این دهلیز وجود ندارد و بستر آن شنی و ریزشی‌ست که در ارتفاع ۳۲۰۰ متری به گردنه ای کوتاه می رسد که از آنجا می توان از روی یال نیمه صخره ای این کوهستان ، به قله قدمگاه قدم گذاشت.

تیم اول باشگاه در ساعت ۱۴:۱۵ به سرپرستی ارسلان بیک محمدی و تیم دوم در ساعت ۱۴:۴۵ به سرپرستی غلامرضا خلیل آبادی جمعاً به تعداد ۲۰ نفر به قله دست یافتند و تیم سوم به تعداد ۹ نفر تا ارتفاع ۳۰۰۰ متری تلاش نمودند.

قابل ذکر است از ارتفاع ۳۲۰۰ متر به بعد حدود ۲۰ سانتیمتر برف پاییزی سطح قله را پوشانده بود.

از روی قله مناظر بی نظیری از شهرها ، ییلاقات و قلل منطقه در هوائی غیر ابری کاملاً هویداست.

در ساعت ۱۸:۳۰ با پیوستن همه نفرات از روستای کمرود به طرف تهران حرکت کردیم.

لازم به ذکر است در سال ۸۸/۶/۶ تیم باشگاه اسپیلت از مسیر چالمیش (گردنه گدوک) این قله را صعود کرده بود.

با سپاس از آقایان مجید عظیمی راننده مینی بوس باشگاه ، مجیدرضاپور و بهزاد زرین کوب که اتومبیل های خود را در اختیار این برنامه قرار دادند.

 

اعضای شرکت کننده در برنامه :
آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی «مربی» – محمود نادری – ارسلان بیک محمدی«کمک سرپرست» – بهزار زرین کوب – محمد زیودار – مجیدرضاپور – مهدی یگانه – فرامرز فریدی – امیرمحمد عباسی – سیدمحسن حسینی – علی شیدا – حامدرضا قنبری – سعید منصوری – محمدامین رحمانی و عضو جدید بیوک نقدی
خانم ها : سِدا هاکوپیان – راشا ملک – فاطمه هوشمند«پزشک تیم» – نرگس یاری – ندا محمدنژاد – سپیده میرشانی – اسماء سلطانی نژاد – منیژه انداچه – عسل رستمی – عاطفه محزون دل – الهام بیک
میهمانان برنامه : خانم زهرا همتی و آقای محسن نبی زاده

گزارش ذبیح اله حمیدی
        ۹۸/۸/۴
عکسها از گالری اسپیلت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تیم اول

 

 

تیم دوم 

 

 

تیم سوم 

 

 

 

یک دیدگاه to “گزارش صعود قله قدمگاه ۹۸/۸/۳ – هر هفته یک برنامه«شماره ۸۳۷»”

  1. سعید منصوری می گوید:

    درود
    صعود عالی و پر چالشی بود.
    از همه‌ی همنوردان سپاسگزارم.

دیدگاه خود را بیان کنید