گزارش صعود قله توچال از شهرستانک ، فرود به درکه ۹۹/۷/۱۱ – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۷۴»

ارسال شده توسط در 4 اکتبر 2020 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

از سه روستای آهار ، ایگل (رودبار قصران) و شهرستانک (جاده چالوس) می توان قله توچال را از جبهه شمالی صعود کرد.

روز جمعه ۹۹/۷/۱۱ با تیم ۲۶ نفره باشگاه ساعت ۵:۴۵ صبح صعود را کمی بعد از جاده کوهستانی شهرستانک به چشمه گله گیله شروع کردیم.

این چشمه پر آب و گوارا در بالای شهرستانک و بعد از کاخ (مخروبه) و مشهور ناصرالدین شاه قاجار قرار گرفته است.

هوا آفتابی و خنکای پاییزی سرتاسر روز ادامه داشت.

پاکوب ملایم این مسیر تا قله توچال ادامه دارد (این پاکوب بخشی از مسیر مشهور ناصری‌ست که ناصرالدین شاه در زمان سلطنت خود از منظریه تهران به شهرستانک کشیده بود).

در ساعت ۱۱:۳۰ به منطقه هتل توچال در ارتفاع ۳۵۰۰ متری رسیدیم. مکانی که در گذشته به (چمن مخمل) مشهور بود.

بعد از عبور از تأسیسات پیست اسکی و ایستگاه ۷ توچال در ساعت ۱۲:۴۵ به قله مشهور توچال به ارتفاع ۳۹۷۰ متری رسیدیم(بام تهران).

باد سردی روی قله وزیدن گرفته بود.

بعد از عکاسی در ساعت ۱۳ فرود را به طرف ایستگاه ۷ شروع کردیم.

مقصدمان عزیمت به پناهگاه پلنگ چال و منطقه درکه تهران بود.

هفت نفر از اعضای تیم به دلیل عدم آمادگی لازم از ایستگاه پنجم با تله کابین به تهران بازگشتند و الباقی تیم کمی بعد از ایستگاه ۷ به داخل دره عظیم شاه نشین وارد شده ، از شیب های تند و شنی آن گذشته ، پس از دو ساعت به پناهگاه پلنگ چال رسیدند.

پس از آن راه پاکوب دره را پیش گرفته در ساعت ۱۸:۱۵ دقیقه به درکه رسیده به طرف منازل خود بازگشتند.

کل مساحت طی شده حدود ۳۲ کیلومتر محاسبه شد.

اعضای شرکت کننده در برنامه:

آقایان: ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – حسین سجادیان و محمد زیودار «کمک سرپرست» – آرش کریمی – حامدرضا قنبری – مهدی مختاری – محمد امین رحمانی – مهدی عبادزاده – محسن گودرزی – ارشیا زند – مهران خوش فرجام – علیرضا بابائی – محمود رجبی – غلامرضا علیپور – سعیدرضا تاجیک – رضا حیدری – فربد صمدی – بهنام پیروز

خانم ها : مریم بیات –  زهرا مختاری – اسما سلطانی نژاد – ناهید نوروزی – سارا عبدی – ریحانه خیربخش – پریوش همتی و عضو جدید مائده غریبیان