گزارش صعود قله آسمان کوه- دشت لار ۹۸/۵/۴ – هر هفته یک برنامه«شماره ۸۲۱»

ارسال شده توسط در 28 جولای 2019 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله منفرد و سنگی آسمان کوه در شمال دشت لار قرار گرفته است.

هرچند از یک یال باریک شرقی به قله ای دیگر به نام (زرشکی) متصل است اما شکل و شمایل آن کاملاً مستقل و تنها به نظر می آید.

برای رسیدن به یال صعود این قله باید راه جیپ رو طولانی دشت لار از محل مبدا سد لار (جاده هراز) را پیمود و یا از طریق گردنه یونه زا (خاتون بارگاه) در منطقه گرمابدر تهران به آنجا رسید.

صبح جمعه ۹۸/۵/۴ با تیم ۲۹ نفره باشگاه اسپیلت در ساعت ۵:۱۶ دقیقه از طریق جاده خاکی گرمابدر به نزدیکی این گردنه رسیدیم که به دلیل رانش کوه جائه مسدود شده بود.

پس از پیاده شدن از اتومبیل ها و شروع کوهپیمایی ، در ساعت ۶:۳۰ دقیقه به این گردنه مهم البرز مرکزی به ارتفاع حدود ۳۲۰۰ متر صعود کردیم.

از آنجا مسیر به شکل سرازیری از جاده متروکه ای تا تنگه یونه زا ادامه دارد و به شمال دشت لار می رسد.

در ساعت ۷:۳۰ پس از عبور از رودخانه لار به استراحت و صرف صبحانه پرداختیم .

پس از طی حدود ۵ کیلومتر در جاده با انتخاب یال اصلی و سنگی و پرشیب قله آسمان کوه (جنوبی) به صعود ادامه دادیم.

این مسیر کاملاً صخره ای‌ست و در ارتفاع حدود ۳۷۰۰ متری به قله فرعی آسمان کوه می رسد و از آنجا به شکل مسطح ادامه داشته ، پس از یک شکست سنگی به زیر صخره یال اصلی قله می رسد.

بین ساعت ۱۴:۱۵ تا ۱۵ تعداد هجده نفر از اعضای تیم به این قله ۳۸۰۹ متری رسیدند.

۳ نفر تا ارتفاع ۳۷۰۰ متری صعود نمودند و ۸ نفر از اعضای موقت به سرپرستی غلامرضا خلیل آبادی از ارتفاع حدود ۳۵۰۰ متری از صعود بیشتر برحذر گشته ، راه فرود را پیش گرفتند.

در ساعت ۱۶ تیم ۲۱ نفره پس از صرف ناهار و استراحت ، از طریق دره غربی این قله که برف نسبتاً مناسبی داشت به دشت لار بازگشت و پس از طی جاده خاکی دشت لار که حدود ۴ کیلومتر آن به لطف راننده نیسان گذری ، سواره طی شد .

در ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه مسیر سربالایی گردنه را از تنگه یونه زا شروع کردیم و در ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه پس از ۱۵ ساعت تلاش و پیمودن حدود ۳۲ کیلومتر کوهنوردی ناب تابستانی به کنار اتومبیل ها و مینی بوس باشگاه بازگشتیم و به طرف تهران حرکت کردیم.

«با سپاس از آقایان آرش کریمی و علیرضا کاظمی که اتومبیل های خود را جهت اجرای این برنامه در اختیار باشگاه قرار دادند».

اعضای شرکت‌کننده در برنامه:

آقایان: ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی«مربی» – ارسلان بیک محمدی«کمک سرپرست» – علیرضا کاظمی«نقشه و gps) – ایمان عبادی – فرامرز فریدی – علیرضا گوهری – آرش کریمی – شایان زاهدی – علی شیدا – دانیال طهرانیان – حامدرضا قنبری – احمد مشیری – سعید منصوری – حسین اکرامی – مهدی حسینی – حمید نصر – نیما علاقبند – پویان خانجانی و عضو جدید بابک گنجی زاده

خانم‌ها: دکتر فاطمه هوشمند – سپیده میرشانی – زهره مومنی – اسما سلطانی – مریم بیات – مریم عطارچی – عسل رستمی – منیژه انداچه – سوگل افشار