گزارش صعود قلل گرچان به هفت خوانی«مسیر روستای حسنکدر به اویذر» ۱۴۰۰/۶/۱۹- هرهفته یک برنامه «شماره ۹۳۱»

ارسال شده توسط در 13 سپتامبر 2021 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

ساعت ۵:۳۰ صبح صعود را از روستای حسنکدر/جاده چالوس شروع کردیم.

هوا هنوز تاریک بود از روستا که گذشتیم بعد از امام زاده به اول دره رسیدیم.

بلافاصله از زیر پل در دست احداث بزرگراه شمال گذشته و در امتداد دره ی خشک و اصلی روستا به سمت بالا ادامه مسیر دادیم.

پاکوب این دره بعد از یک ساعت و نیم به یک سه راهی می‌رسد که ما مسیر وسط را پس از کمی استراحت ادامه دادیم.

قله سنگی هزار بند در جنوب ما قرار داشت و ما به سمت شمال و قله گرچان در حال صعود بودیم.

شیب های مسیر به ناگاه شدید شد و ما بعد از یک ساعت کوهپیمایی به یالی رسیدیم که تا خط‌الرأس شرقی قله گرچان ادامه داشت.

در ساعت ۱۰:۳۰ به قله گرچان به ارتفاع ۳۷۷۰ متری صعود کرده پس از استراحت و عکاسی بر روی یال شمالی ادامه مسیر دادیم که با فراز و نشیب زیادی روبروی بود.

بعد از دو ساعت به قله فرعی کلاش ویا به ارتفاع ۳۸۸۰ متر رسیدیم.

بعد از آن مسیر را با همه فراز و نشیب ادامه داده در نهایت ساعت ۱۵:۳۰ به قله رفیع هفت خوانی به ارتفاع ۳۹۸۰ متر دست یافتیم.

در ساعت ۱۶ فرود را به سمت روستای اویذر آغاز کردیم اما متاسفانه مسیر فرود به دره ی بن بستی ختم شد که پس از اصلاح مسیر در ساعت ۱۹ به اول پاکوب اصلی رسیدیم.

این منطقه دارای دره های فرعی و صعب العبوری هست که فقط یک راه پاکوب تا روستا دارد.

به دلیل کوتاه شدن روزها و خستگی تیم از سرعت‌مان کاسته شد و در نهایت به تاریکی شبانه برخوردیم.

مسیر پاکوب دره در چند نقطه با آبشارهای کوتاهی تلاقی داشت و با توجه به تاریکی و خستگی تیم در نهایت حدود ساعت ۲۳ به پای مینی بوس باشگاه که در روستای ابیذر منتظر مان بود، بازگشتیم و به طرف تهران حرکت کردیم.

کل مسیر پیموده شده در این برنامه حدود ۳۳ کیلومتر اندازه گیری شد.

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – علیرضا کاظمی «مربی» – مجیدرضاپور – حامدرضا قنبری – حمید نصر – بابک حاجی تقی – بهنام پیروزرام – علی رضایی – محمد خلیلی راد – مجسن خجسته – کاوه فکور و عضو جدید شهاب الدین فرهاد توسکی