گزارش صعود قله سیاه سنگ از مسیر سنگان ۹۸/۷/۵ – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۳۱ »

ارسال شده توسط در 29 سپتامبر 2019 یک دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله سیاه سنگ بر روی خط الرأس غربی شرقی توچال قرار گرفته است .

از سمت غرب به قله منار و از سمت شرق به گردنه لت و در ادامه به قلل لوارک ، بازارک ، شاه نشین و توچال می رسد.

این خط الرأس در ادامه بعد از عبور از قلل پیاز چال و دارآباد در گردنه قوچک تهران به پایان می رسد.

مسیر صعود قله سیاه سنگ از روستای سنگان (جاده سولقان تهران) از سه طریق ممکن است ؛

اول : مسیر صعود قله پهنه حصار (مسیر صعود همین گزارش)
دوم : مسیر جاده سنگان بالا (مسیر فرود تیم ما)
سوم : مسیر باغ دره قبل از سنگان بالا (مسیر فرود تیم اصلی)

شرح برنامه :
ساعت ۶:۳۰ صعود را از کنار امام زاده قاسم سنگان شروع کردیم.

مسیر ما مسیر صعود قله پهنه حصار بود.

پس از استراحت و صرف صبحانه در کنار آبشار سنگان به صعود ادامه دادیم.

در ساعت ۱۰ صبح بر روی خط الرأس رسیدیم و به سمت شمال تغییر مسیر دادیم.

بعد از صعود یک قله فرعی به ارتفاع ۳۱۰۰ متر در دو مرحله فراز و نشیب حدود ۳۰۰ متر ارتفاع کم کرده به گردنه ای رسیدیم که از یک سو به سمت سنگان و از سمت دیگر به منطقه ارنگه می رسید.

در اینجا ۶ نفر از اعضای تیم به سمت سنگان بازگشتند و بقیه به تعداد ۱۴ نفر صعود را از شیب های تند مسیر ادامه دادیم.

ساعت ۱۳ به یک قله فرعی صعود کردیم و سپس از روی خط الرأس ادامه مسیر دادیم و به مسیر دکل های عظیم برق منتهی به قله سیاه سنگ رسیدیم که جاده ای خاکی نیز در کنار این دکل ها احداث شده بود.

در ساعت ۱۴:۳۰ به قله ۳۵۶۷ متری سیاه سنگ صعود کردیم.

راه بازگشت را به دلیل ضیق وقت از روی خط الرأس و از کنار جاده دکل ها انتخاب کردیم.

در ساعت ۱۷:۳۰ به بالای روستای سنگان رسیدیم و از راه پاکوبی که بر روی یک یال شنی قرار داشت قبل از به پایان رسیدن روشنایی یک روز کوتاه پاییزی ، در ساعت ۱۸:۳۰ به انتهای دره (باغ دره) کمی قبل از سنگان بالا رسیدیم جایی که دوستان و مینی بوس باشگاه منتظرمان بودند.

«کل مسافت طی شده در این برنامه ۲۵ کیلومتر با  gps اندازه گیری شد.»

پی نویس:
جای جای این کوهستان در حال تخریب و جاده سازی و ویلاسازی‌ست و متأسفانه از طرف هیچ ارگان و سازمانی کنترل و نظارت نمی شود. تا چشم کار می کند آمار تخریب دست انسان بر این کوهستان نمایان است و گویی پایانی ندارد.

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی «مربی» – ارسلان بیک محمدی – بنیامین سعیدی – مصطفی آهنی – دانیال طهرانیان – علی شیدا(gps) – احمد مشیری – احمدرضا قنبری – آرمین فرازمان – نیما علاقبند – اشکان سالمی
خانم ها : دکتر فاطمه هوشمند – نیلوفر خدادوست – سپیده میرشانی – زهرا مختاری – اسما سلطانی نژاد – منیژه انداچه – پریسا سلطانی نسب
میهمان برنامه : حنا صیرفی

۹۸/۷/۶

عکس ها : گالری اسپیلت

قله ۳۵۶۷ متری سیاه سنگ

یک دیدگاه to “گزارش صعود قله سیاه سنگ از مسیر سنگان ۹۸/۷/۵ – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۳۱ »”

1. قاسم می گوید:

درود بر شما . گزارشاتون عالی هست. جسارتا “ضیق وقت” درست هست.