گزارش صعود قله دونا ۹۷/۹/۲۳ /هر هفته یک برنامه «شماره ۷۸۹»

ارسال شده توسط در 15 دسامبر 2018 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله دونا با ارتفاع ۳۶۰۰ متر در خط الرأس شرقی – غربی البرز مرکزی قرار دارد و مرز جغرافیایی استان مازندران و البرز واقع شده است.
این قله از چند مسیر قابل صعود می باشد؛
۱- روستای دونا در جاده بلده
۲- گردنه کندوان (اول خط الرأس غربی) در جاده چالوس
۳- روستای وارنگه (والنگرود) در جاده دیزین
۴- قله سرخاب (پیشنهاد می کنم از این مسیر در پاییز و زمستان به دلیل صخره ای بودن صعود نکنید).
هنگامی که بر فراز این قله قرار می گیرید ، زیباترین قلل البرز را مشاهده می نمایید . از آزاد کوه زیبا تا علم کوه شگرف.

گزارش صعود :
ساعت ۵:۲۰ صبح روز جمعه ۲۳ آذرماه ۹۷ به همراه ۱۶نفر از اعضای باشگاه توسط مینی بوس باشگاه به سمت روستای وارنگه رود (جاده چالوس) حرکت خود را آغاز کردیم.
ساعت ۷:۴۰ دقیقه به مقصد رسیدیم.

پس از آماده شدن تیم در امتداد رودخانه وارنگه رود صعود را آغاز نمودیم.

پس از حدود دو کیلومتر پیمایش ، به اولین دره سمت چپ رسیدیم که مسیر صعود قله دونا می باشد.

البته یال صعود زمستانی قله سرخاب نیز اول همین دره و در سمت راست آن قرار دارد.

در ابتدای دره در ساعت ۹ برای صرف صبحانه توقفی حدودا بیست دقیقه ای داشتیم.

یال جنوب به شمال و موازی یال صعود قله سرخاب را برای صعود انتخاب کردیم و پس از صبحانه در دره پیمایش را شروع کردیم.

در این دره چند یال جنوبی – شمالی وجود دارد که می توان برای صعود قله دونا انتخاب کرد.

پس از دو ساعت تلاش به ابتدای یال قله دونا رسیدیم .

از ابتدای یال قله ، برف کوبی داشتیم.حجم برف حدوداً ۳۰ سانتی متر و گاهاً بیشتر بود.

همه افراد تیم در ساعت ۱۲ موفق به صعود قله شدند و پس از استراحت و گرفتن عکس ، فرود را آغاز کردیم.

بر روی خط الرأس دونا به سرخاب ، سرپرست تیم تصمیم به تلاش برای صعود قله سرخاب توسط افراد با تجربه تر تیم گرفت و تیم به دو گروه هشت نفری تقسیم شد.

یک تیم به سرپرستی رضا عبدالهی به سمت روستای وارنگه رود حرکت و در ساعت ۱۵:۴۵ دقیقه به مینی بوس رسیدند.

اما تیم دوم به سمت قله سرخاب مسیر را ادامه دادند.

از ابتدای گردنه حجم برف زیادی را شاهد بودیم و کم کم دست به سنگ ها شروع شد.

سرپرست فنی تیم (رضا خلیل آبادی به همراه ارسلان بیک محمدی«کمک سرپرست» جهت مسیر یابی کمی جلوتر از تیم حرکت می کردند).

عبور از چند دهلیز با حجم برف زیاد و دست به سنگ شدن از جاذبه های این مسیر بود.

پس از حدوداً دو ساعت تلاش و صعود تا ارتفاع ۳۶۸۰ متر، به دلیل اتمام زمان صعود (ساعت ۱۴:۳۰) به صلاحدید سرپرست صعود متوقف و فرود را آغاز کردیم و در ساعت ۱۷ به مینی بوس باشگاه در روستای وارنگه رود رسیدیم.

ساعت ۲۰ بار دیگر با خاطراتی خوب و دوست داشتنی در میدان آزادی این برنامه نیز به پایان رسید.

آقایان : غلامرضا خلیل آبادی «سرپرست» – رضا خلیل آبادی « سرپرست فنی» – محمد پورزادی – ارسلان بیک محمدی«کمک سرپرست» – رضا عبدالهی – علیرضا گوهری – حجت اسماعیل زاده – علی شیدا – پیام کشاورز – فرشید صادق الحسینی «مربی»
خانم ها : راشا ملک – دکترفاطمه هوشمند – نیلوفر خدادوست – نرگس یاری – ندا محمدنژاد – سارا مقصودپور