گزارش صعود قله خوان کهار ۱۴۰۰/۹/۱۹ – هر هفته یک برنامه «شماره ۹۴۷»

ارسال شده توسط در 13 دسامبر 2021 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

«معرفی قله خوان کهار واقع در البرز مرکزی»ارتفاع تقریبی ۳۴۰۰ متر
از شرق به روستای نشترود/جاده چالوس
از غرب به روستای دروان/کرج
از جنوب به ارتفاعات دیواره پل خواب تا کوشک بالا/تونل شماره ۵ جاده چالوس
از شمال به خطالرأس صعود قله سیادر و قلل ناز و کهار/جاده چالوس

بهترین زمان صعود از لحاظ (جذابیت های فنی کوهنوردی) آذر ماه تا فرودین هر سال

******

گزارش این صعود؛
ساعت ۶:۱۵ صبح صعود را با تیم ۲۱ نفره باشگاه اسپیلت از روستای نشترود کیلومتر ۴۰ جاده چالوس/منطقه پل خواب شروع کردیم.

در این برنامه تیم کوهنوردی تیراگ به تعداد ۱۱ نفر به سرپرستی آقای رضا خلیل آبادی از اعضای اسبق و پایدار باشگاه اسپیلت نیز حضور داشتند.

پس از گذشتن از روستا به طرف جنوب و با روشن شدن هوا ، شیب های منتهی به صعود یال زمستانی و (شرقی) را یافته به طرف آن حرکت کردیم.

این یال از سمت شرق مستقیم تا قله اصلی کشیده شده است.

مسیرهای دیگر صعود این قله از نشترود اولی را می‌توان از داخل دره اصلی در صورت مناسب بودن حجم برف انتخاب کرد و دوم یال شمال شرقی هست که بعد از گذشتن از روستا و ادامه جاده بعد از یک پیچ آغاز می‌شود که تیم ما مسیر فرود خود را آن یال انتخاب کرد.

در ساعت های ۷:۴۵ و ۹:۱۵ با دو زمان استراحت در ببن صعود ها توانستیم رأس ساعت ۱۰:۴۵ این قله ۳۴۰۰ متری را صعود کرده غرق زیبایی ها و چشم انداز های آن قرار گیریم.

مسیر یال کاملا برفی بود و اعضا به نوبت وظیفه برف کوبی را بدون مشکل خاصی به انجام رسانند.

بر روی قله با تیم تیراگ خداحافظی کرده به طرف گردنه شمالی این کوهستان سرازیر شدیم.
بر روی این گردنه حدود ۴۰ دقیقه سرپرست برنامه به معرفی اجمالی کلنگ کوهنوردی و طرز استفاده آن پرداخت.

سپس حدود ۲۰۰ متر صعود کرده به یک قله فرعی به ارتفاع حدود ۳۲۰۰ متر رسیدیم.

در آنجا به بررسی صعود قله بعدی که (سیادر) نام دارد پرداختیم که علی‌رغم توانمندی تعداد بسیاری از اعضا به دلیل نزدیک شدن به ساعت ۱۳ از صعود بیشتر اجتناب کرده از یال شمال شرقی این کوهستان به طرف روستا نشترود حرکت کردیم.

این یال نیز مانند یال صعود قله از حجم برف مناسبی برخوردار بود که پس از دو تایم استراحت و صرف ناهار ساعت ۱۶ به محل پارک مینیبوس باشگاه در نشترود رسیده به طرف تهران راه افتادیم.

با سپاس از آقای فرامرز شاه محمدی که اتومبیل شخصی خود را در این برنامه در اختیار باشگاه قرار داد.

اعضای شرکت کننده در برنامه ؛

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – علیرضا کاظمی «مربی» – حامدرضا قنبری – علیرضا بابایی –  فرامرز شاه‌محمدی – نیکزاد فرزینی – حسین جلالی – مرتضی ماهروزاده – کاوه فکور – محمدرضا جعفری – میثم کریمی – شهاب فرهادی – مصطفی اسمعیلیان – سعید رادمهر – سیامک رشیدی –

خانم ها : سپیده میرشانی – افسانه عزیززاده – مهناز برزویی – نگار حسینی – آنوشا فتح الهی