گزارش صعود قله سبلان ۹۸/۰۶/۱۸ – هر هفته یک برنامه«شماره ۸۲۸»

ارسال شده توسط در 15 سپتامبر 2019 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله سبلان سه مسیر اصلی دارد :

۱- شمال شرقی «شابیل»
۲- غربی «پناهگاه عقاب»
۳- جنوب شرقی «پیست اسکی آلوارس»

تیم ۱۳ نفره باشگاه اسپیلت ساعت ۸:۳۰ روز ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ صعود را از آخرین گوسفندسرا که در گویش آذری به آن اُبا می گویند ، شروع کرد.(ارتفاع حدود ۳۵۰۰ متر) هوا کاملاً مه آلود بود و بارش ریز باران گاه و بیگاه ادامه داشت. مسیر یابی در قسمت اول این مسیر تا رسیدن به ابتدای یال و تابلوهایی که وجود داشت ، مشکل می نمود.

در ساعت ۹:۳۰ متوجه شدیم کمی به شرق رفته و به تیغه های شرقی نزدیک شده ایم.

با عبور از میان صخره ها و تیغه های سنگی در ساعت ۱۱ صبح به شکل تراورس سعی کردیم به سمت غرب ادامه مسیر دهیم، هوا همچنان مه آلود بود و امکان مسیریابی صحیح را کاهش می داد.

در ساعت ۱۳:۳۰ با رسیدن به ارتفاع حدودی ۴۵۵۰ متری متوجه شدیم هوای قله که از دور دیده می شد علیرغم پیش بینی هواشناسی طوفانی و سرد شده است، به همین دلیل با توجه به از دست دادن زمان مناسب راه بازگشت از همان مسیر پر چالش و صخره ای روا پیش گرفتیم و در نهایت در ساعت ۱۷:۳۰ با استفاده از نقاط ثبت شده بر روی GPS خود را به محل آغاز برنامه رساندیم و با رسیدن وانت نیسان به پیست اسکی آلوارس بازگشتیم.

اعضای شرکت کننده در برنامه
آقایان : ذبیح اله حمیدی سرپرست – غلامرضا خلیل آبادی مربی – مسعود علیزاده –  علیرضا کاظمی جی پی اس –  سعید منصوری  – نیما علاقبند – حمید سلیم رفتار  – علیرضا رضایی

خانم ها: پگاه شاهرخی  – دکتر فاطمه هوشمند  – سپیده میرشانی  – نرگس یاری  – منیژه انداچه