گزارش صعود قله شاه دژ از مسیر دیواره جنوبی(جدید) ۱۳۹۹/۹/۲۱- هر هفته یک برنامه«شماره ۸۹۱»

ارسال شده توسط در 14 ژانویه 2021 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه, گزارش برنامه های فنی, گزارش صعود هاي تخصصي

روز جمعه ۱۳۹۹/۹/۲۱ به اتفاق ده نفر از دوستان ساعت ۵ صبح با سه دستگاه اتومبیل شخصی به سمت کرج ، جاده چالوس و خوزنکلا حرکت کردیم.

ساعت حدود ۶:۱۵ ماشین ها را خارج از پارکینگ پارک کردیم.

علیرغم ذهنیت ما ، در منطقه از برف خبری نبود و تعجب ما را برانگیخته بود.

پس از چند دقیقه حرکت در دره ، مسیری که به یالی جدید در سمت راست منتهی می شد انتخاب کرده و صعودمان را از آن مسیر آغاز نمودیم.

حدود ساعت ۹ در ارتفاع حدود ۲۱۰۰ متری صبحانه را در هوای بسیار خوب و آفتابی صرف کردیم و سپس به سمت دهلیزی که مد مظر داشتیم ادامه مسیر دادیم.

ابتدا از یال سمت راست دهلیز حدود دو طول دست به سنگ سبک داشتیم و پس از عبور از یک تراورس به دهلیز وارد شدیم داخل دهلیز برف کاملاً مسیر را لغزنده کرده بود.

مقداری از مسیر را به صورت آزاد پیمایش کردیم .

سپس در قسمت آخر دهلیز بعلت ریزشی بودن مسیر از طناب استفاده کردیم و با استفاده از یک بلوک طبیعی در سنگ کارگاهی ایجاد کرده و چند نفر از دوستان به صورت حمایت و بقیه با کمک یومار مسیر را صعود کردند و ادامه مسیر را روی دهلیز به سمت راست از مسیر کاملاً پوشیده شده از برف صعود کردیم. و تقریباً به انتهای خط الرأس قله رسیدیم و پس از ۱۵ دقیقه به قله رسیدیم.

ساعت صعود ۱۵:۱۵ بود و پس از گرفتن عکس به سمت دره فرود آمدیم و حدود ساعت ۱۸ به ماشین ها رسیدیم.

یادآور می شوم هدف از این برنامه صعود مسیرهای ترکیبی یخ و برف و سنگ و شبیه سازی مسیر صعود ویرانه کوه (علم کوه)بود که اکثر بچه ها در محدوده قابل قبول نبودند و بایستی تلاش در این زمینه را بیشتر کرد.

گزارش از صفتدر ظهوری

اعضای شرکت کننده در برنامه :

آقایان : حمید محمودی «مربی» – صفتدر ظهوری«سرپرست» – محمدرضا بهروزی«مربی» – ارسلان بیک محمدی –  مهدی موسی نژاد – حسین قربان نژاد – فرشید صادق الحسینی «مربی» – علی شیدا – سعید جامعی – نیما علاقه بند و خانم شهربانو درزی «مربی»