گزارش صعود قله سرنسا(مسیر روستای سرنسابه گرماب) ۱۴۰۰/۹/۲۶ – هر هفته یک برنامه «شماره ۹۴۸»

ارسال شده توسط در 20 دسامبر 2021 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این قله از غرب به منطقه جاده چالوس حد فاصل روستای نسا تا گرماب و کسیل می‌رسد و از شرق به توسط خطالرأسی تا قله سی چال ادامه دارد.
از شمال به منطقه گاجره و از جنوب تا ارتفاعات شمالی روستای شهرستانک کشیده شده است.

ساعت ۵:۴۵ صبح جمعه ۱۴۰۰/۹/۲۶ با تیم ۱۹ نفره باشگاه اسپیلت صعود را در هوایی سرد شروع کردیم.
۳ نفر دیگر با تأخیر به تیم اضافه شدند و جمعا به ۲۲ نفر رسیدیم.

پس از گذشتن ار روستا از روی جاده ای متروکه که در سمت چپ(غرب) رودخانه اصلی بود صعود را به طرف ارتفاعات بالاتر ادامه دادیم.
روی این جاده را برف فرا گرفته بود و نیاز به برف کوبی داشت.

این جاده جهت نصب دکل های عظیم برق رسانی کشیده شده بود که ضمن تخریب محیط زیست آلودگی بصری و طبیعی بسیاری در این منطقه ایجاد کرده بود و دقیقا از زیر قله سرنسا به طرف جنوب ادامه می‌یافت.

پس از چهار ساعت و نیم به این قله ۳۳۵۰متری صعود کردیم.
وضیعت هوا آفتابی و نیمه ابری بود.

پس از عکاسی و استراحت و تماشای کم نظیر قلل اطراف در ساعت ۱۱ صبح از مسیر دیگری اقدام به فرود کردیم که از دره غربی این قله می‌گذشت.
بر خلاف مسیر صعود این دره از زیبایی های طبیعی و جلوه های کوهنوردی برخوردار بود.

در ساعت ۱۵ پس از رسیدن به جاده چالوس (کمی قبل از تونل روستای گرماب) این برنامه به پایان رسید.
با سپاس از آقای محمدرضا جعفری که علاوه بر مینی‌بوس باشگاه اتومبیل شخصی خود را در اختیار این برنامه گذاشتند.

اعضای شرکت کننده در برنامه ؛

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – صفتدر ظهوری «مربی» – محمدرضا بهروزی «مربی» – محمود نادری – محسن شاکری – ارسلان بیک محمدی – ناصر کاویانی – مسعود علیزاده – نیما علاقه بند – حامدرضا قنبری – مرتضی ماهروزاده – امین شاه‌محمدی – محمدرضا جعفری – شهاب فرهادی – سیامک رشیدی – سعید رادمهر

خانم ها : سپیده میرشانی – مریم عطارچی – سعیده بهزاد افشار – مهناز برزویی – نگار حسینی – فرشته چناقچی