ارسال شده توسط در 5 سپتامبر 2020 یک دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

حسین صادق‌زاده کوهنورد ارزنده کشور و عضو پایدار باشگاه اسپیلت در تاریخ ۵ اردیبهشت ۹۹ متأسفانه در اثر شکستن نقاب برفی و ریزش بهمن در جبهه غربی قله سرکچال یک دارفانی را وداع گفت و به خیل درگذشتگان کوهستان پیوست.

این برنامه به یادبود او که عاشق مسیرهای گوناگون سرکچال بود اجرا شد.

در این برنامه علاوه بر تعدادی از هم باشگاهیان او ، سه همنورد آخرین صعودش (حسین قربان نژاد ، سعید جامعی و شعله ملک) نیز حضور داشتند.

*****************

شرح صعود :

حدود ساعت ۶ صبح ۹۹/۶/۱۴ به تعداد ۳۱ نفر صعود را از یال (دربندسر) شروع کردیم.

در گذشته اکثر کوهنوردان از این یال قله کلون بستک را صعود می کردند(نگارنده در سال ۱۳۵۵ برای اولین بار این قله را از این یال صعود کرده است).

این یال از سمت جنوبی به طور مستقیم به طرف قله کشیده شده است که در ارتفاع حدود ۳۸۰۰ متری با مسیر نرمال جنوب غربی که از گردنه دیزین (مخابرات) شروع می شود، هم مسیر می گردد.

حدود ساعت ۱۰ به مسیر نرمال رسیدیم.

کوهنوردان گروه های بسیاری در این مسیر در حال صعود بودند.

در ساعت ۱۱ زیر قله پر ازدحام کلون بستک که در گذشته آن را (خور توک) نیز می نامیدند عکس یادگاری را به ثبت رساندیم.(ارتفاع ۴۱۵۰ متر)

پس از آن تیم به دو قسمت تقسیم شد.

تیم اول به سرپرستی شنتیا ربانی به تعداد ۱۲ نفر به طرف گردنه دیزین بازگشتند که از آنجا توسط یکی از مینی بوس های باشگاه به تهران عزیمت کنند.

تیم دوم به تعداد ۱۹ نفر مسیر طولانی صعود خط الرأس قلل سرکچال ۱ و ۲ و ۳ را پیش رو گرفتند.

این مسیر با فراز و نشیب بسیار ابتدا به قله ۴۱۲۰ متری سرکچال یک می رسد.

در ساعت ۱۴ حدود صد متر پایین‌تر از قله سرکچال یک به محل جاودانه شدن حسین صادق‌زاده رسیدیم.

در آنجا ضمن عکاسی سنگ چینی را به یاد این شهید کوهنوردان برپا کردیم.

در ساعت ۱۵ بر روی قله سرکچال یک بار دیگر به یاد هم باشگاهی خود این بار در کنار تابلو یادبودش جمع شدیم ، این تابلو توسط باشگاه اسپیلت در اردیبهشت امسال بر روی این قله نصب شده است.

پس از آن دو نفر به نمایندگی از اعضای تیم به طرف قلل سرکچال ۲ و ۳ به شکل سرعتی حرکت کردند و بقیه تیم از یال جنوبی این قله به طرف جان پناه لجنی فرود رفتند.

(قله سرکچال ۳ به ارتفاع ۴۲۱۰ متر در ساعت ۱۵:۳۰ صعود شد)

در ساعت ۱۷ همه اعضای تیم پس از استراحت و صرف غذا از پناهگاه لجنی حرکت کرده در ساعت ۱۸:۳۰ به شمشک رسیده و به طرف تهران بازگشتند.

اعضای شرکت کننده در برنامه:

آقایان : ذبیح اله حمیدی«سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی «مربی» – شنتیا ربانی «مربی» – حسین قربان نژاد –  محمد زیودار – فرامرز فریدی – بنیامین سعیدی – حامدرضا قنبری – آرمین فرازمان – پیمان کمیجانی – سعید منصوری – سعید جامعی – حمید نصر – محمدامین رحمانی – کیوان سمیعی – مهران خوش فرجام – علیرضا سلطانی نژاد – محسن گودرزی –  محمود رجبی – سعیدرضا تاجیک – غلامرضا علی پور- محمدعلی مؤمنی واعضای جدید رضا حیدری – فرید صمدی

خانم ها : فاطمه هوشمند – سپیده میرشانی – سارا عبدی – سارینا جامی

قله سرکچال یک به ارتفاع ۴۱۲۰ متر

قله سرکچال دو

قله سرکچال سه به ارتفاع ۴۲۱۰ متر

یک دیدگاه to “گزارش صعود قلل کلون بستک و سرکچال‌ها «به یاد حسین صادق‌زاده» ۹۹/۶/۱۴ – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۶۹»”