گزارش صعود قله سی چال از آهار ۱۳۹۹/۷/۴ – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۷۳»

ارسال شده توسط در 27 سپتامبر 2020 یک دیدگاه | دسته بندی شده در دسته بندی نشده

قله سی چال قله‌ای‌ست که در جبهه شمالی آن پیست اسکی بین المللی دیزین احداث شده است.

این قله ۳۷۲۰ متری را می توان از مسیرهای زیر صعود کرد:

۱- پارکینگ پایین منطقه دیزین (جاده چالوس)

۲- گردنه دیزین (جاده شمشک به دیزین) که ساده ترین مسیر است

۳- روستای آهار (جاده رودبار قصران)

۴- از خط الرأس غربی(شمالی) توچال پس از قلل توچال به قزقون چال ← قلعه دختر ← سی چال

برنامه این هفته باشگاه اسپیلت صعود این قله از آهار بود که به شرح زیر اجرا شد؛

ساعت ۵:۱۵ صبح در نیمه تاریک هوا کوهپیمایی را از طریق جاده کوهستانی آهار به ده تنگه شروع کردیم(اعضای تیم ۲۳ نفر بود)

ده تنگه منطقه‌ای کوهستانی در شمال آهار است که باغات بسیاری دارد (از این منطقه می توان قلل قلعه دختر و اله بند را نیز صعود کرد).

پس از دو ساعت و پانزده دقیقه جهت استراحت و صرف صبحانه در کنار آبشار زیبای بالای ده تنگه توقف کردیم.

سپس مسیر را از داخل دره ادامه داده به شیب های منتهی به قله سی چال رسیدیم.

آنتن بزرگ (تلویزیونی) روی قله از دور پیدا بود.

شیب های این مسیر شنی و ریزشی‌ست که باید با دقت عبور کرد.

در ساعت ۱۲ به گردنه‌ای بین قله سی چال و یال شرقی آن رسیدیم.

پس از استراحت با جمع شدن همه اعضای تیم حرکت کردیم و در ساعت ۱۳ به قله رسیدیم.

در ساعت ۱۴ پس از صرف ناهار و استراحت بر روی قله به طرف گردنه دیزین ادامه مسیر دادیم و از آنجا با مینی بوس باشگاه به طرف تهران بازگشتیم.

با تشکر از آقای محمدعلی مؤمنی که اتومبیل خود را در این برنامه در اختیار باشگاه قرار داد.

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – حامدرضا قنبری – آرمین فرازمان «کمک سرپرست» – احمد مشیری – مهدی عبادزاده – بیوک نقدی «مسئول پزشکی» – علیرضا سلطانی نژاد – محسن گودرزی – سعیدرضا تاجیک – رضا حیدری – مهران خوش فرجام – محمدعلی مؤمنی – فربد صمدی و عضو جدید بهنام پیروز

خانم ها : سپیده میرشانی – رؤیا تاراسی – اسما سلطانی نژاد – حنا صیرفی – سارینا جامی – آسیه جعفری – ریحانه خیربخش

میهمانان برنامه : خانم ها مائده عربیان – ریحانه دهقان

قله سی چال به ارتفاع ۳۷۳۰ متر

یک دیدگاه to “گزارش صعود قله سی چال از آهار ۱۳۹۹/۷/۴ – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۷۳»”