گزارش صعود قله سرکچال ها ۹۷/۸/۱۱ /هر هفته یک برنامه «شماره ۷۸۴»

ارسال شده توسط در 3 نوامبر 2018 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قلل سرکچال ها یا خط الرأس سرکچال ها در شمال شمشک واقع شده است.

ابتدای این خط الرأس قله کلون بستک و انتهای آن(شرقی) روستای لالون می باشد.

سه قله سرکچال یک به ارتفاع ۴۱۳۰ متر ، سرکچال دو به ارتفاع ۴۱۶۰ متر و سرکچال سه به ارتفاع ۴۲۱۰ متر تقریباً در وسط این خط الرأس قرار گرفته اند.

مسیرهای صعود به این قل از روستاهای شمشک و لالون و از قله کلون بستک است.

طبق برنامه باشگاه ، روز جمعه ۱۱ آبان ماه به همراه ۲۵ نفر از اعضای باشکاه با یک دستگاه مینی بوس و یک دستگاه سواری به سمت روستای شمشک حرکت و در ساعت ۶:۳۰ به محله سپیدستان روستای شمشک رسیدیم .

پس از آماده شدن تیم ، به سمت قله حرکت کردیم.

صبح سرد پاییزی و برگ های زرد و دورنمای قله پوشیده از برف همراه با هجوم ابرهای پاییزی نوید یک کوهنوردی با نشاط را به ما می داد.

پس از عبور از کوچه باغ ها وارد دره ای شدیم که به یال صعود زمستانی (مجاور دیواره شمشک) منتهی می شود.

در ساعت ۹ صبح و در ارتفاع حدود ۳۴۰۰ برای صرف صبحانه توقف کرده و سپس به صعود ادامه دادیم.

از ارتفاع ۳۶۰۰ متر تیم به دو قسمت پیشرو به سرپرستی رضا خلیل آبادی با سرعت بیشتری به صعود ادامه داد و در ساعت ۱۱:۱۵ دقیقه موفق به صعود سرکچال یک و در ساعت ۱۲ موفق به صعود سرکچال دو و سه شد.

مسیر صعود حدوداً از ارتفاع ۳۸۰۰ به بعد پوشیده از برف بود .

تیم دوم که اعضای جدید را به همراه داشت موفق شد در ساعت ۱۱:۴۵ سرکچال یک ، ساعت ۱۲:۳۰ سرکچال دو و در نهایت ساعت ۱۳ سرکچال سه را صعود نماید.

بعد از گرفتن عکس قله و استراحت در ساعت ۱۳:۲۰ دقیقه فرود را از مسیر دیگری آغاز و در ساعت ۱۴:۲۰ دقیقه به پناهگاه لجنی رسیدیم.

بعد از صرف ناهار در ساعت ۱۵:۱۰ دقیقه به سمت شمشک حرکت و نهایتاً در ساعت ۱۶:۳۰ به مینی بوس رسیدیم.

ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه به پل سیدخندان رسیدیم و یک روز خوب کوهنوردی به پایان رسید.

آقایان : غلامرضا خلیل آبادی «سرپرست» – رضا خلیل آبادی «سرپرست فنی»- حسین قربان نژاد – حسین صادق زاده – ارسلان بیک محمدی- رضا عبدالهی – محمدحسین اله یاری – دکتر علی طوطی (پزشک تیم) – مجید رضاپور – علیرضا گوهری – محمدزیودار – ایمان عبادی – بابک صبری – هادی حسنی – بنجامین سعیدی – فرامرز فریدی – امیرمحمد عباسی – علی شیدا – دانیال طهرانیان
خانم ها : راشا ملک – فاطمه هوشمند – نیلوفر خدادوست – نرگس یاری – ندا محمدنژاد – سارا مقصودپور