گزارش صعود قله علم کوه – مسیر ویرانه کوه و خرسان ها از طالقان – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۸۸»

ارسال شده توسط در 11 ژانویه 2021 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه, گزارش برنامه های فنی, گزارش صعود هاي تخصصي

پیرو جلسات هیئت رئیسه باشگاه جهت اجرای برنامه شاخص زمستان ۹۹ در نهایت تصمیم بر این شد که خط‌الرأس خرسان ها در تابستان اجرا تا هم منطقه شناسایی و هم نفرات با مسیر آشنا شوند.

تیم ۱۲ نفره باشگاه اسپیلت با قرار قبلی در تاریخ ۲ مهر در محل میدان آزادی حاضر شدند و ساعت ۲۲ با مینی بوس آقای عظیمی به سمت طالقان حرکت کردیم.

ساعت ۲۴ به روستای پراچان رسیدیم .

تاصبح در خودرو استراحت کردیم و ساعت ۴ از مسیر دره معدن صعودمان را شروع کردیم.

بعد از رسیدن به دمچه برای صبحانه توقف کردیم و باز به سمت گردنه حرکت کردیم.

در مسیر گردنه گردون کوه به چشمه رسیدیم.

این چشمه پر آب آخرین محل دسترسی به آب در این مسیر است.

بعد از برداشتن آب حرکت کرده و ساعت ۱۲ به گردنه رسیدیم که سمت شرق مسیر قلل لشکرک ها، شمال آن دشت حصارچال و غرب قله میش‌چال و ادامه راه ما بود.

در ساعت ۱۳:۳۰ به قله میش چال رسیدیم و خط‌الرأس را به سمت قلل مناره و ستاره ادامه دادیم.

زیر قله ستاره بعد از دقایقی استراحت به دستور و صلاحدید سرپرست تیم ، سه نفر برای ادامه مسیر مشخص شدند و همنوردان دیگر به سمت دشت حصارچال فرود رفتند.

تیم پیشرو با سرپرستی استاد ظهوری و استاد بهروزی و بنده بعد از گذشتن از قله ستاره و چالش های بعد آن ساعت۱۷ به اول شیب خرسان جنوبی رسیدیم.

در محل مناسبی چادر زدیم و استراحت کردیم. البته با همنوردان توسط بیسیم در تماس بودیم.

صبح بعد از جمع کردن چادر و بستن کوله ها ساعت ۳۰ :۷صعودمان را شروع کردیم .

با گذشتن از مسیرهای سخت، دشوار و ریزشی خرسان جنوبی و ویرانه کوه ، به زیر قله خرسان شمالی رسیدیم که قسمتی ثابت گذاری گردیده است.

با احتیاط کامل از آن گذر کردیم و به قله زیبای خرسان شمالی رسیدیم و جای همنوردان و عزیزان را خالی کردیم.

سپس به سمت پناهگاه خرسان فرود آمدیم و به سمت قله علم‌کوه صعود کردیم.

و ساعت ۱۱:۳۰ موفق شدیم با حضور اساتید عزیزم مهندس صفتدر ظهوری و محمدرضا بهروزی از این خط‌الرأس زیبا و پر چالش گذر کنیم و روی قله علم‌کوه با بنر یاد بود حسین صادق زاده عزیز عکس گرفته و به سمت دشت حصارچال فرود بیاییم.

انتهای دشت دوستان عزیزم فرامرز فریدی و سعید جامعی به استقبال ما آمدند و با غذای گرم و چای از ما پذیرایی کردند و به اتفاق آنها به سمت تنگه گلو و اول جاده حرکت کردیم و با نیسان به رودبارک و با رسیدن آقای عظیمی عزیز به سمت تهران برگشتیم.
از استاد حمیدی مدیریت باشگاه و اساتید عزیزم جناب محمودی، ظهوری، بهروزی و همه همنوردان عزیز که در این برنامه حضور داشتند تشکر می کنم.

پایدار و استوار باشید

حسین قربان نژاد

حمید محمودی«مربی» – صفتدر ظهوری«سرپرست» – محمدرضا بهروزی«مربی» – مهدی موسی نژاد – حسین قربان نژاد – ارسلان بیک محمدی – فرامرز فریدی – مهدی یگانه – علی شیدا – سعید جامعی – سبحان سلیمی- نیما علاقه بند – علی فیض آبادی