گزارش صعود قلل کل خسون و کلون بستک ۱۴۰۱/۷/۸ – هزارمین گزارش برنامه این وب سایت

ارسال شده توسط در 2 اکتبر 2022 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

جای بسی خوشحالی‌ست که طی ۱۶ سال عمر این باشگاه و گذشت ۱۳ سال از راه اندازی وب سایت باشگاه اسپیلت توانسته ایم ۱۰۰۰ گزارش برنامه را مکتوب کرده در اختیار خوانندگان و همنوردان عزیزمان قرار دهیم.
این استمرار و تلاش را مرهون زحمات هم باشگاهیان و مدیران این وب‌سایت میدانیم که بدون چشم داشت خاص و متداول این روزگار ، عاشقانه به این امر پرداخته و جامعه کوهنوردی را تحت تأثیر مثبت و مؤثر کار نیک خود قرار داده اند.
این گزارش های مستند ، همواره بر اساس واقعیت های رخ داده در برنامه ها نوشته شده و منطبق بر اصول گزارش برنامه نویسی است که امیدواریم همان طور که تا کنون مورد توجه جامعه کوهنوردی بوده از این پس نیز مورد عنایت و توجه شما خوانندگان عزیز این وب سایت قرار گیرد.
                                   با سپاس
                                ذبیح اله حمیدی
مدیر مسئول وب سایت و باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی اسپیلت

شرح این گزارش؛
ساعت ۶ صبح جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ به تعداد ۱۶ نفر صعود را از محل پارکینگ هتل پیست اسکی دیزین/جاده چالوس شروع کردیم.

مسیر پاکوب را به طرف اول دره دریوک ادامه دادیم.
حوالی ساعت ۷ صبح بعد عبور از پل کوچک رودخانه کم آب دریوک ، از راه پاکوب کم پیدایی مقابل مان به طرف یال صعود حرکت کردیم.
این یال به تدریج سنگی شده به صخره هایی رسید که نیازمند سنگنوردی مختصری بود.
در ساعت ۱۰ صبح بعد از گذشتن از صخره های مسیر به یال زیر قله رسیدیم و در ساعت ۱۱ توانستیم بر روی قله حدودا ۴۰۵۰ متری کل خسون صعود کنیم.
این قله از سمت شمال شرقی با فاصله کمی به قله کلون بستک به ارتفاع ۴۱۵۰ متر می رسد که مسیری زیبا و تیغه ای ست اما از سمت غرب و جنوب به دره دریوک ختم میشود.
پس از صعود قله کلون بستک از یال عادی صعود این قله فرود رفتیم.
در ادامه بعد از صرف ناهار و استراحت ، از روی یال جنوبی قله کلون بستک که به ایستگاه مخابرات (گردنه دیزین) می رسد به طرف رودخانه و دره دریوک فرور رفتیم که پاکوبی بسیار مناسب و تقریبا شن اسکی بود.
در ساعت ۱۷ با رسیدن به کنار مینی بوس باشگاه در پارکینگ پیست اسکی دیزین این برنامه که با این ویژگی برای اولین بار در باشگاه اسپیلت اجرا می شد ، به پایان رسید.

آقایان : ذبیح اله حمیدی |«سرپرست » – نیما علاقه بند «مربی» – فرامرز شاه محمدی «کمک سرپرست» – حامدرضا قنبری – بیوک نقدی – سجاد اصغری خواه – مهرداد امیرآبادیان – داور گله دار – امید پورهاشمی
خانم ها : فرشته چناقچی – افسانه عزیززاده – مهناز محبوب – نگار حسینی – زهرا حیدریان