گزارش صعود قله دومیراردهال«بام استان مرکزی» ۹۷٫۱٫۳۱/هر هفته یک برنامه «شماره ۷۴۵»

ارسال شده توسط در 21 آوریل 2018 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

ساعت ۴ صبح روز جمعه ۹۷/۱/۳۱ با تیم هفده نفره از درب باشگاه راهی منطقه شدیم.

پس از رسیدن به شهر دلیجان ، جاده ۲۷ کیلومتری روستای مُزوَش را طی کردیم.

سپس وارد جاده معدن شده تا دامنه های صعود این قله پیش رفتیم.

سه مسیر را می توان از اینجا برای صعود انتخاب کرد(ارتفاع ۲۳۰۰ متر):

۱- یال سنگی سمت راست (شمالی)

۲- دره میانی

۳- یال معمولی و نرمال سمت چپ .

برای رسیدن به پای این سه مسیر باید دامنه های این کوهستان را پشت سر گذاشت که حدود دو ساعت زمان لازم دارد.

تیم ما مسیر یال صخره ای را انتخاب کرد که بعد از پنج ساعت تلاش به بام استان مرکزی دست یافتیم(ارتفاع۳۵۰۰ متر).

باید توجه کرد این مسیر کاملاً سنگی و ریزشی‌ست که صعود کنندگان ضمن احتیاط می باید مهارت سنگ نوردی و تجربه عبور از این گونه معابر را داشته باشند.

مسیر فرود را یال نرمال انتخاب کردیم که در نهایت پس از هشت ساعت صعود و فرود در ساعت ۱۷ به مینی بوس باشگاه رسیدیم و به طرف تهران بازگشتیم.

همنوردان گرامی جهت اطلاع از کوهشناسی این قله و کسب اطلاعات تکمیلی می توانند به گزارش دیگر این قله (اینجا) مراجعه نمایند.

اعضای شرکت‌کننده در برنامه:
آقایان: ذبیح اله حمیدی«سرپرست» – سعید شریعتی(gps) – غلامرضا خلیل آبادی«مربی» – دکتر علی بلوچی – محمدتقی غلامی – رحیم بیضاوی – رضا عبدالهی – بنیامین سعیدی – آرش کریمی – بهزاد زرین کوب – فرامرز فریدی – مصطفی آهنی – سیاوش ظرافت