گزارش صعود قله خوان کهار ۹۸/۸/۱۰-هر هفته یک برنامه«شماره ۸۳۸»

ارسال شده توسط در 2 نوامبر 2019 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله خوان کهار به ارتفاع تقریبی ۳۴۰۰ متر در منطقه کوهستانی سیرا(پل خواب) جاده چالوس قرار گرفته است.

مبدأ صعود این قله روستای نشترود است.

مسیر صعود از روی یالی که در سمت جنوب غربی روستا واقع است ، شروع می شود.

در داخل دره اصلی این روستا که به طرف قله کشیده شده ، جاده ای کوتاه وجود دارد که می توان از این جاده نیز جهت صعود قله بهره‌مند شد.

روز جمعه ۹۸/۸/۱۰ با تیم ۲۹ نفره باشگاه اسپیلت ساعت ۷ صبح صعود را شروع کردیم.(ارتفاع ۲۱۰۰ متر)

پس از خارج شدن از روستا از روی یال به طرف قله حرکت کردیم.

وضعیت هوا ابری ، توأم با ریزش گاه گاه تگرگ در ارتفاعات بود.

این یال در ارتفاع حدود ۳۰۰۰ متری با چرخشی به طرف شرق ، مستقیم تا قله کشیده شده است.

در ساعت ۱۱:۴۵ با تمام نفرات به قله رسیدیم.

هوا کاملاً ابری و بارش برف شروع شده بود.

پس از عکاسی از روی یال به طرف پایین بازگشتیم که در ارتفاع حدود ۳۲۰۰ متری به طرف دره سرازیر شده ، از مسیر دوم این قله (دره) به روستای نشترود ادامه مسیر دادیم.

در ساعت حدود ۱۵:۳۰ با رسیدن به این روستا به طرف تهران بازگشتیم.

«با تشکر از آقایان مهدی موسی‌نژاد و محمد پورزادی که اتومبیل‌های شخصی خود را در اختیار این برنامه قرار دادند».

کل مسیر صعود و فرود ۱۵ کیلومتر با gps اندازه‌گیری شد.

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی «مربی» – مهدی موسی نژاد – محمد پورزادی – ارسلان بیک محمدی«کمک سرپرست» – علیرضا کاظمی(gps) – رضا عبدالهی – محمد زیودار – بنیامین سعیدی – علی شیدا – فرشیدصادق الحسینی«مربی» – حجت اسماعیل زاده – حامدرضا قنبری – آرمین فرازمان – احمد مشیری – نیما علاقه‌بند – حمید نصر – بیوک نقدی
خانم ها : سِدا هاکوپیان – فاطمه هوشمند(پزشک تیم) – نیلوفر خدادوست – سپیده میرشانی – مریم عطارچی – منیژه انداچه – عسل رستمی – حنا صیرفی – عاطفه محزون دل – الهام بیک و عضو جدید رویا تاراسی

مسیر صعود و فرود قله خوان و کهار

قله خوان کهار به ارتفاع تقریبی ۳۴۰۰ متر

۲ دیدگاه to “گزارش صعود قله خوان کهار ۹۸/۸/۱۰-هر هفته یک برنامه«شماره ۸۳۸»”

1. محمد پورزادي می گوید:

ابروبادومه و خورشید و فلک و اسپیلت دست به کار شدند تا در یک روز زیبای پاییزی ،صعودی موفق با تماشای تمام مناظر و پدیده های طبیعی که برای دیدن هریک از انها باید سفر و رنج جداگانه کشید یکجا داشته و شاهد بارش اولین برف پاییزی بر بلندای الیرز همیشه جاوید باشیم.مشاهده ی ابر و مه و رنگین کمان و برف وباران و تگرگ و تنوع رنگهای گیاهان و درختان همه در یک برنامه فرصتی است که کمتر نصیب هر جوینده ای می شود ولی ما به لطف اسپیلت و جناب حمیدی همه را با هم تجربه و نوش جان کردیم.درود بر دوستان و همنوردان این برنامه