گزارش صعود قله «سی چال تا ارتفاع ۳۴۰۰ متری» ۹۷/۹/۱۶ / هر هفته یک برنامه «شماره ۷۸۸»

ارسال شده توسط در 8 دسامبر 2018 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله سی چال به ارتفاع ۳۷۳۰ متر در البرز مرکزی واقع است.

این قله را می توان به شکل خط الرأسی از طریق قلل توچال – قلعه دختر و اله بند صعود نمود.

پهنه شمالی این کوهستان ، پیست اسکی دیزین را تشکیل داده است.

یال های غربی سی چال به جاده چالوس و شرق آن به پیست اسکی دربندسر می رسد.

از طریق قله آهنگرک می توان مسیر جنوب شرقی این قله را صعود نمود.

جنوب این کوهستان به منطقه آهار (رودبار قصران) متصل است.

برنامه این هفته باشگاه اسپیلت صعود قله سی چال از طریق روستای آهار بود که به شرح زیر اجرا شد:

ساعت ۷ صبح کوهپیمایی را از میدان آهار شروع کردیم.(ارتفاع ۲۱۰۰ متر)

هشت کیلومتر جاده خاکی منتهی به باغات بالای منطقه موسوم به «ده تنگه» را در دوساعت طی نمودیم.

تعداد تیم سی نفر بود که سه نفر از آنان یکی از اتومبیل های جیپ برنامه را تا انتهای جاده خاکی رساندند و منتظر رسیدن اعضای تیم شدند.

در ساعت ۹:۴۵ دقیقه پس از صرف صبحانه با تمام نفرات مسیر را ادامه دادیم.

وضعیت هوا ابری توأم با بارش خفیف برف بود.

مسیر صعود از داخل دره سنگلاخی و از کنار رودخانه اصلی می گذشت .

پس از چندی به آبشار بلندی رسیدیم که راه پاکوب آن با شیب تندی از سمت راست (شرق) آن می گذشت.

مسیر همچنان با فراز و نشیب سنگی در امتداد دره ادامه یافت.

پس از دو ساعت شیب دره افزایش یافت و باریک گشت و همچنین حجم برف هم بیشتر شد.

به ترتیب برف کوبی را ادامه دادیم.

وضعیت هوا پس از کمی صاف شدن ، دوباره ابری و با بارش شدید برف شروع شد.(برعکس پیش بینی کلیه سایت های هواشناسی کوهستان)

در ساعت ۱۲ به منطقه بالای دره که محیطی باز و گسترده بود رسیدیم.

ادامه صعود از کنار دیواره های کوتاهی می گذشت که شیب زیادی داشت.

نفرات پیشرو تیم وظیفه بازگشایی مسیر را بر عهده گرفتند .

این تلاش یک ساعت به طول انجامید.

در ساعت ۱۳ به دلیل یخ زدگی شیب یخچال کنار سنگ ها و لغزندگی آن و همینطور به علت نداشتن زمان کافی جهت صعود قله و عدم هوایی مناسب ، سرپرست پس از مشورت با نفرات پیشرو و سرپرست فنی، پایان زمان صعود را اعلام و کلیه نفرات داخل مسیر با احتیاط و رعایت نکات ایمنی فرود را در پیش گرفتند.

هوا همچنان ابری و بارش برف ادامه داشت(ارتفاع ۳۴۰۰ متر)

در ساعت ۱۵ در نقطه ای استراحت و صرف غذا در فضای زمستانی سرد را تجربه کردیم ، سپس به طرف پایین حرکت کرده در ساعت ۱۷:۴۵ پس از گذشتن از کنار باغات و با پشت سر گذاشتن یک غروب زیبای پاییزی و سرد به میدان آهار رسیدیم و برنامه به پایان رسید.

«پیمایش کل مسیر رفت و برگشت ۲۷ کیلومتر با gps اندازه گیری شد»

آقایان : ذبیح اله حمیدی(سرپرست) – غلامرضا خلیل آبادی «مربی» – رضا خلیل آبادی «سرپرست فنی» – محمود نادری – محمدتقی غلامی – ارسلان بیک محمدی«کمک مربی» – دکتر علی طوطی – محمدحسین اله یاری – محمد زیودار – علیرضا گوهری – فراز ساسانی – نیما اسماعیلی(نقشه) – محمدحسین رحمانی – حامد کرمانی – بهزاد زرین کوب – شایان زاهدی – علی شیدا – دانیال طهرانیان – پیام کشاورز – فرشید صادق الحسینی«مربی»
خانم ها : مریم نامنی – راشا ملک – دکتر فاطمه هوشمند – آناهیتا والی – نیلوفر خدادوست – سپیده میرشانی – مریم اسماعیلی – سارا مقصودپور – فرزانه فرجی
میهمان : خانم مرضیه صفری

IMG-20181208-WA0007

IMG-20181208-WA0000

نقطه پایانی مسیر

نفرات دیده می شوند(ارتفاع ۳۴۰۰ متر)